Audi A8 3.7 quattro (2001)

autoreview

Audi A8
Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8 - interieur

Signalement

UitvoeringA8 3.7 quattro
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een prachtige auto. Ik als Directiechauffeur droomde er altijd al van om in een Audi A8 te mogen toeren IPV een BMW 7 Serie of een Jaguar. Toen we deze prachtige zwarte bolide binnenkregen ging mijn hart kloppen als nooit tevore. Adembenemend, prachtig design, en een heerlijk bediening van TV/Navigatie. De uitvoering die ik ter beschikking kreeg was een A8 3.7 Quattro met Navigation+. Zo bijna alle opties erop die je maar kon bedenken in die tijd. Het rijden op zich was wel even wennen in het begin vanwege de 4 wielaandrijving, zo ging ik bijvoorbeeld erg voorzichtig door de bochten met nat weer, redelijk vlot over de drempels. Het is een prima auto om in te rijden met zeer hoge snelheden. Perfecte wegligging als u een Quattro versie koopt. Let er wel op dat je ruim van tevoren gaat remmen zonder dat je remschijven kromtrekken in nat weer! Persoonlijk vind ik de Audi A8 zelf meer een auto voor een gezin, dan een directiewagen. Brandstofverbruik is erg laag als je normaal rijdt en geen beroep doet op de tiptronic. Bij een aanrijding hoef je echt niet bang te zijn dat je iets overkomt, veiligheid stond waarschijnlijk hoog bij de ontwikkeling van de Audi A8. De carrosserie is erg sterk en kan zeer zeker een stootje hebben.

PROBLEMEN

Kromme remschijven. Natuurlijk wil je eens even uitproberen of je een 3.7 liter V8 werkelijk tot de 250 km/h kunt, echter houd rekening ermee dat deze wagens niet echt bedoeld zijn als sportwagens. De remschijven zijn een van de zwakste punten van deze auto.

Stugge vering. Aangezien ik een BMW 7 serie gewend was, was ik volledig verrast toen ik de 1e keer over een drempel ging.

Last van onderstuur als je te hard in de bochten gaat. Aangezien overstuur haast niet mogelijk is met een Audi A8 3.7 Quattro en de ESP aan boord, is het helaas wel zo dat men dankzij al deze fijne techniekjes niet al te hard door een bocht moet gaan razen want dan zal men er gauw achterkomen dat men geen grip meer heeft met het wegdek door onderstuur.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.