Audi Q4 e-tron 45 quattro S edition (2025)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Q4 e-tron 45 quattro S edition |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 1 km |
| KM-stand laatst | 26.973 km |
Zoef de haas
- 6.496 km
Na anderhalf jaar en bijna 100.000 km in een Audi A4 Avant uit 2019 gereden te hebben, staat er nu een Q4 voor de deur. Elektrisch, jawel. Zonder eigen laadpaal vond ik dat best spannend, maar eerlijk is eerlijk: geen moment last gehad van *range anxiety*. Wel laad ik ‘m standaard tot 100% op — gewoon voor het gevoel. Ik rijd immers vaak flinke afstanden.
Het gaat om een Q4 45 Quattro S-Line, aangekleed met onder meer een panoramisch schuif/kanteldak, zwart optiekpakket plus, privacy glass, parkeerhulp plus, 20” lichtmetaal in grafietgrijs en het comfortpakket.
De actieradius volgens boordcomputer varieert tussen de 420 en 520 km, afhankelijk van rijstijl en weer. Het verbruik ligt gemiddeld op 17,9 kWh per 100 km. Snelladen werkt prima — in een half uurtje is ’ie weer zo goed als vol.
De stoelen? Nog steeds fantastisch, net als in de A4. Het infotainment is ook dik in orde. Maar eerlijk is eerlijk: het materiaalgebruik in de Q4 voelt toch een stapje terug ten opzichte van de A4. En dan die touchknoppen op het stuur en voor het panoramadak… laten we zeggen dat ik team ‘fysieke knop’ ben. Drie keer drukken voor het dak beweegt is niet helemaal mijn idee van vooruitgang.
Wordt vervolgd zodra er meer te melden valt. 😉
Geen centje pijn
- 26.973 km
Update – 27.000 km later (november 2025)
Zoef de Haas rijdt nog altijd vrolijk verder - inmiddels bijna 27.000 kilometer onderweg en eerlijk gezegd: zonder centje pijn. Geen storingen, geen onverwachte foutmeldingen, niets. Alleen stroom erin en gaan.
Het verbruik ligt nu gemiddeld op 19 kWh per 100 km, en dat is inclusief mijn niet bepaald zuinige rechtervoet. Vind ik keurig voor een AWD-SUV met bijna 300 pk.
Een klein minpuntje: De achteruitrijcamera. Die lijkt rechtstreeks uit het magazijn van AliExpress te komen. Overdag nog oké, maar zodra het donker wordt, is het eerder een schaduwspel dan een hulpmiddel. Daar mag Audi echt eens wat aan doen, zeker in deze prijsklasse.
Verder? Geen bijzonderheden. Het interieur houdt zich netjes, niets kraakt of piept, en de software doet wat ‘ie moet doen. Kortom: elektrisch rijden bevalt nog steeds uitstekend.
Zoef zoeft door. 🚗⚡
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Audi Q4 e-tron
Lees ook

Audi Q4 e-tron met vierwielaandrijving fors goedkoper

Vergelijkende Test: Audi Q4 e-tron vs. Toyota Mirai

Toyota investeert ruim 8,5 miljard euro in Verenigde Staten

BYD’s bijzondere premiummerken zitten vol bizarre vondsten: drijven, springen en wringen


