BMW 118i (2020)

autoreview

BMW 118i (2020)
BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)BMW 118i (2020)

Signalement

Uitvoering118i
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst4.700 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste indruk met de nieuwe 1

  • 4.700 km

Toen ik nog als tiener op de middelbare school zat fietste ik vaak langs de BMW dealer in de wijk. Toen begon mijn droom om ooit een nieuwe BMW samen te stellen. Afgelopen september was het dan zo ver. Het was wel duidelijk dat ik voor de 1 serie ging. Een nieuw en fris model en voor mij als gezin zonder kinderen voldoende ruimte en sportiviteit.


Samenstelling
Ik heb gekozen voor het M-pakket omdat dit met de bumpers, sportstuur en M emblemen heel veel bijdraagt aan het sportieve uiterlijk van de auto. Elke week keek ik weer naar het lijstje en kwamen er zo extra opties bij. Ik ben helemaal gek van opties en aangezien ik de auto 4 jaar wil gaan rijden moet ik geen spijt hebben van een optie te weinig voor die paar tientjes. Dus, voordat ik het wist zat de auto bomvol met o.a. stuur- en stoelverwarming, M-sportstoelen, aactive cruisecontrol, Harman en Kardon speakerset, armsteun achter, alcantara sportstoelen, panoramadak, parking pack, spoiler en nog wat handige snufjes zoals een opbergpakket voor de kofferruimte voor extra 12V aansluitingen en lampjes, de achterstoelen in een 90 graden hoek kunnen zetten om een kratje of koffer beter te laten passen. Al met al ben ik zeer tevreden met de samenstelling.

Toen ik voor het eerst de kleur Storm Bay zag dacht ik echt dat ik dit nooit op mijn auto wilde zien. Na de kleur in het echt op straat te hebben gezien was ik verkocht. De storm bay kleur is de duurste kleur maar is het zeker waard. Het past mooi bij het sportieve uiterlijk van de auto en hij lijkt zich aan te passen bij de verschillende weertypen en dat is een mooie toevoeging.

Qua motorisering heb ik gekozen voor de 3 cilinder 1,5 liter benzine motor. Een diesel is niet nodig aangezien de lage kilometers die ik per jaar maak en een M135i is me nog te gek en zou mijn portemonnee ook nog niet mee ingestemd hebben. Het zou wel prachtig speelgoed zijn natuurlijk, dus wellicht in de toekomst.

Het automatisch inparkeren gaat voortreffelijk en levert een goede bijdrage, vooral als het een krap plekje is waar je je hoofd niet mee wilt breken, aanzetten en de auto doet al het werk. Zelfs het remmen gaat automatisch tegenwoordig. Ook de 50 meter terugrijden in zijn achteruit is echt heel fijn. Soms komt het voor dat je in een smal straatje of in een garage terug moet rijden zonder dat je kan keren. Zet deze optie aan en de auto doet de rest, je moet hier wel zelf letten op de snelheid. Een hele fijne toevoeging van BMW.

De active cruise control verdient ook zeker een dikke pluspunt. Omdat ik precies bij het bestellen van baan ben veranderd waarbij ik nu moet reizen heb ik nog snel deze optie aan kunnen klikken. Wat heerlijk is het om de snelweg op te gaan, de maximale snelheid in te voeren en de auto de rest te laten doen. Als je voorganger op de rem gaat en je de intentie hebt om in te halen hoef je enkel het knipperlicht aan te zetten en hij begint al gedoseerd gas bij te geven. Veel beter uitgewerkt dan oudere cruise controls waarbij de auto eerst nog moest nadenken om vervolgens in een ruk gas bij te geven. Dit voelt veel natuurlijker aan en geeft een veel comfortabelere ervaring. Zelfs in de file hoef je niets te doen. De auto geeft zelf gas bij en remt zelf af, geen vervelende lamme benen meer in lange files.

Ik heb niet gekozen voor de geblindeerde achterramen omdat ik het mooier vind als ook de voorramen in dezelfde tint geblindeerd zijn. Omdat af fabriek enkel de achterramen geblindeerd worden vond ik het toch niet mooi ogen en wilde ik dit wellicht achteraf nog doen in de juiste toegestane tint voor de voorruiten. Dan oogt het veel mooier in balans naar mijn idee.

De laatste aanpassing die ik gedaan heb zijn de velgen. De standaard 18 inch velgen die je kunt krijgen vond ik niet mooi door het hoge contrast. Donker grijs i.c.m. het lichte aluminium. Ik kwam velgen tegen op een M135i en die wilde ik hebben. Uiteindelijk heb ik deze los besteld en omgeruild toen mijn auto binnen was. Fijn dat dit kon en zo vind ik de kleurtonen veel mooier staan, ik hou namelijk van lichte velgen en vind dat donkere al gauw te patserig.


Rijgedrag
De eerste kilometers waren al gelijk een feest. De auto is in de verschillende rijmodussen zeer verschillend in karakter en door het kleine formaat voelt het heel compact aan (als een tank). In de eco-stand heb je het gevoel dat je met je opa op pad bent die je altijd moet opwachten tot hij het bijbeent. Gas geven gaat gepaard met een enorme luiheid en geeft je het gevoel dat de auto geen zin heeft. De eco-stand gebruik ik dan ook enkel wanneer ik op de snelweg de cruise control aan zet. Dan heb ik er geen last van en hoef ik geen aanspraak te doen op de 140 paarden. In de comfort stand is het heel fijn rijden en is de auto vooral in de binnenstad lichtvoetig met een scherp karakter van het stuur. Je weet precies wat de banden doen en waar ze zich bevinden. Wanneer het vrijdagmiddag is en ik lekker zin heb om aanspraak te maken op de 140 paarden gaat de sportstand aan. De sturing wordt zwaarder en nog scherper, dit merk je vooral bij het inparkeren of in de binnenstad. Het gaspedaal is dan zo gevoelig dat het bijna lijkt alsof het in verbinding staat met de zenuwen in je rechtervoet. Hij gaat lekker lang door in de toeren en stuurt lekker strak in bochtige wegen.

De stoelen zitten heel fijn en zijn op vele manieren aan te passen. Ik ben iemand die het belangrijk vind dat het er ook goed uitziet dus de combinatie van de M-sportstoelen waar de hoofdsteunen prachtig in zijn verwerkt met het alcantara leer is een hele goede keuze geweest. In de winter is het suede leer warmer dan het koude weer en in de zomer koeler in vergelijking met bijvoorbeeld leer wat extreem opwarmt of heel koud wordt.


Onderhoud en verbruik
Ik heb de auto in de lease dus ik maak me geen zorgen om de onderhoudskosten. Deze zijn er dan ook nog niet geweest gezien de lage kilometerstand. Het verbruik staat nu op 7.8l op de 100km. Ik vind dit eigenlijk nog aan de hoge kant gezien het aantal snelwegkilometers. Ik ga eens kijken of ik dit toch lager kan krijgen. Dit verwacht je natuurlijk wel van een 3 cilinder 1,5l motor die overigens goed loopt en ik me niet irriteer aan een eventueel naaimachinegeluid.


Tot slot
Al met al een hele leuke auto die heel sportief oogt en vooral is, wanneer de sportstand is ingeschakeld. De auto veranderd dan echt in een beest en laat zich van zijn stoutste kant zien. De kleur i.c.m. het M-pakket, de achterspoiler en de velgen vind ik zeer geslaagd. Het geeft een hele sportieve uitstraling, vooral als het panoramadak openstaat vind ik de auto nog mooier ogen. Ik hoop nog vele kilometers te maken en houd jullie zeker nog op de hoogte van mijn ervaringen. Hieronder nog de volledige optielijst en wat foto’s.


 : Banden reparatieset
 : Levering zonder typeaanduiding
 : Glazen panoramadak
 : M sportstoelen
 : BMW Individual Exterieur Line Aluminium zijdeglans
 : Active Cruise Control met Stop en Go-functie
 : M achterspoiler
 : Interieurlijsten Illuminated Boston
 : BMW Live Cockpit Professional
 : Harman Kardon Surround Sound Systeem
 : Automatische transmissie met dubbele koppeling
 : M Aerodynamicapakket
 : Alarmcode (Intern)
 : Alarmsignaal (Intern)
 : Voorbereiding Driving Assistance
 : Modeljaar 2021
 : onderdeel van Executive Edition
 : Storm Bay metallic
 : Stof Trigon/Alcantara Schwarz
 : 18 inch LM Dubbelspaak M (Styling 819M) Bicolor
 : Opbergpakket voor kofferruimte
 : Comfort Pack
 : Connected Package Professional II
 : Opbergpakket
 : Executive
 : Parking Pack
 : BMW Executive Edition
 : Lichtpakket
 : Model M Sport
 : Audio Media Pack

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.