BMW 120d High Executive (2004) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 120d High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 73.000 km |
KM-stand laatst | 127.000 km |
Geen problemen
- 92.000 km
Sinds de aanschaf geen enkel probleem. Het is natuurlijk qua vermogen iets anders dan de 330d, maar rijden doet ie en ook rap. Hij voelt zeer vlot, je knalt hem zo de bocht door. Je hebt echt auto om je heen.
Waarom dan toch een 1 serie. Het model spreekt mij zeer aan, al sinds de lancering. Ik heb gewacht tot er een betaalbaar exemplaar voorbij kwam die mij met alle opties aansprak. Dit is hem geworden.
Blauwe bekleding, houten interieurlijsten, sportstoelen, geheel zwart rondom incl. deurgrepen en stootstrips meegespoten. Regensensor en de hele mikmak zit er ook op, allemaal erg handig en alles functioneert zoals het hoort.
Wat mij wel tegenvalt is het verbruik, dat zit op 5,7/100km (precies de fabrieksopgave). De 330d touring handgeschakeld had ik op 5,3/100km en dan rij ik niet als een slakje!
Zeer fijne auto die op zich natuurlijk voor het formaat wel wat aan de prijs is, maar goed je moet er wat voor over hebben om in een BMW te rijden.
Erg blij met deze kar, met heel af en toe een klein beetje heimwee naar de 330d zes cilinder.
Nog steeds met plezier aan het rijden in de 120d
- 127.000 km
Inmiddels twee jaar in deze auto aan het rijden en het bevalt nog steeds. Vandaag net een set nieuwe banden er onder. Had banden achter nog maar op 2,5 mm. Ze kwamen nog door de keuring maar met het slechte weer van afgelopen week is het niet meer prettig rijden. Volgend voorjaar een set velgen met winterbanden scoren op marktplaats.
De auto heeft begin 2010 een nieuwe achter bumper gekregen, aangereden van achteren. Helaas is de PDC na vlak na de montage van de nieuwe bumper overleden. Van het zomer heb ik dus zelf helaas een lantaarnpaal geramd, de nieuwe bumper heeft al weer een kleine lakschade.
Volgens de dealer moet er een nieuwe unit gemonteerd worden voor de PDC, ik denk dat ze het tijdens de montage zelf verprutst hebben.
Verder dit jaar een grote beurt laten uitvoeren, volgens schema.
Kan nu nog 23.000 km rijden tot de volgende beurt.
Dit jaar exclusief schade dus een dikke €1.500,- gedokt aan onderhoud.
Het verbruik blijft rond de 5,7l per 100 km, zomers er net onder en nu zo 5,8. Dat blijft me tegen vallen ten opzichte van de 330d.
De 330d is inmiddels wel uit het systeem. Rij met veel plezier in de 1. Ik rij ook heel af en toe in een 730d, dat is een totaal ander kaliber. Qua zelf rijden zit ik liever in de 120d, je bent actiever en het voelt sportiever. Ik ben wel van de rop en scheur, door bochten heen knallen etc.. Qua bijrijden zit ik uiteraard liever in de 7.
Al met al dus zeer tevreden en de 1 mag zeker nog even blijven.
Wensen in de verre toekomst, misschien toch weer een 330 touring of een X1 of een.... ze zijn allemaal zo mooi.
Het blijft dus nog gewoon de huidige 120d.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.