Audi Cabriolet 1.9 TDI (1996)

autoreview

Audi Cabriolet

Signalement

UitvoeringCabriolet 1.9 TDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 37%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wie wil dieselen in een cabrio en geen geld heeft voor een youngtimer heeft weinig keus. In de jaren negentig was dit de enige cabrio die te koop was met een dieslemotor. Ik heb de auto verlaagd en er 17’wielen onder gezet. Hiermee is het een stuiterbak geworden maar de wegligging en communicatie vanuit het onderstel zijn wel flink verbeterd. Dit is dan ook het sterkste punt wat prestaties betreft, de auto rijdt echt heerlijk. Voor een cabrio uit die tijd is ie ongekend stijf en kun je er heerlijk neutraal mee door bochten glijden als je het echt bont maakt. Wel is de 90 pk TDI aan de zwakke kant om de 1400kg in beweging te brengen. Een powerbox heeft hier uitkomst geboden. Ongekend is toch het verbruik van 1 op 20 wat je makkelijk kunt halen. Verder heeft de auto een tijdloos ontwerp en kun je met de ramen omhoog en een windscherm zelf bij 180km/h prima een gesprek voeren met je bijrijder. Met de kap dicht merk je bijna niet dat je in een cabrio rijdt, minpunt zijn de kraakjes en piepjes die in gesloten toestand voortkomen uit het torderen van de carroserie. Nadelen zijn ook te vinden in zwakke stukjes techniek. Zo zijn problemen met de voorwielophanging bij deze auto gegarandeerd, net als gezeur met het handremsysteem van de achterremklauwen. Ook het uitlijnen van deze auto is een drama, gegarandeerd dat de boel vast zit en het vervangen van de spoorstangen is een akrobatische toer. Zo is het gebeurd dat meedere garages geen zin hadden om de auto uit te lijnen... Verder is de auto erg karig uitgerust met extra’s als we naar het prijskaartje destijds kijken, maar ja dat schijnt Audi normaal te vinden...

PROBLEMEN

Noemenswaardige problemen;
-Draagarmrubbers vaker versleten dan zou mogen
-Veerpootlagers vaker versleten dan zou mogen
-Gaspedaalsensor stuk, waardoor er alleen nog stationair mee te rijden viel. Dit specifieke probleem kon alleen door Audi zelf tegen de hoofdprijs worden verholpen
-Gezeur met de verlichting in het kofferdeksel

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.