BMW 120d (2006)

Uitvoering120d
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2011

bmw 120d 120 kw

sinds 10-06-2011 een trotse bmw 120d bezitter!
Ik heb langere tijd lopen zoeken naar een mooie snelle luxe comfortabele(zuinige) auto. het afgelopen half jaar veel op internet gezocht, heb vooral gekeken naar golf v audi a3 en de seat leon. maar in principe ben ik alleen maar saaie auto's tegengekomen, Tot het moment dat ik bij toeval een 1 serie tegenkwam. Heb gelijk op internet gekeken wat die kwa prijs etc zou kosten. Het viel mij redelijk mee kwa prijzen maar zat gelukkig nog net in mijn budget
na enige tijd rondgekeken te hebben op autoscout maar eens een proefrit gaan maken. Tijdens de proefrit gelijk verkocht en daarna bij de dealer een afspraak gemaakt om hem dan zaterdag te halen.

Inmiddels is het anderhalve maand verder en ben ik een trotse bezitter van een 120d
met de volgende opties: automaat gescheiden climate control sport stuur sportstoelen 17 inch velgen blauw metallic lak en voor het gemak parkdistance control en de standaard opties.

Mijn ervaringen na de anderhalve maand(4000km) gereden te hebben: het is een sportieve speelse auto die erg goed op de weg ligt! rijgedrag etc vind ik nog steeds erg goed auto versneld goed in lange bochten en bij nat wegdek lekker dat kontje uit laten breken
mijn ervaringen met wat ik had verwacht van bmw zijn goed ik had de 1 serie iets harder geveerd verwacht maar dat is deze niet heeft geen m onderstel
kwa beleving vind ik de mini one 1.4 die ik ook tijdelijk heb gehad tog ietwat leuker om te rijden is helaas niet zo praktisch

minpuntje
de auto is zo goed geisoleerd dat je relatief weinig mee krijgt van buiten waardoor de auto niet zo snel lijkt(totdat je op de teller kijkt dan)
het verbruik valt mij ietwat tegen(1op13) ivm de automaat en veel in de stad rijden maarja daar koop je geen bmw voor

denk toch dat ik er het maximum uit ga laten halen over een week ofzo door middel van een chip op maat. heb gehoord dat er zo een 205 tot 210 pk uit te halen valt ik ben benieuwd!

tijdens het alledaags gebruik kom ik echt niks te kort met deze auto en voldoet deze ook ruim aan mijn wensen

verder heb ik nog een vraagje hoe je de dtc uit kan zetten? ik vind dat deze toch te snel aanslaat!

foto's volgen spoedig!
reactie's en opmerkingen over de revieuw(tips) hoor ik graag!

vandaag even de foto's bijgevoegd
en even uitgetest hoe de auto reageert als je de dtc helemaal uitzet.
Ik kan niet anderszeggen dan TOP!
voor mij geen FW meer!

---even een update---

inmiddels 2 weken geleden auto laten tunen en ik moet wel zeggen dat de auto een nm of 80 meer heeft gekregen en dat is goed te merken!
van 2.000 tot 3.500 touren is het nu echt een kanon
trap je hem helemaal in vind ik het best tegenvallen
het grootste verschil is gewoon dat je nu bij laag tourental een stuk minder gas hoeft te geven voor dezelfde snelheden waardoor je dus als je normaal rijd een stuk zuiniger rijd dan ongetuned
verder rijd de auto nog heerlijk lekker strak sturen en lekker accelereren HEERLIJK!
maarja dat is waar de 1 voor staat!

PRIVATE LEASE BMW 1-serie