Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 1-serie

BMW 118d (2006)

autoreview

1
BMW 118d (2006)
BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)BMW 118d (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering118d
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 26 augustus 2006

Ik rij 95% van de tijd alleen in de auto, dus ik hoef niet een grote auto, maar wel een die sportief rijdt en er goed uitziet. Beide elementen komen terug in de 118d die ik nu rij. De instap is laag en als je plaatsneemt, dan krijg je het gevoel dat je op de grond zit, dus dat geeft een zeer sportief gevoel. Mijn vriendin duft nauwelijks te rijden, omdat ze de lage zit erg eng vindt. De eerste keer dat ik de auto van de garage naar huis reed, had ik het idee dat ik in een veel bredere auto zat. Maar bij het parkeren in de stad is snel een plekje gevonden omdat hij niet al te lang is. Het weggedrag is subliem, veel beter dan de Golf V die ik hiervoor had. Het in- en uitsuren van de bochten is echt een feestje, elke keer weer! Met gemak een bocht ingaan met 50-65 km/u in de stad, dat hoefde ik niet te proberen in de Golf! Rear wheel drive rules!!! Op de Autobahn is het helemaal top, erg hard kan je ermee zonder dat je ooit ook maar het idee krijgt dat je de controle verliest. Ook de geluidsisolatie is zeer goed. Zo goed zelfs, dat ik binnen de eerste 3 dagen 2x ben geflitst omdat ik niet het idee had dat ik al ver boven de 120 km/u reed... De 1 is trouwens geen winnaar bij het optrekken bij het stoplicht: in de eerste versnelling kan je niet voldoende doortrekken, dat kan wel in de 2e maar dan ligt je tegenstander al een hele lengte voor. Die haal je dan weer in aan het einde van de 2e versnelling / overgang naar 3e. Het vermogen wordt zeer gedoseerd overgegeven aan de achterwielen en daardoor krijg je niet die ’kick’ die het echt leuk maakt om eens flink op te trekken zoals in de Golf. Het geluid van de radio valt een beetje tegen; een tip hier is om echt wat meer te investeren. Wat hebben die 2 boxen onder de voorstoelen eigenlijk voor zin? Ze leveren echt niet de meerwaarde, waarom niet gewoon ergens aan de zijkant van de auto plaatsen? Wat ook tegenvalt is dat er niet standaard een leren stuur wordt geleverd, en dat in een auto van bijna 34.000 euri... De voorstoel zit voor mij bijzonder lekker, alleen de instelling daarvan is even wennen, dat moet BMW de volgende keer echt anders doen! Ik denk dat mensen boven de 1.80 m wat meer moeite zullen hebben met de instap en hun armen die ze nauwelijks kwijt kunnen voorin, je stoot vrij snel je linker elleboog tegen de voordeur! De bedieningsknopjes van de ramen zitten niet op een goede plaats, je moet eerst je hand terugschuiven op de armleuning voordat je de knopjes op de tast kunt vinden. Ik heb verder nog niet achterin gezeten, maar ik zie wel dat het krap is. De ruimte in de kofferbak is oké - ik vervoer toch geen grote dingen. Qua uiterlijk had ie er van mij wat agressiever mogen uitzien, nu is ie iets te zakelijk. De Alfa 147 vind ik qua front erg gelikt. Het design vind ik wel mooi, totaal anders dan de wat fletse Golf of A3. Ik heb climatecontrol en bekerhouders als extra genomen.

PROBLEMEN

  • 26 augustus 2006

klein rammeltje in linkervooportier, maar dat ging na 3 dagen weer weg.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een BMW 1-serie? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 1-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

INFO
Athlon
Athlon
BMW 116i (5D/6H)
€ 519
Bekijk nu ⟩
Alphabet
Alphabet
BMW 118i Business Edition Plus (5D/7A)
€ 579
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
BMW 116i (5D/6H)
€ 493
 
BMW 1-serie in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    BMW 116i High Executive 5-DEURS/L.M VELGEN

    BMW 116i High Executive 5-DEURS/L.M VELGEN

    • 2004
    • 197.004 km

    € 3.299

    BMW 120i High Executive; A/C, CC, PDC, LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    BMW 120i High Executive; A/C, CC, PDC, LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    • 2006
    • 176.386 km

    € 3.950

    BMW 116i -5 DRS-NL AUTO-AIRCO-CRUISE-NAP + APK

    BMW 116i -5 DRS-NL AUTO-AIRCO-CRUISE-NAP + APK

    • 2005
    • 252.999 km

    € 2.995

Meer BMW 1-serie occasions

Gerelateerde forumtopics

  • BMW 1 Serie

    288
    • 7 oktober 2020

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 1-serie specificaties
  • BMW 1-serie occasions
  • BMW 1-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 1-serie tests
  • BMW 1-serie gebruikersreviews
  • BMW 1-serie index
PREMIUM
BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW 2-serie Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-klasse - Dubbeltest

BMW en Mercedes-Benz staan al sinds mensenheugenis tegenover elkaar als Ajax en Feijenoord....

Lees meer
 

BMW 1-serie reviews

  • Gebruikersreview
    BMW 120d High Executive (2005)

    BMW 120d High Executive (2005)

    1
    • 28 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 130i High Executive (2005)

    BMW 130i High Executive (2005)

    6
    • 17 juni 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 118i Executive (2005)

    BMW 118i Executive (2005)

    • 25 maart 2021
  • Gebruikersreview
    BMW 118d High Executive (2004)

    BMW 118d High Executive (2004)

    • 3 november 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 120i (2005)

    BMW 120i (2005)

    2
    • 24 juli 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 116i Executive (2005)

    BMW 116i Executive (2005)

    4
    • 31 mei 2020
  • Gebruikersreview
    BMW 116i (2005)

    BMW 116i (2005)

    1
    • 14 februari 2020
meer reviews
Klokje Rond - BMW 118i (2006 / 327.075 km)

Klokje Rond - BMW 118i (2006 / 327.075 km)

106

Tom Borst rijdt maar liefst 50.000 kilometer per jaar in zijn BMW 1-Serie uit 2006. Om die...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen Golf GTI

    BMW 128ti vs. Ford Focus ST vs. Volkswagen...

    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 120d High Executive (2005)

    BMW 120d High Executive (2005)

    1
    • 28 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW M140i (2017)

    BMW M140i (2017)

    1
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition ColorVision

    BMW 1-serie en 2-serie Gran Coupé als Edition...

    8
    • 25 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 116i (2022)

    BMW 116i (2022)

    3
    • 22 mei 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 128ti (2021)

    BMW 128ti (2021)

    2
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    BMW 1-serie: vaarwel iDrive-knop

    BMW 1-serie: vaarwel iDrive-knop

    76
    • 3 mei 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun Edition'

    BMW neemt afscheid van i3 met 'Homerun...

    96
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    'BMW werkt aan i3 Touring, komt in 2027'

    14
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    Gefacelifte BMW X6 M rolt spierballen

    22
    • 29 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 320e Touring Business Edition Plus (2022)

    BMW 320e Touring Business Edition Plus...

    3
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    Gerucht: BMW M5 Touring keert terug

    9
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    BMW komt met 3.0 CSL Hommage

    10
    • 28 juni 2022
  • Gebruikersreview
    BMW 3-serie (1998)

    BMW 3-serie (1998)

    • 27 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden