Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf20.600 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na vier jaar Skoda Fabia gereden te hebben was het tijd voor iets anders. De Skoda is op zich geen slechte auto, zeker voor de prijs van destijds, maar heeft het afgelopen jaar ons meerdere malen stil laten staan door electronische problemen. Vanwege onze goede ervaringen met onze andere auto (BMW 318d 2004) zijn we gaan kijken naar een 1 serie. Via internet kwamen we uit bij de dealer in Amsterdam, waar we keurig werden ontvangen. Er werd goede informatie gegeven en we mochten een proefrit maken. Toen dit beviel hebben we de auto gekocht: een dealerauto van 11 maanden oud, Monaco blauw, high executive.

Ondanks dat het geen snelle auto is merk je wel dat je in een echte rijdersauto zit, die qua kwaliteit wel echt een stap vooruit is t.o.v de Skoda, maar dat is gezien het prijsverschil ook niet meer dan logisch. Verder is de BMW, ondanks dat het de duurste uitvoering is, nog steeds niet heel erg luxe is, al vergeet je dat achter het stuur al snel; deze bmw gaat echt hard door de bocht, zeker sneller dan onze 3 serie. Daarbij stuurt hij ook een tandje scherper en is hij wat steviger afgeveerd.

PROBLEMEN

Update 30000KM: Na een jaar zeer tevreden over de 1. Echt een topauto! Slecht een klein probleempje gehad met de handgrepen van de achterportieren, dit is onder garantie verholpen. Een maand geleden ging de serviceindicator branden. Afspraak bij de dealer gemaakt voor onderhoud. Dit bleek allerzinds mee te vallen: slechts het luchtfilter diende vervangen te worden, olie was niet eens nodig. Beurt kostte slechts een paar tientjes.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5