Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2004)
autoreview

Signalement
Uitvoering | A8 3.7 quattro Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 165.897 km |
KM-stand laatst | 165.870 km |
Eerste kennismaking!
- 165.870 km
Mijn eerste auto is aan vervanging toe geweest. Een honda civic 1.6 Vtec. Met veel plezier in deze auto gereden mar wegens motor problemen en de leeftijd van mij wilde ik geen geld meer stoppen in deze auto.
Maar dan moet er een andere auto komen. en ik vond de audi A8 altijd een hele mooie wagen maar daar zat ook een behoorlijk prijskaartje aan vast! Zo wel aanschaf, verzekeringen maar ook het onderhoud. Dus was mijn eerste gedachte om te gaan zoeken naar een 2.8 of 3.0 en 3.2 benzine uitvoering. Helaas zijn deze uitvoeringen in nederland slechts heel zeldzaam. Na het bezoeken van een heel aantal slechte exemplaren heb ik mijn zoektocht even gestopt tot ik bij een lokale handelaar een A8 zag staan, prijs was redelijk, staat van de auto mooi, geen beschadigingen en toen heb ik gevraagd of ik een keer een proefrit met de wagen mocht gaan maken!
Dit was geen probleem alleen tijdens de rit viel het kwartje dat dit geen 6cil was daarvoor trok de auto te soepel op en was de extra's deden meer vermoeden. Het bleek uiteindelijk een 3.7 V8 te zijn. Uiteindelijk heb ik de auto gekocht en sinds dien rij ik elke dag vele kilometers met deze wagen.
Hij trekt soepel op, schakelt heerlijk en is echt gemaakt voor lange afstandsritten. Stoelen ziten zeer comfortabel, ruimte aanbod is prima en wat ook nog gezegt moet worden 1000Km op 1 tank (90Ltr) is mogelijk op lange ritten. Alleen stadsverkeer dat moet je zien te vermijden want dan heeft deze Ueber duitser echt dorst.
inmiddels heb ik 20.000Km gereden met de wagen en alles werkt nog steeds naar behoren. af en toe wat kleine storingslampjes maar tot nu toe niks ernstigs en bij mijn dealer is het uitlezen kostenloos en je krijgt advies of je wel of niks met zo'n storing moet doen.
De grote beurt is een longlife service interval van 30.000Km die is flink geprijst maar daarna doet de auto ook prima zijn werk weer voor de vele kilomters die ik er mee afleg. en als je een rekening van 2100,00 uitstrijkt over een 30.000 km dan is dat eigenlijk helemaal geen slecht bedrag te noemen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren