Audi A8 6.0 quattro Pro Line (2005)
autoreview

Signalement
Uitvoering | A8 6.0 quattro Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 272.854 km |
KM-stand laatst | 272.349 km |
Vliegdekschip
- 272.349 km
Na héél lang nadenken en met als uitgangspunt de ultieme wens van een V12 eindelijk mijn slag geslagen.
Ik heb veel ervaring met V6 en V8 maar V12 moet dan toch echt iets aparts zijn....
Nou dat is dan nu te beamen want dit klopt.
Natuurlijk was een Passat W12, een Phaeton W12 of als alternatief een BMW 760 ook mogelijk maar omdat ik niet lang geleden een zelfde model A8 4.2 in zilvergrijs heb gehad vond ik het model A8 mooier en met veel meer uitstraling.
Ik heb deze auto gekocht omdat hij origineel Nederlands is geleverd en dus de kilometerstand correct is.
Bovendien zit de volledige historie erbij met ingevuld onderhoudsboekje, facturen, werkplaatsverslagen en zelfs alle APK formulieren.
Uiteindelijk zegt dit nog niet alles en geeft natuurlijk ook geen garanties maar ik heb het dan laten we maar zeggen voor mijn gevoel liever.
Het rijden begint met het starten.....
Nu zul je zeggen dat dat natuurlijk niks bijzonders is maar dat is bij deze auto toch echt al een hele belevenis.
Allereerst heeft hij keyless entry dus handgreep pakken en de deuren openen, wanneer je daarna in de perfect gevormde ( en anders in te stellen ) zetel plaats neemt kun je vervolgens met een vingerafdruk ( ja, echt waar ) de machine tot leven laten komen wat een prachtig geluid geeft.
Dan volgt het openen van de navigatie-display die keurig uit het dashboard komt.
Het rijden op luchtvering met meer instel mogelijkheden in combinatie met een feilloos schakelende bak die desgewenst met zowel de schakelpook als met de F1-stuurflippers van versnelling te wisselen is mag je ronduit fantastisch noemen.
Eigenlijk zit er volledig overbodig een Bose-audio in want het rijden in heerlijke rust betekent dat deze ook liefst uit staat.
Mocht je dan toch misschien wel een muziekje wensen dan klinkt deze installatie grandioos, ik heb ook een Lexus LS430 met een Mark Levinson systeem maar die komt toch echt niet in de buurt van deze studio-kwaliteit.
De auto is voorts voorzien van een passagiers-aangepaste stoel met een uitklapbare houten tafel voor de te vervoeren hot-shot achterin.....die overigens uiteraard daar vandaan de audio ( zelfs met afstandbediening ) kan bedienen.
Uiteraard ook de clima want die kan voor elke passagier separaat ingesteld worden.
Leuke features zijn:
Make-Up spiegels met 2 mogelijkheden, 1 normale spiegel en extra 1 vergrotende spiegel
Een extra zonneklepje bij de binnenspiegel ( je zou toch nog nét verblind kunnen worden )
Adaptieve Cruise Control, tegenwoordig normaal maar deze auto komt uit 2005.....
Gelamineerd glas, ultieme stilte
Bi-Xenon, een prachtige en super veilige grootlicht combinatie
Dubbel gestikt leder, ook dashboard en portieren, zeer luxe uitstraling.
De kleur Nachtblauw, ik heb vroeger wel Indigo-blauw en Moonlight blauw gehad maar dit is zéér fraai.
Qua kosten kan ik slechts terugvallen op de bij de auto geleverde facturen, die liegen er niet om...
Tja een Vliegdekschip van 1960kg, 6 liter motorinhoud, 0-100km per uur in 5,1 seconde is niet bepaald een Eco-klasse maar het rijden maakt alles goed...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.