BMW 116d (2016)

autoreview

BMW 1-serie
BMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serieBMW 1-serie

Signalement

Uitvoering116d
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

BMW 116dA M-Sport

Na jaren veel plezier hebben gehad met mijn vorige BMW 116d handgeschakeld, nu overgestapt naar een 116dA. Het is een facelift, maar de auto is op veel meer punten als dat verbeterd. Rijden doet hij goed, maar de vraag is: 3 cilinder... combinatie met automaat, ect.

Ik rij deze auto nu ruim een maand. Ik kan zeggen dat de combi echt perfect is. Ik heb geen EDE uitvoering, de vorige ook niet, maar merkbaar is de 3 cilinder 1.5 sneller en een fijnere motor dan de 2.0 4 cilinder wat in mijn vorige 116d lag. Automaat schakelt prima en niks trilt binnenin. Meeste veranderingen t.o.v. mijn vorige 1 serie uit 2012:

* LED verlichting (je hebt niet meer licht, maar lichtopbrengst is echt veel beter)
* bluetooth auto streamen i.c.m. business navigatie (kon bij de vorige niet, dan moest een een Y-kabel gebruiken)
* M-sport onderstel (niet te stug, maar rijd fantastisch)
* M-Sportstuur (voelt gewoon plezieriger aan)
* Menu's in navi reageren sneller
* Mocht je muziek op een USB stick hebben dan kun je deze zowel FAT32 als NTFS formatteren, hij accepteert beide indelingen (de oude BMW alleen FAT32)
* SOS knop standaard

Echte min punten kan ik niet opnoemen. Ik heb met heel veel plezier gereden met mijn vorige BMW en het nieuwe type is qua uiterlijk wel veranderd, qua bediening niet. Wat is wel jammer vind is de bandenspanningssensoren. Bij mijn vorige auto werd dit berekend door de ABS sensor, bij de nieuwe door druksensoren in de ventielen. Mocht je een andere wielset eronder doen (bv. winterbanden) dan moet je zo'n losse sensorenset erbij kopen à EUR 200,-. Als je dat niet van te voren geregeld heb of je wilt het niet dan rij je continue met een storing op je dashbord.

Betrouwbaarheid zit wel snor verwacht ik. Ik ga altijd zuinig met mijn auto om en heb nog nooit problemen gehad.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 1-serie

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum