Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6 Avant

Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2007)

autoreview

11
Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2007)
Anoniem
  • Gebruikersreview
3 mei 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 2 mei 2008

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een A6 Avant 3.0 TDI tiptronic.
Tot nu toe het voorlaatste model gehad (sinds 2001 2 x een A6 2.5 TDI Avant tiptronic).
Op deze auto was ik een beetje uitgekeken (overigens niets mis mee).

En de nieuwste A6 Avant is natuurlijk nog mooier. Alleen nieuw een beetje duur.

Ik ben gestuit op een “Werksdienstwagen”, en ik kan een ieder zo’n auto aanbevelen. Te vinden op www.audi.de. Ik heb deze auto gekocht vanaf foto’s. Er zit nog fabrieksgarantie op en daarna 2 jaar carlife plus.

Het is een auto met ongelooflijk veel opties:
Parellak
Pro line (in duitse auto’s is dit business en business plus pakket)
S-line exterieurpakket
Exclusive line in zwart-zilver
Lederen dashboard
Elektrische + sportstoelen
Adaptive cruise control
Schuifdak
Interieur voor-verwarming
DVD navigatie
TV
Bose geluid
S-line onderstel
19” wielen
elektrisch instelbaar stuur
elektrisch te bedienen achterklep
Audi parking system advanced
+ enkele wat kleinere zaken

Allereerst iets over de vering. De A6 is te koop in 4 varianten:
Standaard onderstel
Sportonderstel (in NL standaard op de quattro uitvoeringen, 20 mm verlaagd)
S-line onderstel (= 30 mm verlaagd + 17” remmen)
Adaptive air suspension
Alle leverbaar vanaf 16” velgen tot 19”, behalve de S-line, deze vanaf 17”

Eerste indrukken:
De besturing is licht en direct, directer dan bij het vorige model. Door de servotronic is de bekrachtiging bij langzaam rijden zeer sterk en neemt met de snelheid geleidelijk af. Mijn oude A6 heeft ook servotronic, bij deze auto is duidelijk een verschil te merken in bekrachtiging boven en onder 20 km/h.

Stoelen
De stoelen zitten prima en zijn in alle mogelijke standen in te stellen. Dit tesamen met verstelmogelijkheden van het stuur moet een ieder ideale zitpositie kunnen vinden.
Waar ik nu wel moeite mee heb sinds 4 voorgaande modellen is een prettige positie te vinden van mijn voet t.o.v. het gaspedaal. Steun aan de zijkant voor de schoen ontbreekt.

Mijn oude A6 is uitgerust met sportonderstel en 17”. De huidige S-line vering is nog iets steviger. Grote oneffenheden in de weg worden duidelijk doorgegeven.
Uit ervaring weet ik dat het veercomfort nauwelijks te verbeteren is met één maat kleinere velgen.
Af te raden voor comfort freaks, deze moeten kiezen voor normaal (sport)onderstel. Met Adaptive Air Suspension heb ik geen ervaring, maar zal een mix zijn tussen comfortabel bij lagere snelheden en straf bij hogere, wanneer de auto automatisch zakt. Wat ik begrepen heb is de dynamic stand bij AAS te vergelijken met de S-vering.

Voor mensen die houden van hard rijden en gevoel met de weg houden een aanrader. Met hoge snelheid (> 150) hard door een flauwe bocht met een hobbel, geen probleem. De auto blijft aan de weg kleven. Daar waar deze auto (en ook mijn vorige) als een blok ligt in een bepaalde bocht met hobbel, vloog ik er met een BMW 730d zowat uit. En BMW heeft toch ook een aardige reputatie.

Niemand heeft mij kunnen vertellen wat het voordeel is van de 17” reminstallatie t.o.v. de standaard 16”. Ik vermoed het afremmen op zeer hoge snelheid. Wat mij opvalt is dat bij hard remmen er veel pedaalkracht nodig is. Voor de rest goed doseerbaar.

Het nut van een schuifdak in combinatie met airco is me altijd ontgaan. In deze auto zit echter een glazen dak. Van binnen de binnenbekleding wegschuiven en je krijgt een fraai ruimtelijk effect (en extra licht). Als je nog een paar centen over hebt, zeker doen.

De Bose installatie.
Ik denk, weggegooid geld. Bij het standaard DSP sound systeem is de sub-woofer apart inregelbaar, bij de Bose uitvoering niet. Nu te veel gebonk van het laag.

De interieur voorverwarming (maar ook koeling)
Deze is voor te programmeren maar ook aan te zetten met afstandsbediening. Het interieur en de motor worden verwarmd (en in de winter de ramen ontdooid) dan wel het interieur wordt gekoeld. Het werkt bij verwarming op diesel (dan wel benzine). Ik vind het een geweldig systeem. Aanrader maar niet echt goedkoop.

De tiptonic.
In mijn vorige A6 was dit een 5-bak, nu een 6-bak. Deze bak schakelt echt geweldig, vrijwel onmerkbaar en vanaf de 4 zonder slip (lock-up). Dit in tegenstelling tot automaten van bv. BMW, die altijd slippen.
Alleen de kick-down gaat zwaar.

De TV geeft een scherp beeld. Ik weet alleen niet wat ik met een TV in een auto moet.

In een volgende review wil ik aandacht besteden aan de adaptive cruise control en quattro versus voorwielaandrijving. Ik hoop dan ook ervaring te hebben opgedaan met harde zijwind.
Mijn oude voorwielaandrijver is hier ongevoelig voor.

Eerste conclusie (blijft natuurlijk een subjectieve beleving):
De pro-line uitvoering is een must (vanwege de Xenon verlichting en Audi Parking System plus). Eenmaal met xenon gereden (ik sinds 2001) en je wilt nooit meer terug.
Ook de DVD nav is een must (vanwege grotere- en kleurenscherm)
Aan te bevelen: het schuifdak en de voorverwarming.

Ik zal snel een paar goede foto’s posten.

PROBLEMEN

  • 2 mei 2008

Problemen
Tot nu toe geen.
Gebruikskosten voorlopig met 3* gewaardeerd omdat ik nog onvoldoende ervaring heb opgedaan.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.040
Stel samen ▸
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line

    Audi A6 3.2 FSI quattro Pro Line

    • 2005
    • 260.475 km

    € 6.000

    Audi A6 4.2 FSI * Audi Exclusief * VOL * topconditie

    Audi A6 4.2 FSI * Audi Exclusief * VOL * topconditie

    • 2006
    • 169.795 km

    € 19.950

    Audi A6 3.2-V6 FSI Automaat - 1e Eigenaar - Youngtimer!

    Audi A6 3.2-V6 FSI Automaat - 1e Eigenaar - Youngtimer!

    • 2007
    • 113.201 km

    € 23.940

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    • 24 november 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line...

    • 19 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    12
    • 8 februari 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2005)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    • 29 augustus 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 TDI (2006)

    Audi A6 Avant 2.0 TDI (2006)

    • 15 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)

    Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)

    5
    • 13 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (2006)

    1
    • 6 januari 2014
meer reviews
Audi A6 Avant 4.2 Quattro - 2005 – 305.831 km - Klokje Rond

Audi A6 Avant 4.2 Quattro - 2005 – 305.831 km - Klokje Rond

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    2
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden