BMW 220i Gran Tourer (2016)

autoreview

BMW 220i Gran Tourer (2016)

Signalement

Uitvoering220i Gran Tourer
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst65.500 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ervaringen met m'n nieuwe 7-zitter

  • 2.230 km

Omdat ik op zoek moest naar een nieuwe auto waar we met zn 6-en in konden, ben ik op stap geweest met een Renault Espace, de Seat Alhambra en een BMW 2 Grand Tour. De Renault was comfortabeler, de Seat was ruimer, maar na heel veel wikken en wegen heb ik gekozen voor de BMW, vanwege de uitgebreide configuratie mogelijkheden, de fijne motor icm AT8 bak en de aantrekkelijke lease-prijs.

2 weken geleden was het dan zover, de auto was in 11 weken klaar, echt super! Bij dealer Dubbelsteyn in Dordrecht is de auto uitgeleverd en inmiddels al ruim over de 2000 km heen en de eerste 6-persoons rit achter de rug. Wat een heerlijke auto! Alles bevalt me.

Ik ben redelijk los gegaan op de specificaties, beginnend met o.a. de centennial high executive uitvoering in sporttrim , extra stoelen achterin, het schuif-kanteldak, sportstoelen met volledige elektrische verstelling, 18"velgen, adaptive cruisecontrol, HUD, DAB-radio, harman kardon audio en het heerlijke M-sportstuur.

De auto rijdt heel comfortabel en rustgevend en heeft meer dan voldoende vermogen om sportief te rijden waar nodig. De motor is bij normaal gebruik stil en laat bij stevig doortrekken zijn klanken door de dubbele uitlaat horen. Je hoort alleen het bandengeruis (run-flat is toch wat gehoriger). De stoelen zijn smal, zeker vergeleken met mijn vorige Volvo V70, maar zitten erg goed, ook op de langere ritten. De automatische cruisecontrol is me te voorzichtig en zelfs op de "kortste" afstand tot de voorligger, kunnen er 4 auto's tussen en dat gebeurd dus ook continu, waardoor de auto mij te abrupt afremt. De automaat is heerlijk, schakelt erg soepel en vloeiend en gebruik je de sport en comfort stand, dan merk je echt verschil in opschakelen en reactie op het gas. Over 2 weken gaan we naar het zuiden van Frankrijk en ik ben benieuwd hoe deze eerste vakantie wordt met deze fijne familie reiswagen.

Sportief, comfort/luxe, ruimte?

  • 65.500 km

Na ruim 1,5 jaar in de 220i Grand Tourer te hebben mogen rijden kan ik inmiddels wel zeggen wat er bevalt en wat er niet bevalt.

1. Het rijgedrag, de combinatie motor en automatische versnellingsbak is heerlijk! Genoeg vermogen om snel in te voegen, stil, en scherp genoeg voor een MPV. Je merkt dat de koets niet zo stijf is als een sportieve BMW, het kunststof vanaf de achterbank naar achter kraakt bij rijden over hobbels en dergelijke en je merkt dat de auto over de voorwielen wegschuift bij snel genomen bochten. De sport/normal/eco knop werkt echt, maar jammer is dat je deze altijd moet selecteren; de auto start altijd weer op normal. Het verbruik in de eco stand is minder, maar je moet wel genoegen nemen met een gezapige respons en daar rij je geen 2.0 voor. Hoewel, in de file maakt het niets uit, dus zet ik hem dan vaak in eco modus.

2. Comfort/luxe. Tja, de auto is zo'n beetje full options, dus alles wat ik zou willen zit er in/op/aan. Minder te spreken ben ik over de adaptieve cruise control. De auto heeft veel last van regen, mist, tegenlicht en alle factoren die het digitale zicht belemmeren. Blijkbaar heeft BMW voor een goedkope oplossing gekozen en geen gebruik van radar gemaakt, maar van optische sensoren. In de file werkt het overigens prima, maar op de lange ritten gebruik ik in het algemeen de normale cruise control, die overigens geen snelheidslimiet heeft tov de adaptieve max 140km/h.

3. De ruimte, waarom ik voor dit model van BMW gekozen heb! Prima! Onze 4 kinderen 7-8-8-10 jaar passen met gemak in de 7-zitter. Ook gaat de hond dan nog mee. Voor een weekendje weg past de bagage dan nog in de auto, maar voor een vakantie, dan moet de dakkoffer er op, want meer dan een paar compacte weekendtassen kan er niet meer mee. We hebben geen trekhaak, dus kan geen kar of fietsendrager meenemen.

Wat is er de afgelopen tijd minder geweest: een flinke klapper op een provinciale weg, waarbij de tegenligger mij bij een versmalling geen voorrang gaf, een kleine parkeerschade achter, ondanks de PDC, mijn fout... Een loszittend trillend kunststof roostertje bij tussen de A-B stijl, maar verder niets dan lof over dit busje van BMW.

Al met al ben ik nog steeds super tevreden met deze auto, hij rijdt heerlijk, maakt een mooie roffel uit de dubbele uitlaat, is snel, comfortabel en tja, daar komt ie: Premium!

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE BMW 2-serie Tourer

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum