BMW 118d Executive (2005) #6

autoreview

BMW 1-serie
BMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieur

Signalement

Uitvoering118d Executive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst84.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW 118d evaluatie

  • 84.500 km

Aangezien ik via 1 v mijn vorige werkgevers in aanmerking kwam voor een leasewagen, heb ik na een tijdje in een voorloop wagen (VW Golf TDI type 5) 5d., gekozen voor de Einer 118D.

Had nooit in een BMW gereden en deze kans liet ik mij niet ontglippen. Ofschoon de hoge bijtelling fors was, heb ik er toch geen spijt van gehad de wagen 3 jaar te hebben mogen berijden.

Wat een wagen...!
Het begint al met de uitstraling, de gewelfde portieren, de bult op de motorkap, bij welke wagen zie je dat nog in deze klasse, de stoere snuit met de onmiskenbare nieren natuurlijk en de strakke achterkant.

Wanneer het torretje lekker warm begint te worden knort de motor er lekker op los. De trekkracht van 210 NM laat zich gelden, de wagen trekt als een lier. Verbruik 1 op 16 met hoe ik er mee reed.
Toch wel lekker op zijn start trappende, de wagen nodigt immers uit tot een sportieve rijstijl. Hij ligt als een blok op de weg, is vrij stug geveerd en kan echt loeihard door de bocht. Liet ooit een A3 het nakijken, het ging hem te hard waarschijnlijk.
Koersvastheid is ook prima, zelf bij forse zijwind voor deze achterwielaandrijver.
Op de wintersport via Duitsland gereden naar Tjechie, voorbij Maagdenburg had ik hem even op de 240 km/u, daar kan dat goed en de weinige Trabi's die je nog tegenkomt staan gewoon stil lijkt het wel. Bij die snelheid werd de besturing wel wat vaag...
Overigens is het goed kruisen met 170 - 190 km/u met deze 1.
Wel wat extra luft in de runflat's. Dat waren Bridgestone Turanza's. Later kreeg ik er ook nog Good Year's onder (achter) maar die gaven minder grip en waren ook zachter had ik het idee.

Het interieur is netjes afgewerkt, mooie, goede, duurzame materialen en de stereo klinkt ook goed maar ontbeerd wat vermogen, zeker via de AUX ingang met mijn ipodje.
Wel stak er een spijltje uit de zitting van de bestuurdersstoel, een kwestie van tijd eer het spijltje daadwerkelijk er uit zou komen.
De ruimte achterin en de kofferbak zijn minder in deze klasse.

Onderhoudskosten n.n.b., immers leasewagen en conform contract werd dit uitgevoerd.

Geen noemenswaardige problemen ervaren.
Volgende keer weer een 1? Jawel maar wel een luxere uitvoering en lichtmetaal er onder.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.