Audi Q4 e-tron 45 quattro S edition (2025)

autoreview

Audi Q4 e-tron 45 quattro S edition (2025)

Signalement

UitvoeringQ4 e-tron 45 quattro S edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst26.973 km
Lezerswaardering: 51%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zoef de haas

  • 6.496 km


Na anderhalf jaar en bijna 100.000 km in een Audi A4 Avant uit 2019 gereden te hebben, staat er nu een Q4 voor de deur. Elektrisch, jawel. Zonder eigen laadpaal vond ik dat best spannend, maar eerlijk is eerlijk: geen moment last gehad van *range anxiety*. Wel laad ik ‘m standaard tot 100% op — gewoon voor het gevoel. Ik rijd immers vaak flinke afstanden.

Het gaat om een Q4 45 Quattro S-Line, aangekleed met onder meer een panoramisch schuif/kanteldak, zwart optiekpakket plus, privacy glass, parkeerhulp plus, 20” lichtmetaal in grafietgrijs en het comfortpakket.

De actieradius volgens boordcomputer varieert tussen de 420 en 520 km, afhankelijk van rijstijl en weer. Het verbruik ligt gemiddeld op 17,9 kWh per 100 km. Snelladen werkt prima — in een half uurtje is ’ie weer zo goed als vol.

De stoelen? Nog steeds fantastisch, net als in de A4. Het infotainment is ook dik in orde. Maar eerlijk is eerlijk: het materiaalgebruik in de Q4 voelt toch een stapje terug ten opzichte van de A4. En dan die touchknoppen op het stuur en voor het panoramadak… laten we zeggen dat ik team ‘fysieke knop’ ben. Drie keer drukken voor het dak beweegt is niet helemaal mijn idee van vooruitgang.

Wordt vervolgd zodra er meer te melden valt. 😉

Geen centje pijn

  • 26.973 km

Update – 27.000 km later (november 2025)

Zoef de Haas rijdt nog altijd vrolijk verder - inmiddels bijna 27.000 kilometer onderweg en eerlijk gezegd: zonder centje pijn. Geen storingen, geen onverwachte foutmeldingen, niets. Alleen stroom erin en gaan.

Het verbruik ligt nu gemiddeld op 19 kWh per 100 km, en dat is inclusief mijn niet bepaald zuinige rechtervoet. Vind ik keurig voor een AWD-SUV met bijna 300 pk.

Een klein minpuntje: De achteruitrijcamera. Die lijkt rechtstreeks uit het magazijn van AliExpress te komen. Overdag nog oké, maar zodra het donker wordt, is het eerder een schaduwspel dan een hulpmiddel. Daar mag Audi echt eens wat aan doen, zeker in deze prijsklasse.

Verder? Geen bijzonderheden. Het interieur houdt zich netjes, niets kraakt of piept, en de software doet wat ‘ie moet doen. Kortom: elektrisch rijden bevalt nog steeds uitstekend.
Zoef zoeft door. 🚗⚡

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi Q4 e-tron

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.