BMW 118d (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 118d |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik rij 95% van de tijd alleen in de auto, dus ik hoef niet een grote auto, maar wel een die sportief rijdt en er goed uitziet. Beide elementen komen terug in de 118d die ik nu rij. De instap is laag en als je plaatsneemt, dan krijg je het gevoel dat je op de grond zit, dus dat geeft een zeer sportief gevoel. Mijn vriendin duft nauwelijks te rijden, omdat ze de lage zit erg eng vindt. De eerste keer dat ik de auto van de garage naar huis reed, had ik het idee dat ik in een veel bredere auto zat. Maar bij het parkeren in de stad is snel een plekje gevonden omdat hij niet al te lang is. Het weggedrag is subliem, veel beter dan de Golf V die ik hiervoor had. Het in- en uitsuren van de bochten is echt een feestje, elke keer weer! Met gemak een bocht ingaan met 50-65 km/u in de stad, dat hoefde ik niet te proberen in de Golf! Rear wheel drive rules!!! Op de Autobahn is het helemaal top, erg hard kan je ermee zonder dat je ooit ook maar het idee krijgt dat je de controle verliest. Ook de geluidsisolatie is zeer goed. Zo goed zelfs, dat ik binnen de eerste 3 dagen 2x ben geflitst omdat ik niet het idee had dat ik al ver boven de 120 km/u reed... De 1 is trouwens geen winnaar bij het optrekken bij het stoplicht: in de eerste versnelling kan je niet voldoende doortrekken, dat kan wel in de 2e maar dan ligt je tegenstander al een hele lengte voor. Die haal je dan weer in aan het einde van de 2e versnelling / overgang naar 3e. Het vermogen wordt zeer gedoseerd overgegeven aan de achterwielen en daardoor krijg je niet die ’kick’ die het echt leuk maakt om eens flink op te trekken zoals in de Golf. Het geluid van de radio valt een beetje tegen; een tip hier is om echt wat meer te investeren. Wat hebben die 2 boxen onder de voorstoelen eigenlijk voor zin? Ze leveren echt niet de meerwaarde, waarom niet gewoon ergens aan de zijkant van de auto plaatsen? Wat ook tegenvalt is dat er niet standaard een leren stuur wordt geleverd, en dat in een auto van bijna 34.000 euri... De voorstoel zit voor mij bijzonder lekker, alleen de instelling daarvan is even wennen, dat moet BMW de volgende keer echt anders doen! Ik denk dat mensen boven de 1.80 m wat meer moeite zullen hebben met de instap en hun armen die ze nauwelijks kwijt kunnen voorin, je stoot vrij snel je linker elleboog tegen de voordeur! De bedieningsknopjes van de ramen zitten niet op een goede plaats, je moet eerst je hand terugschuiven op de armleuning voordat je de knopjes op de tast kunt vinden. Ik heb verder nog niet achterin gezeten, maar ik zie wel dat het krap is. De ruimte in de kofferbak is oké - ik vervoer toch geen grote dingen. Qua uiterlijk had ie er van mij wat agressiever mogen uitzien, nu is ie iets te zakelijk. De Alfa 147 vind ik qua front erg gelikt. Het design vind ik wel mooi, totaal anders dan de wat fletse Golf of A3. Ik heb climatecontrol en bekerhouders als extra genomen.
PROBLEMEN
klein rammeltje in linkervooportier, maar dat ging na 3 dagen weer weg.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.