Audi A8 6.0 quattro Pro Line (2005)

autoreview

Audi A8 6.0 quattro Pro Line (2005)

Signalement

UitvoeringA8 6.0 quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf272.854 km
KM-stand laatst272.349 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vliegdekschip

  • 272.349 km

Na héél lang nadenken en met als uitgangspunt de ultieme wens van een V12 eindelijk mijn slag geslagen.
Ik heb veel ervaring met V6 en V8 maar V12 moet dan toch echt iets aparts zijn....
Nou dat is dan nu te beamen want dit klopt.
Natuurlijk was een Passat W12, een Phaeton W12 of als alternatief een BMW 760 ook mogelijk maar omdat ik niet lang geleden een zelfde model A8 4.2 in zilvergrijs heb gehad vond ik het model A8 mooier en met veel meer uitstraling.
Ik heb deze auto gekocht omdat hij origineel Nederlands is geleverd en dus de kilometerstand correct is.
Bovendien zit de volledige historie erbij met ingevuld onderhoudsboekje, facturen, werkplaatsverslagen en zelfs alle APK formulieren.
Uiteindelijk zegt dit nog niet alles en geeft natuurlijk ook geen garanties maar ik heb het dan laten we maar zeggen voor mijn gevoel liever.
Het rijden begint met het starten.....
Nu zul je zeggen dat dat natuurlijk niks bijzonders is maar dat is bij deze auto toch echt al een hele belevenis.
Allereerst heeft hij keyless entry dus handgreep pakken en de deuren openen, wanneer je daarna in de perfect gevormde ( en anders in te stellen ) zetel plaats neemt kun je vervolgens met een vingerafdruk ( ja, echt waar ) de machine tot leven laten komen wat een prachtig geluid geeft.
Dan volgt het openen van de navigatie-display die keurig uit het dashboard komt.
Het rijden op luchtvering met meer instel mogelijkheden in combinatie met een feilloos schakelende bak die desgewenst met zowel de schakelpook als met de F1-stuurflippers van versnelling te wisselen is mag je ronduit fantastisch noemen.
Eigenlijk zit er volledig overbodig een Bose-audio in want het rijden in heerlijke rust betekent dat deze ook liefst uit staat.
Mocht je dan toch misschien wel een muziekje wensen dan klinkt deze installatie grandioos, ik heb ook een Lexus LS430 met een Mark Levinson systeem maar die komt toch echt niet in de buurt van deze studio-kwaliteit.
De auto is voorts voorzien van een passagiers-aangepaste stoel met een uitklapbare houten tafel voor de te vervoeren hot-shot achterin.....die overigens uiteraard daar vandaan de audio ( zelfs met afstandbediening ) kan bedienen.
Uiteraard ook de clima want die kan voor elke passagier separaat ingesteld worden.
Leuke features zijn:
Make-Up spiegels met 2 mogelijkheden, 1 normale spiegel en extra 1 vergrotende spiegel
Een extra zonneklepje bij de binnenspiegel ( je zou toch nog nét verblind kunnen worden )
Adaptieve Cruise Control, tegenwoordig normaal maar deze auto komt uit 2005.....
Gelamineerd glas, ultieme stilte
Bi-Xenon, een prachtige en super veilige grootlicht combinatie
Dubbel gestikt leder, ook dashboard en portieren, zeer luxe uitstraling.
De kleur Nachtblauw, ik heb vroeger wel Indigo-blauw en Moonlight blauw gehad maar dit is zéér fraai.
Qua kosten kan ik slechts terugvallen op de bij de auto geleverde facturen, die liegen er niet om...
Tja een Vliegdekschip van 1960kg, 6 liter motorinhoud, 0-100km per uur in 5,1 seconde is niet bepaald een Eco-klasse maar het rijden maakt alles goed...

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.