Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2004)

autoreview

Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2004)

Signalement

UitvoeringA8 3.7 quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf165.897 km
KM-stand laatst165.870 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kennismaking!

  • 165.870 km

Mijn eerste auto is aan vervanging toe geweest. Een honda civic 1.6 Vtec. Met veel plezier in deze auto gereden mar wegens motor problemen en de leeftijd van mij wilde ik geen geld meer stoppen in deze auto.

Maar dan moet er een andere auto komen. en ik vond de audi A8 altijd een hele mooie wagen maar daar zat ook een behoorlijk prijskaartje aan vast! Zo wel aanschaf, verzekeringen maar ook het onderhoud. Dus was mijn eerste gedachte om te gaan zoeken naar een 2.8 of 3.0 en 3.2 benzine uitvoering. Helaas zijn deze uitvoeringen in nederland slechts heel zeldzaam. Na het bezoeken van een heel aantal slechte exemplaren heb ik mijn zoektocht even gestopt tot ik bij een lokale handelaar een A8 zag staan, prijs was redelijk, staat van de auto mooi, geen beschadigingen en toen heb ik gevraagd of ik een keer een proefrit met de wagen mocht gaan maken!

Dit was geen probleem alleen tijdens de rit viel het kwartje dat dit geen 6cil was daarvoor trok de auto te soepel op en was de extra's deden meer vermoeden. Het bleek uiteindelijk een 3.7 V8 te zijn. Uiteindelijk heb ik de auto gekocht en sinds dien rij ik elke dag vele kilometers met deze wagen.

Hij trekt soepel op, schakelt heerlijk en is echt gemaakt voor lange afstandsritten. Stoelen ziten zeer comfortabel, ruimte aanbod is prima en wat ook nog gezegt moet worden 1000Km op 1 tank (90Ltr) is mogelijk op lange ritten. Alleen stadsverkeer dat moet je zien te vermijden want dan heeft deze Ueber duitser echt dorst.

inmiddels heb ik 20.000Km gereden met de wagen en alles werkt nog steeds naar behoren. af en toe wat kleine storingslampjes maar tot nu toe niks ernstigs en bij mijn dealer is het uitlezen kostenloos en je krijgt advies of je wel of niks met zo'n storing moet doen.

De grote beurt is een longlife service interval van 30.000Km die is flink geprijst maar daarna doet de auto ook prima zijn werk weer voor de vele kilomters die ik er mee afleg. en als je een rekening van 2100,00 uitstrijkt over een 30.000 km dan is dat eigenlijk helemaal geen slecht bedrag te noemen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.