BMW 118d High Executive (2004) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | 118d High Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 99.600 km |
KM-stand laatst | 103.000 km |
BMW 118D High Executive
- 103.000 km
Bij mijn nieuwe werkgever mocht ik een lease-auto uitzoeken. De keuze was niet moeilijk. Na mijn vorige laguna wilde ik alleen maar weer een laguna. Wat een heerlijke wagen. Echter is de laguna heel erg duur in de lease(net als de andere franse concurrenten). Toen maar een slimme oplossing bedacht. Een Golf trekt mij totaal niet. Dus toch maar op zoek naar iets speciaals wat dan wel niet zo comfortabel is maar toch "iets" heeft. Toevallig ken ik iemand bij een lease-maatschapij en ik vertelde hem mijn worsteling. Hij stelde voor om een auto te leasen die hij eerder terug had gekregen dan het originele contract bedoelde. Hij kwam met de 1-serie in een leuke uitvoering. Ik hoef hier maar 11 maanden in te rijden en krijg hem tegen hetzelfde tarief als een nieuwe 1-serie. Dit in de hoop dat Renault met de nieuwe laguna een betere reputatie opbouwt qua onderhoud en afschrijving, zodat ik in november een nieuwe laguna op kan halen.
Over de 1-serie:
Na 3500km valt de 1-serie me niet tegen. Hij voldoet aan de verwachtingen die ik er van had. Eerst nog even gereden op zomerbanden maar na 1cm sneeuw en met 30km/u over de snelweg te zijn gekomen, toch maar overgegaan op winterbanden. Wat een verschil, ook op droog asfalt veel meer grip. Verder is de auto zeer stug/sportief afgeveerd. Dit rijdt perfect in de stad maar op de snelweg geef ik toch de voorkeur aan het franse comfort. Vooral op de hogere snelheden rijd dit kalmer en kom je veel minder moe aan. Verder is de auto uitgevoerd als High Executive. Dit is in de prijslijst de meest luxueuze uitvoering, maar achter mag je de ramen nog gewoon slingeren. Opzich geen probleem omdat er geen kinderen zijn maar ik kwam er wel achter dat mijn tas op de achterbank af en toe de hendel iets omlaag duwt. Aangezien ik nog niet eerder een auto zonder elektrische raambediening achter heb gehad is dit wel wennen. Ook de dure en als optie uitgebreide audio valt tegen. Hiervoor is 1100 euro bijbetaald destijds en is gewoon zwaar onder de maat. Voor dat geld is het geluid gewoon slecht! Ook de ontvangst van bijvoorbeeld radio 538 is in gebieden, waar het met andere auto's geen probleem is, storend.
De motor voelt fel aan, vooral tot 100km/u, boven de 120 voelde mijn even vermogende laguna sneller aan. De 6e versnelling in de 1-serie is ook echt een overdrive waar die in de laguna prima vanaf 80 gebruikt kon worden. Daardoor ligt het verbruik aanmerlijk hoger. Waar ik met de laguna rustig gemiddeld 1 op 15 kon rijden haal ik met de BMW amper 1 op 12.
Problemen:
De achterportierhendel blijft na het openen van de deur uit staan. Dit betekent zelf even terug duwen voor het dichtgooien van de deur. Zal dit bij de volgende beurt aankaarten.
Verder kraakt en rammelt de vering dat het een lieve lust is als ik over slecht wegdek rijdt, ook dit zal ik vermelden bij de volgende beurt.
Over het algemeen een redelijk fijne auto, die als sportieve auto het beter doet.
Na een half jaar weer teruggekeerd naar mijn oude werkgever en dus ook gedag gezegd tegen de BMW. Gezien de ervaring ervoor gekozen om de BMW niet over te nemen uit de lease.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.