Audi Q4 e-tron 40 S edition (2022) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Q4 e-tron 40 S edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 15.000 km |
KM-stand laatst | 20.000 km |
Mijn 1e EV
- 15.000 km
Nadat ik een proefrit in de nieuwe Tesla 3 highland had gemaakt was ik direct om, en voelde mijn Audi A3 met benzine motor en 7 DSG bak toch ouderwets.
Maar om het als particulier(voor mij) enigszins haalbaar te maken toch eerst maar eens kijken of ik mijn Audi A3 met nog maar 27K op de teller met niet al teveel afschrijving kon verkopen.
Dit is uiteindelijk nog redelijk snel gelukt, en heb toen even een tijdelijke auto (Citroën C1) aangeschaft, omdat ik de Tesla toch pas in 2024 wilde bestellen.
maar ja, dan ga je je toch even verder oriënteren.. en dat was ook wel weer leuk.
Het moest zoiezo een auto worden die binnen de subsidie grens viel
Heb vervolgens nog een proefrit in de Tesla model Y gemaakt, maar vond dit toch duidelijk minder fijn rijden dan de Model 3 , en de ruimte hiervan was voor mij toch voldoende.
Toen zag ik dat er een Smart #3 op uitkomen stond, en heb hier als 1e toen er een demo beschikbaar was, een proefrit in gemaakt.
Ook erg compleet uitgevoerd, en qua akku en vermogen vergelijkbaar met de Tesla.
Maar twijfelde na de proefrit toch enigzins aan de rijeigenschappen en alle veiligheidsvoorzienongen.
Je wordt gek van de piepjes, ingrepen en correcties tijdens het rijden.
Wellicht zijn bepaalde zaken uit te zetten.. maar toch.
Vervolgens liep ik onverwacht tegen een fraaie Audi Q4 aan met de kop eraf, want zou nieuw niet te doen zijn voor mij.
Heb de afgelopen 15 jaar altijd nieuwe auto’s gekocht, omdat ik vrij kritisch ben.. en altijd wel iets zie dat niet naar mijn zin is.. en de laatste 3 audi’s zijn goed bevallen.
Deze keer pakte het goed uit met de Q4 en precies helemaal naar mijn zin qua uitvoering en kleurstelling.
De 1e indruk is echt geweldig.
De auto is superstil met het optionele akoestische glas.
De stoelen zitten geweldig…er zijn volgens mij geen betere, want in iedere andere auto zijn ze altijd korter met de ondersteuning van je bovenbenen.
En op de rijeigenschappen heb ik ook niets aan te merken, ondanks de 20inch velgen voldoende comfort.
Na wat meer km zal ik een update plaatsen.
Fijnst rijdende auto die ik heb gehad
- 20.000 km
Na wat meer ervaring met de Q4 kan ik wel stellen, dat dit de fijnste auto is die ik heb gehad.. en dat zijn er behoorlijk wat geweest.
Zeker op de wat langere ritten merk je hoe ongelofelijk comfortabel en ontspannen de auto rijd.
Super stil, stuurt heel fijn..mede door de achterwielaandrijving geen enkel mechanisch gevoel, wat je met een voorwiel aangedreven auto toch altijd wel iets hebt.
Verder dragen de fijne stoelen met veel ondersteuning ook zeker bij aan de fijne rijeigenschappen.
De 20 inch wielen vind ik precies goed voor het comfort en goede wegligging.
Recent voor het eerst onderweg geladen, en heb dit bij Tesla gedaan.
Veruit de goedkoopste.. en met 20 minuten weer onderweg.
Het verbruik valt me ook heel erg mee, en bij rustig rijden haal ik bijna de
Opgegeven 500 km
Heb verder nog geen storingen of minpunten kunnen ontdekken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.