Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A8

Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)

autoreview

3
Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)
Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)
Anoniem
  • Gebruikersreview
14 april 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA8 3.7 quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf6.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 13 april 2005

Mijn vorige wagen was het oude model A8 3.3 diesel. Na twee jaar ging bij 170.000 km de turbo kapot en was het tijd geworden voor een vervanging. Gezien het hoge prijsverschil van de toen beschikbare A8 4.0 TDI besloten om de 3.7 benzine versie te nemen. Een heerlijke homogene motor met een gelijkwaardig vermogen en rijgedrag als de A8 3.3 TDI. Opvallend is dat ondanks het complete nieuwe type de bekende onderstuur er nog steeds is en bij obstakels die dwars liggen, zoals bijv. spoorrails, zich nog steeds een onaangenaam stuurgedrag openbaart. Hier is de keuze van het bandenmerk echter van grote invloed.
Het motorgeluid is mooi stil bij normaal rijgedrag en heeft in deze versie een mooi sportief geluid als de toerteller boven de 4.000 komt. De 3,7 liter V8 motor heeft voor zo’n zware auto een keurig benzineverbruik van circa 10,5 liter op 100 km.
T.o.v. het oude type is er natuurlijk heel veel veranderd maar toch is het goede van het oude bewaard. Het is een heelijke grote en comfortabele reiswagen zowel alleen als met gezin. Groot voordeel is dat de wagen nu in tegenstelling tot het oude type, verkeersdrempels met gemak neemt. Dit natuurljk door het op dit type standaard geleverde luchtveringsysteem.
De stoelen en het nieuwe dashbord zijn absoluut verbeterd en het MMI systeem is zeer eenvoudig te bedienen. Al met al een heerlijke reiswagen voor vele kilometers.

PROBLEMEN

  • 13 april 2005

Om geen proefkonijn te zijn een wagen gekocht uit de tweede lichting. Helaas! Er lijkt een soort wedloop te zijn uitgebroken in dit segment wagens met de slogan ’Kijk eens wat wij allemaal kunnen’. Mijn A8 is voorzien van allerhande extra snufjes zoals bandenspanningcontrole, comfortstoelen, Blue Tooth, keyless go etc. De helft ervan stel je 1 maal in en gebruik je verder nooit. Al deze mooie snufjes maakt de wagen echter uiterst gevoelig. Intussen zijn alle sensoren aan de wielen al een keer vervangen. Daarnaast is de ontvangst van de telefoon nooit te vertrouwen en zijn er al twee software update’s doorgevoerd zonder succes. Ook blijkt de Blue Tooth optie geheel niet te werken. Een echt antwoord waarom heeft men mij nooit kunnen geven. Ook gebeurd het meermalen dat je er tijdens het bellen zomaar uit wordt gegooid waarna je zeker zo’n 5 minuten kan wachten voordat alle errors zijn opgelost. Het is ook niet de eerste keer dat ik de wagen op de snelweg geheel moest uitzetten en sluiten (zgn. reset) om na enige minuten wachten weer gebruik te kunnen maken van de navigatie. Uiteraard gebeurt zoiets als je te laat bent of in een onbekende buurt rijdt.
Motorisch daarentegen geen enkele klacht. Geen olieverbruik, normale onderhoudskosten en de banden gaan zeker zo’n 35.000 km mee. Dat is voor een vierwiel aangedreven wagen meer dan keurig.
Volgende keer dus een A8 zonder opties!

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi A8? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A8
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A8

INFO
Audi
Audi
Audi A8 60 TFSI e quattro Pro Line (4D/8A)
€ 1.686
Stel samen ▸
Audi A8 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A8 5.2 S8 Pro Line YOUNGTIMER BOSE SOLAR DAK LUCHTVERING STANDKACHEL

    Audi A8 5.2 S8 Pro Line YOUNGTIMER BOSE SOLAR DAK LUCHTVERING STANDKACHEL

    • 2006
    • 134.271 km

    € 25.950

    Audi A8 6.0 quattro Lang Pro Line YOUNGTIMER,NIEUWSTAAT

    Audi A8 6.0 quattro Lang Pro Line YOUNGTIMER,NIEUWSTAAT

    • 2004
    • 168.074 km

    € 11.999

    Audi A8 A8 S8 5.2 FSI quattro

    Audi A8 A8 S8 5.2 FSI quattro

    • 2006
    • 117.000 km

    € 34.995

Meer Audi A8 occasions

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A8 specificaties
  • Audi A8 occasions
  • Audi A8 video's
Advies en informatie
  • Audi A8 tests
  • Audi A8 gebruikersreviews
  • Audi A8 index
PREMIUM
Audi A8 3.0 TDI

Audi A8 3.0 TDI

Wat je ver haalt is lekker, wordt vaak gezegd en daarom reisde Marcel Meijs in 2005 hoogstpersoonlij

Lees meer
 

Audi A8 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 quattro Pro Line (2003)

    Audi A8 4.2 quattro Pro Line (2003)

    10
    • 9 december 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A8 6.0 quattro Pro Line (2005)

    Audi A8 6.0 quattro Pro Line (2005)

    11
    • 10 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 quattro (2003)

    Audi A8 4.2 quattro (2003)

    9
    • 24 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2004)

    Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2004)

    • 28 mei 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)

    Audi A8 3.7 quattro Pro Line (2003)

    6
    • 17 oktober 2010
  • Gebruikersreview
    Audi A8 3.0 TDI quattro Pro Line (2005)

    Audi A8 3.0 TDI quattro Pro Line (2005)

    14
    • 24 september 2009
  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.0 TDI quattro (2003)

    Audi A8 4.0 TDI quattro (2003)

    3
    • 28 januari 2009
meer reviews
Audi A8 4.2 quattro - Op de Rollenbank

Audi A8 4.2 quattro - Op de Rollenbank

Een Audi A8 is altijd een traktatie. Helemaal als daar ook nog eens de 4,2-liter V8 in zit....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi A8 (D5) - Facelift Friday

    Audi A8 (D5) - Facelift Friday

    23
    • 18 februari 2022
  • Test: Audi A8

    Test: Audi A8

    108
    • 15 februari 2022
  • Nieuws
    Prijzen Audi A8: plug-in voor de prijs van een diesel

    Prijzen Audi A8: plug-in voor de prijs...

    84
    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A8 4.2 TDI quattro Pro Line + (2015)

    Audi A8 4.2 TDI quattro Pro Line + (2015)

    22
    • 29 november 2021
  • Audi A8 gefacelift

    Audi A8 gefacelift

    51
    • 2 november 2021
  • Nieuws
    Audi A8 L Horch gaat Maybach S-klasse te lijf

    Audi A8 L Horch gaat Maybach S-klasse te...

    55
    • 1 november 2021
  • Audi A8 4.2 quattro - Op de Rollenbank

    Audi A8 4.2 quattro - Op de Rollenbank

    • 19 september 2021
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI quattro (2012)

    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    3
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden