BMW 118d High Executive (2005) #2

autoreview

BMW 1-serie
BMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieur

Signalement

Uitvoering118d High Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf92.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

18-4-2007

De BMW is weg bij km stand 168.900 dus in 16 maanden ongeveer 77 dkm zakelijke km gereden. Al deze km’s zijn zonder enig probleem verlopen. Hieronder een aantal bevindingen:

Motor: prima, voldoende kracht, meer is in het huidige verkeer niet noodzakelijk. Je kan goed meekomen. Nadeel vind ik dat de 6e versnelling pas vanaf 145 km zijn kracht laat merken, hierdoor meoet je vaak van de 6e naar de 5e versnelling schakelen. Ik vind de 6e dus echt een overdrive. Qua zuinigheid: 40.000 km 6,7 liter per 100 km met een gemiddelde snelheid van 85,7 km. Ik vind dit best zuinig.

Comfort: wanneer je zoveel rijdt als ik, dan is comfort heel belangrijk. De BMW had naar mijn mening te weinig comfort. Vooral ik de winter wanneer je begint met rijden dan is de eerste 15 km echt afzien, veel stuiteren en schudden.
Verder zitten alle knoppen waar ze moeten zitten en is de bediening kinderlijk eenvoudig. Het is overigens wel echt heerlijk om zo laag te zitten. Je hebt het gevoel dat je echt in een sportauto zit.

Zicht: is en blijft beperkt, maar het went snel. Je leert meer te kijken in de spiegeld. De mening vorm voor functie is nog steeds van toepassing ook op mijn nieuwe auto een Astra GTC 1.7 cdti Excecutive vol opties.

Samengevat: 16 heerlijke maanden van een leuk experiment, deze BMW. Ondanks dat ik heel positief ben over de auto zou ik heb niet nog een keer kiezen. Het onderstel, en de stoelen zijn gewoon te hard voor een kilometervretet.


14-12-2006
Weer een andere wagen... Een collega is zwanger en ja wat moet je met de kinderwagen, luiertassen etc en een 1 serie. Precies omruilen voor een Scénic. Na 3000 km’s in 1 week kan ik mijn eerste ervaringen opschrijven. Vrij beknopt, maar op termijn volgt er meer.

Comfort:
Spijkerhard onderstel, zeker na mijn vorige auto’s. Tjonge wat kunnen die duitsers auto’s maken. Alles zit goed binnen handbereik en prima verstelbare stoelen. Ze zijn wel iets hard, maar dat past prima bij het karakter van de auto. Goed in balans.
De motor is bij het optrekken flink aanwezig, maar niet met een ouderwets diesel geluid maar met een mooie brom. Op kruissnelheden van 130 tot 150 is hij gewoon heel stil. Ook dit heeft BMW weer goed voorelkaar gekregen.

Zicht:
Door mijn lengte 1.92 moet ik de stoel erg laag zetten wat niet bevoorderlijk is voor het zicht. De dikke A en C stijl nemen best was zicht weg... Ach vorm gaat bij een 1 serie voor functie. Ik de Renault was ik gewend aan een dimmende spiegel en gelukkig heeft de BMW deze ook. Wel is het zicht naar achter donkerder en minder. Maar who cares? Ik niet.

Looks:
Als ik eerlijk ben is het best wel een yuppen auto. Klein, (over) gestyled en zilver. Zelf ben ik over de achterzijde niet erg tevreden. De voorkant is echter groot en iets pompeus.

Verbruik:
Ik lease dus hier maakt het eigenlijk niet veel uit wat betreft de pijn in eigen ’buidel’. Voor het milieu natuurlijk wel. 750 km op 40 liter Vpower Diesel is best netjes. Vrijwel alleen op de cruise control gereden op de A6 tegen de files in. Nu is het verbruik en mijn snelheid gestegen tot 40 l op max 700 km.

Gebruiksplezier:
De auto is echt heerlijk. Lekker diepe zit met alle benodigde knoppen voor de radio en telefoon op het stuur. De radio is er een van BMW professioneel. Het geluid is prima (geen Saab Harmann Kardon) lekker diep geluid. Veel km’s gereden en zonder dat hij begint te vervelen. Ik heb er nu 15 dkm in gereden in 2 1/2 maand zonder ergenissen (over de auto) of de wens voor een andere auto. Gelukkig mag ik nog 70 dkm door rijden (6-7 mnd).

PROBLEMEN

April 2008:

Geen problemen.


Begin januari 2007

Voor een kapotte mistlamp naar de dealer en bleek direct dat een soort anti trilstang bij de motor ook kapot te zijn. Deze hadden ze niet op voorraad dus twee keer voor terug geweest. Dealer De Beier in Heerenveen heeft geweldige service: ze hebben mij naar mijn werkgebracht en gehaald ook is de auto door hen binnen en buiten gereinigd. SUPER SERVICE.

24 februari KM stand 109500:

Er zijn een aantal kraakjes in de wagen verschenen: rechtsvoor ergens en in de ventilator. Vreemd dat ze alleen onder de 100 km pu te horen zijn daarboven niets. Over 14 dkm een beurt dan meer eens naar laten kijken en dan moet het echt weg zijn want ik word er gek van.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.