BMW 120d Executive (2004)

autoreview

BMW 1-serie
BMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieur

Signalement

Uitvoering120d Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen ik de auto voor het eerst zag heb ik gelijk een proefrit aangevraagd. Na afloop meteen een 120d Executive besteld. Alhoewel smaak persoonlijk is, denk ik dat veel mensen hem toch erg mooi vinden qua uiterlijk.

WEGLIGGING: Ik heb bewust GEEN sportonderstel genomen, want voor mijn gevoel is deze veels te hard voor dagelijks gebruik. Zelfs het standaard onderstel van deze wagen is sportiever afgesteld dan menig andere auto. Sportonderstel is mijns insziens daarom overbodig. Niet doen dus!
Ongelovelijk hoe hard je hiermee door de bocht kan. De wegligging is fenomenaal. Zelfs bij snelheden boven de 200 km/h blijft de wagen mooi stabiel op de weg liggen.

Een leuke optie: door middel van een knop op het middenconsole kan je naar wens de tractiecontrole uitzetten als je een keer echt los wil gaan. Bij nat weer zou ik dit overigens niet doen, de wagen glijdt dan namelijk snel weg in hard genomen bochten.

OPTIES:
Ik heb een executive versie besteld en heb spijt dat ik geen automatische airco erbij heb genomen. De handmatige airco is soms moeilijk af te stellen op de juiste temperatuur. Zo blijf je dus aan het prutsen tijdens het rijden. Daarnaast raad ik aan om de standaard bmw radio te vervangen door de professional versie. Veel mooier geluid en bovendien ook in staat om mp3 cd´s af te spelen.

Daarnaast zijn de standaard luidsprekertjes zijn veels te zwak. Heb daarom ook maar active speakers als optie erbij genomen.

GEBRUIKSGEMAK
BMW heeft zoals altijd een soort ’cockpit’ indeling, waarbij het middenconsole iets schuin staat naar de bestuurder toe. Qua ergonomie dus perfect. De stoelen zijn perfect in hoogte verstelbaar zodat je een optimale houding kunt vinden. Ook het stuur is in hoogte verstelbaar.
Verder zitten alle knoppen op een logische, goed bereikbare plek.

Qua ruimte voorin niks te klagen. Voor dagelijks gebruik is deze wagen prima geschikt, alhoewel de achterpassagiers het te krap hebben.

MOTOR
De 2 liter common rail dieselmotor heeft mij nog het meest verbaasd. Mijn collega´s klagen steen en been over hun luidruchtige diesels (veelal franse auto´s) maar de mijne is werkelijk stil te noemen, ook bij een koude start in de winter.

In combinatie met de 6bak kan je het onderste uit deze motor halen en dat merk je in de accelleratie tijd van 7.9 seconden van 0 tot 100. Sneller zelfs dan mijn vorige bmw 325!

MINPUNTEN:
- bandengeluid (komt vermoedelijk door de standaard runflat tires
- ´uitdagend imago´...niet te geloven hoeveel medeweggebruikers (met name opgefokte golfjes en opels) je willen uitdagen en op je bumper kleven zodra ze je zien rijden
- grote dooie hoek (komt door de vorm van de auto)

=================
UPDATE 25.000 km:
=================

De dealer had aangegeven dat ik zo rond de 12000 km waarschijnlijk een litertje olie moet toevoegen. Maar zelfs na 25.000 km gereden te hebben, is het oliepeil nog steeds voldoende. Echt te verwaarlozen olieverbruik. Natuurlijk heb ik de auto voorzichtig ingereden de eerste 4000 km, maar toch, kwaliteit is prima!

Ook na 25000 km nog niks defect/vervangen.

PROBLEMEN

Geen

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.