Audi Q4 e-tron 45 quattro S edition (2025)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Q4 e-tron 45 quattro S edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 6.496 km |
Zoef de haas
- 6.496 km
Na anderhalf jaar en bijna 100.000 km in een Audi A4 Avant uit 2019 gereden te hebben, staat er nu een Q4 voor de deur. Elektrisch, jawel. Zonder eigen laadpaal vond ik dat best spannend, maar eerlijk is eerlijk: geen moment last gehad van *range anxiety*. Wel laad ik ‘m standaard tot 100% op — gewoon voor het gevoel. Ik rijd immers vaak flinke afstanden.
Het gaat om een Q4 45 Quattro S-Line, aangekleed met onder meer een panoramisch schuif/kanteldak, zwart optiekpakket plus, privacy glass, parkeerhulp plus, 20” lichtmetaal in grafietgrijs en het comfortpakket.
De actieradius volgens boordcomputer varieert tussen de 420 en 520 km, afhankelijk van rijstijl en weer. Het verbruik ligt gemiddeld op 17,9 kWh per 100 km. Snelladen werkt prima — in een half uurtje is ’ie weer zo goed als vol.
De stoelen? Nog steeds fantastisch, net als in de A4. Het infotainment is ook dik in orde. Maar eerlijk is eerlijk: het materiaalgebruik in de Q4 voelt toch een stapje terug ten opzichte van de A4. En dan die touchknoppen op het stuur en voor het panoramadak… laten we zeggen dat ik team ‘fysieke knop’ ben. Drie keer drukken voor het dak beweegt is niet helemaal mijn idee van vooruitgang.
Wordt vervolgd zodra er meer te melden valt. 😉
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren