Audi A8 2.8 5V quattro (1999)

autoreview

Audi A8
Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8Audi A8 - interieur

Signalement

UitvoeringA8 2.8 5V quattro
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf157.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 16%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik kwam terug uit de USA en nam mijn tweedehands Volvo 960 mee naar Holland. Nooit in een Audi gereden en zeker geen A8 quattro automaat 6.cilinder een auto die nieuw buiten mijn budget valt.
Bij de Audidealer in mijn woonplaats stond een tweedehands en ik twijfelde met de aanschaf gezien de kilometerstand.
Toch proefgereden en ik was verkocht. De kwaliteit van de materialen ervaar je als super degelijk, niets kraakt of rammelt tijdens het rijden en de ruim vijf jaar oude auto ervaar je als nieuw.
Let wel koop hem bij een goed en betrouwbaar bedrijf want ook deze kwaliteitsauto heeft na er nu bijna drie maanden in gereden te hebben toch wel wat kleine mankementen die aan het licht komen en ook toch nog wel kostbaar zijn. Met name sommige extra accessoires en afwerkingsonderdelen vertonen na ruim vijf jaar dat zij aan vervanging toe zijn.
De auto heeft een eigen telefoon in een armsteun voor, die bij het openen hydraulisch naar voren komt. Het hydraulische systeempje was stuk kosten €260. Het navigatiesysteem en de TV in de auto moesten herstelt worden. De dashboard verlichtingsunit moest vernieuwd
worden, verschillende afdekplaatjes in de kofferbak, over de handrem en van de stoelrail waren beschadigd of los ook hier vernieuwing nodig en tot slot het leren zitvlak van de bestuurderssstoel vertoonde te veel slijtage en werd vernieuwd door een speciaal bedrijf. Kosten voor dit alles schat ik toch wel op een €1500,- De dealer herstelde alles onder garantie.
Mijn Audi is nu op en top, je ervaart nu nog meer de luxe om je heen omdat alles werkt tot in detail. In mei 1999 kostte de auto € 93644,-. Ik kocht hem verleden jaar voor €27500,-.
minus mijn inruil €9500,- rijdt ik nu topklasse voor de prijs van een nieuwe middenklasser. Besef wel twee dingen.
1. Reparaties zijn topklasse duur en ook bij schade door een aanrijding zijn de kosten hoog door de alluminium carrosserie. 2.All-risk verzekering is dus ook kostbaar. Kijk in je portemonnaie of je de gebruikskosten om in zo’n auto te rijden ook werkelijk kunt opbrengen. Een middenklasse of kleine auto is budgetair behoorlijk vriendelijker.

PROBLEMEN

Detail problemen, voornamelijk accessoires die hersteld moesten worden.
Door dealer uitstekend onder garantie gemaakt.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.