BMW 118d High Executive (2004) #6

autoreview

BMW 1-serie
BMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieur

Signalement

Uitvoering118d High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst150.000 km
Lezerswaardering: 35%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

nooit weer

  • 150.000 km

Eigenlijk vind ik dat je een review moet schrijven over een product en dan zowel de positieve als negatieve aspecten moet benoemen. Anders wordt het al snel een bashverhaal om achteraf nog even je gelijk te halen.

Mijn ervaringen met de BMW zijn echter louter negatief. Toen deze auto in 2004 uitkwam heb ik elk dubbeltje gespaard om er privé een te kunnen kopen. Uiteindelijk werd het een short lease exemplaar met net geen ton op de teller met twee jaar "als nieuw" garantie van een echte BMW dealer (Jan de Jong - Amersfoort). Sportonderstel en M pakket. Ik ben er op leeg gelopen zonder er echt plezier aan te hebben. Ok de stoelen waren voortreffelijk om in te zitten.

Bijzonderheden:
De banden sleten als een dolle en bij Dusseldorp in mijn stadje wisselde ze de banden al als de diepte kleiner werd dan 3,5 [mm]. Elke keer weer moest je zeggen dat ze met de klauwen van je banden af moesten blijven anders lag er weer een nieuwe set om. Afhankelijk van het type auto rijd ik tussen de 60k en 100k met de banden. Bij de 118d was ik al blij met 25k kilometers.
Condition based maintanance betekent dat je elke 5 a 10k kilometers bij de dealer staat. De ene keer voor een luchtfilter een paar duizend kilometer later voor een brandstoffilter en daarna weer voor een oliewissel. And so on, dat nieuwe paleisje van Dusseldorp in Epse hebben ze betaald van mijn onderhoud.
Olie en oliefilter €365 daar heb ik nu tien jaar later een grote beurt voor. Olie met goudadditieven?
Stoelen waar de naden spontaan los laten. Meneertje we (JdJ Amersfoort) komen uw auto ophalen en terug brengen op uw werk. Krijg de auto terug met vijf deukjes in het dak, semantische discussie over deuken en vervolgens ontkennen dat het bij hun is gebeurd.
De ontgrendeling van de motorkap breekt bij de dealer, tja nu kan de motorkap niet open, wij kunnen geen onderhoud uitvoeren. Twee monteurs zijn samen acht uur bezig geweest met de motorkap, de garantie was twee weken voorbij, nul coulance.
Na 2,5 jaar heb ik de auto met 60k op de teller weg gedaan met bijna 6.000 euro aan onderhoudskosten.

De koffie en het internet bij de dealer waren daarentegen altijd perfect. Kon lekker doorwerken en had altijd een lekker bakje koffie met vaak een koekje. Werken bij de dealer was altijd leuk gezien de ambiance en de aanspraak.

1,5
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    2
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens