BMW 120d High Executive (2004) #4

autoreview

BMW 120d High Executive (2004)

Signalement

Uitvoering120d High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf71.500 km
KM-stand laatst96.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaring

  • 76.000 km

Ik was na 2x golf eens op zoek naar wat anders, mijn laatste golf heeft veel geld aan onderhoud gekost vandaar dat ik een auto hebben die minder onderhoud nodig had. Ook was ik op zoek naar iets waar niet iedereen mee rond rijdt.

Ik heb toen eens gekeken voor een alfa romeo gt, maar de betrouwbaarheid van dit merk deed mij toch nog wat twijfelen. Ik ben daarna overgehaald om eens in een BMW 118D te proberen en ik was direct om. Dit reed nog beter dan mijn golf 4 diesel met 150 pk. De auto ligt als een blok op de weg, de motor pakt nog eerder op en loopt heel mooi linear door tot de begrenzer en wat een grip heb je met achterwielaandrijving.

Ik ben toen op zoek gegaan naar een 120D, want ik wilde niet minder vermogen hebben. vrij snel bij een particulier een hele nette 120D high executive uit 2004 met nog veel extra opties en slechts 71.500 km op de teller. Ook heeft deze auto een spoiler aan de achterkant wat hem wat sportiever maakt, zonder deze spoiler vindt ik de achterkant te rond. Na een proefrit en keuring door een bmw specialist wist ik dat dit hem moest worden.

Na 5000 km gereden te hebben met deze auto kan ik nog steeds zeggen dat ik heel erg tevreden ben over hoe de auto rijdt. De motor loopt echt fantastisch en de auto ligt als een blok op de weg. Het comfort vind ik voldoende ondanks het sportonderstel met runflatbanden, maar ik houdt ook wel van een wat steviger onderstel. De auto is ook erg stil, maar dat komt ook doordat de motor slechts 2000 toeren maakt bij 120 km/h. Het verbruik valt me alleen wel wat tegen aangezien dat rond de 1 op 15a16 ligt, en dat terwijl ik de meeste kilometers rijdt op een provinciale weg in het hoge noorden. De geluidsinstallatie vind ik ook erg goed, zelfs beter dan in mijn golf 4. Op de optielijst stond namelijk ook iets van een extra hifipakket.

De auto heeft ook net een grote beurt met apk gehad. De parkeersensoren aan de achterkant werken ook niet, maar dit was bekend. De kosten voor dit alles viel me wel tegen, want dit was toch weer 1000 euro. Gelukkig is de volgende beurt pas over 1 jaar, ik hoop dat deze dan wat goedkoper is.
Het enige waar ik nog over zit te twijfelen is om originele xenon in te laten bouwen. Heeft hier iemand al ervaring mee?

Verbruiken en problemen

  • 96.000 km

Na 20.000 km gereden te hebben kan ik weer wat meer zeggen over de auto. Ten eerste valt het verbruik met erg tegen, dit zit namelijk tussen de 14a15 l/km. Dit ondanks dat mijn woonwerk verkeer grotendeels op een 100 km/u weg plaats vind. Ik houdt daarnaast wel van doorrijden wat wel een negatief effect heeft op het verbruik.
De betrouwbaarheid vind ik tot op heden redelijk, mijn ruitenwissers aan de voorkant zijn er in een regenbui mee opgehouden. Achteraf bleek dat het relais stuk was. Het vervangen viel nog niet mee omdat dit op een onmogelijke plek om dit te vervangen. De turbo maakt momenteel ook een fluitend geluid en na onderzoek blijkt er wat lucht las de as van de turbo geblazen te worden. Er is geen vermogensverlies en er zit ook geen speling op de turbo, dus vervangen is vanuit technisch oogpunt niet nodig volgens de garage. Het fluitende geluid irriteert alleen wel vooral als de motor nog koud is. Het geluid is met warme motor bijna niet te horen. Ik zit daarom nog te overwegen om een nieuwe turbo erop te zetten, totale kosten zijn geraamd op 1500 euro.
De winterbanden zijn net gemonteerd, maar ik merk wel dat deze veel minder grip hebben. Ik zal dus binnenkort een nieuwe set laten monteren en dan geen runflat. Ik vind de auto nog steeds niet te oncomfortabel, maar wil toch maar normale banden laten monteren.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.