BMW 116i High Executive (2005)

BMW 1-serie
BMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieurBMW 1-serie - interieur

Uitvoering116i High Executive
Bouwjaar2005

Na vier jaar Skoda Fabia gereden te hebben was het tijd voor iets anders. De Skoda is op zich geen slechte auto, zeker voor de prijs van destijds, maar heeft het afgelopen jaar ons meerdere malen stil laten staan door electronische problemen. Vanwege onze goede ervaringen met onze andere auto (BMW 318d 2004) zijn we gaan kijken naar een 1 serie. Via internet kwamen we uit bij de dealer in Amsterdam, waar we keurig werden ontvangen. Er werd goede informatie gegeven en we mochten een proefrit maken. Toen dit beviel hebben we de auto gekocht: een dealerauto van 11 maanden oud, Monaco blauw, high executive.

Ondanks dat het geen snelle auto is merk je wel dat je in een echte rijdersauto zit, die qua kwaliteit wel echt een stap vooruit is t.o.v de Skoda, maar dat is gezien het prijsverschil ook niet meer dan logisch. Verder is de BMW, ondanks dat het de duurste uitvoering is, nog steeds niet heel erg luxe is, al vergeet je dat achter het stuur al snel; deze bmw gaat echt hard door de bocht, zeker sneller dan onze 3 serie. Daarbij stuurt hij ook een tandje scherper en is hij wat steviger afgeveerd.

Update 30000KM: Na een jaar zeer tevreden over de 1. Echt een topauto! Slecht een klein probleempje gehad met de handgrepen van de achterportieren, dit is onder garantie verholpen. Een maand geleden ging de serviceindicator branden. Afspraak bij de dealer gemaakt voor onderhoud. Dit bleek allerzinds mee te vallen: slechts het luchtfilter diende vervangen te worden, olie was niet eens nodig. Beurt kostte slechts een paar tientjes.

PRIVATE LEASE BMW 1-serie