Audi Q4 e-tron 45 quattro Advanced edition (2025) #3

autoreview

Audi Q4 e-tron
Audi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tronAudi Q4 e-tron

Signalement

UitvoeringQ4 e-tron 45 quattro Advanced edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf144 km
KM-stand laatst1.050 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De kop is eraf!

  • 1.050 km

Vorige week werd hij geleverd, de Audi die de flinke klus heeft mijn Mustang Mach-E op te volgen als lease auto.

En binnen een week staat er 1000km op de teller.

Van beide auto's had ik de basis uitvoering, dat maakt het vergelijk ook een beetje fair.

En ja, bij Audi betaal je meer voor het design en voor het 'premium' gevoel, dan bij zijn technisch gelijke broertjes en zusjes van VW, Skoda, Seat of Cupra.

En vooralsnog slaagt de Audi daar deels in, het premium gevoel. Waar hem dat in zit?
Comfortabele stoelen, stiller interieur, mooi design, stillere motor, maar ook een merkbaar comfortabeler afgeveerde achteras dan de Mustang. En dus een rustigere rijbeleving.

Waar de Q4 een flink stuk duurder is dan mijn Mustang was, moet ik wel inleveren op wat (luxe) zaken.
Komen er een paar:
Geen middenarmsteun op de achterbank, geen 360 graden camera, geen full 1 pedal drive, geen automatische dimstand op de binnenspiegel (heel eighties met de hand!), geen keyless entry, geen goede geluidsinstallatie, geen frunk, geen vega-lederen bekleding, geen voetswipebediende achterklep.
Wat de Q4 wel heeft t.o.v. de Mustang?
Een echte hoedenplank, 4WD, geluidsdempende ramen in de voorportieren, wegklapbare trekhaak.

Het elektrische verbruik ligt vooralsnog ook wat hoger dan bij de Mustang: gemiddeld 16,2kWh/100km. En dan heb ik meest 100 op de cruise control gereden. Maar dankzij de iets grotere accucapaciteit, heeft hij daarmee ongeveer dezelfde actieradius bij 120km/u als de Mustang bij 100 km/u had. Nèt wat fijner dus. Of anders zo'n 50-70km meer dan de Mustang bij gelijke snelheid. De Q4 is wat zwaarder en met 4WD is het iets hogere verbruik misschien wel gerechtvaardigd, natuurlijk. En ongeveer 450km bereik is ruim voldoende.

Ben benieuwd hoe de Q4 me de komende maanden echt gaat bevallen. Dan kan ik bij 10k kilometer een update geven!


8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi Q4 e-tron

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.