BMW 218i Active Tourer Corporate Lease Edition (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 218i Active Tourer Corporate Lease Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 250 km |
Voor het eerst een BMW
- 250 km
Een nieuwe baan betekent in mijn geval meestal ook een nieuwe auto en zo ook in dit geval, echter.....
Mijn nieuwe werkgever heeft geen autolease regeling, maar een 'mobiliteitsbudget'. Kortom, elke maand een zak(je) met geld waarvoor je je eigen vervoer moet regelen.
En ja, wat doe je dan als je altijd in een lease-auto hebt gereden? Ga je dan (al) je spaarcentjes stukslaan op een auto die bij het verlaten van de garage al minder waard is?
Dat leek mij niet zo'n goed plan....maar wat dan?
Gelukkig is de private lease markt een stuk volwassener geworden en worden niet alleen maar de kleinere modellen obv 48 maanden, 10.000km aangeboden, maar kan je tegenwoordig redelijk zelf je contract samenstellen.
Ik heb een aantal merken bezocht waaronder BMW, Mercedes en Volvo en om een lang verhaal kort te maken: BMW had gewoon de beste aanbieding. Zij onderkennen dat er meer en meer bedrijven zijn die het vervoer aan de werknemer zelf overlaten en BMW springt hier handig op in.
Alle modellen t/m de 3-serie touring en de X1 zijn via een private lease constructie te leasen tegen mijns inziens gunstige voorwaarden.
Omdat mijn vorige auto een 'sportsedan' met beperkte binnenruimte (Jaguar XE) wilde ik toch iets anders...iets met een hogere instap (ook ik word gelukkig ouder).
Dan is de keuze niet heel erg groot meer: een 2-serie Active Tourer of een X1. Als het prijsverschil dan meer dan €150,- per maand is ten opzichte van de X1 dan is de keuze snel gemaakt....een 2-serie Active Tourer.
Om precies te zijn een 218i AT Luxury Line High Executive met automaat (ik kon genieten van de actie dat iedere BMW standaard met automaat geleverd wordt, niet dat dat een discussie was....).
Met nog allerlei toeters en bellen erop en eraan zoals een Panorama dak, Navigatie Plus, stuurverwarming, Harman Kardon, etc. is het een prachtig exemplaar geworden. Althans dat vind ik....
Afgelopen vrijdag 22 september kon ik de auto bij de dealer ophalen en na de nodige administratieve paperassen en handtekeningen werd ik toevertrouwd aan een echte product genius die mij alle ins en outs van de auto ging vertellen. Nu had ik al de nodige filmpjes op YouTube bekeken dus echt hele grote verrassingen waren er niet, of toch?
Welnu, ik was aangenaam verrast toen ik het contact aanzette en ik verwelkomd werd door het gloednieuwe iDrive systeem van BMW inclusief touch screen. Die had ik niet verwacht......
Zoals bekend werkt het systeem feilloos en de combinatie van het touch screen en de iDrive controller is fantastisch. Daar zou iedere autobouwer eens goed naar moeten kijken.
Ik heb er nu pas 250 km opzitten, dus echt iets zinnigs vertellen over de auto kan ik (nog) niet.
Wat opvalt is de stilte aan boord (ik was een diesel gewend, dat wel...). Bij het cruisen op de snelweg is het motor geluid bijna niet waarneembaar, heerlijk!
Alle features moet ik mij nog eigen maken, zoals de Active Cruise Control, Traffic Jam Assistant (ik zou er bijna een file voor opzoeken), etc.
Wat ik al wel gemerkt heb is de snelheid van het navigatie systeem. Via de spraakcommando's 'roep' je het adres en eer dat je 2x met je ogen geknippert heb, krijg je al de eerste aanwijzing door. Ik ben onder de indruk!
Daarnaast is de zit fantastisch (dat komt ongetwijfeld ook door de sportstoelen), zitten de kids ook heerlijk ruim achterin en geeft het lichte interieur met het panoramadak een enorm wijds gevoel: laat de km's maar komen!
Ik zal proberen mijn ervaringen met jullie te delen.
Heb je vragen....stel ze gerust!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.