BMW 220i Cabrio (2018)

autoreview

BMW 220i Cabrio (2018)
BMW 220i Cabrio (2018)BMW 220i Cabrio (2018)BMW 220i Cabrio (2018)BMW 220i Cabrio (2018)BMW 220i Cabrio (2018)

Signalement

Uitvoering220i Cabrio
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf81.310 km
KM-stand laatst87.778 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 6000 km met de Bimmert.

  • 87.778 km

Na vele plezierige kilometers in mijn vorige cabrio’s, Mazda MX5 NA en NC gevolgd door Opel Cascada, was ik toe aan een nieuwe daily driver, jawel weer absoluut een cabrio. Ik was erg gecharmeerd van de Mercedes C-klasse cabrio maar zocht ook vergelijkingsmateriaal. Dus bij mijn vaste garage proefgereden met een prachtige blauwmetallic Benz en een saai grijze Bimmert. Voor wie mijn andere reviews kent, ik heb de pest aan zwart, wit en grijstinten op mijn auto’s, vandaar. Maar kleur is niet alles, zo bleek. De Benz was chique en straalde klasse uit, maar reed gezapig, ook in de sportstand. Ik voelde me een oude heer. Nou ben ik dat ook, maar ja, wil ik dat ook uitstralen? De Bimmert daarentegen reed scherp met comfort, speels en makkelijk hanteerbaar. Het interieur omvatte me, zonder beklemmend te zijn. Kortom, vrouwlief en ik kozen voor de grijze muis, vol overtuiging trouwens. Die zag ik even niet aankomen. Maar ik heb er geen spijt van, al kijk ik jaloers als ik een oranjemetallic exemplaar zie. Inmiddels al weer 2,5 maand en 6000 kilometer verder. En na tijden van storing bij het inloggen op mijn.autoweek kan ik nu eindelijk de eerste ervaringen delen.
De BMW is absoluut minder luxe dan de Cascada. Spiegels klappen niet automatisch in, de stoelen zijn goed, maar toch net wat minder een fauteuil, stuurverwarming ontbreekt en stoelkoeling eveneens. En nee, de volwassen dochters passen hier echt niet meer achterin terwijl dat in de Opel met wat passen en meten wel lukte. Maar verder is het heerlijk en heeft bij het open rijden het interieur veel minder last van turbulentie. Daarnaast is de BMW zuinig. Gemiddeld verbruik is 6,4 liter per 100 km. Nu zet ik op de snelweg tijdens saai woon-werkverkeer ook de ecostand aan. Maar verder rijd ik in de comfort of sportstand. Ik ben dus zeer tevreden. Het stuurt allemaal lekker scherp, accelereert een stuk vlotter en knalt makkelijk door naar in ons land illegale snelheden. Jawel, ik ben een tevreden mens, ondanks de saaie kleur. Ach, misschien komt er nog wel eens een leuk wrapje….

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE BMW 2-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.