Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6 Avant

Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2006)

autoreview

12
Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2006)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf31.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4 juni 2007

Sinds april 2007 in het bezit van een atlasgrijze A6 avant 2.7 tdi Quattro aut.
Ik heb de auto in Duitsland gekocht bij een Audi-dealer en zelf ingevoerd in Nederland. Was voor mij de eerste keer maar ging allemaal erg gemakkelijk.

Het is een volle uitvoering met o.a. de volgende opties:
Volterra leder, DVD navigatie, geïntegreerde telefoon, cd-wisselaar, bi-xenon, lichtpakket, schuifdak, MMI high, multifunctioneel stuur, blanke sierlijsten, verwarmde voorstoelen en parkeersensoren.
Momenteel staat de auto bij de Audi dealer voor de montage van een afneembare trekhaak en voor ABT tuning, waarbij de prestaties naar 450 nm en 230 pk zouden moeten gaan. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Daarnaast nog wat zaken in bestelling staan, zoals een S6 gril en een entertainment systeem, waarbij er 2 schermen in de hoofdsteunen worden ingebouwd. Hierop aangesloten een 10 dvd-wisselaar en een playstation 2, zodat de kinderen op lange ritten ook iets te doen hebben.
Momenteel zitten er 16’ velgen onder, maar ook hieraan zou ik nog wel iets willen doen, ben er alleen nog niet uit welke velgen het zouden moeten worden. Suggesties zijn welkom.

De auto rijdt voortreffelijk. Ik reed voorheen in een A6 2.4 v6 130kw van oktober 2004. Ook dit was een automaat, maar de rijeigenschappen van deze diesel zijn zoveel beter. De 2.4 is hierbij vergeleken erg nerveus.
Heb tot op heden ongeveer 4.000 km met de auto gereden en (uiteraard) hebben er zich geen problemen voorgedaan. De automaat is perfect, de motor erg soepel en stil en het comfort is geweldig. De ABT tuning laten uitvoeren omdat ik bij lage toeren toch wat trekkracht mis. Een luxeprobleem, ik weet het, maar toch.
Het verbruik in de stad is ongeveer 1 op 8, niet weinig maar voor een auto van dit gewicht met 4wd niet schokkend. Op snelwegritten gaat het verbruik al snel naar de 1 op 16 à 17. De dvd-navigatie werkt erg gebruiksvriendelijk en zeer snel. Heb alleen nog geen Nederlandse versie. Weet iemand of deze leverbaar is?

Zodra de auto terug is, zal ik een update geven over de prestaties. Heb er op internet nog geen cijfers over kunnen vinden voor wat betreft acceleratietijd en topsnelheid dus ben erg benieuwd.

’Update 8 juni 2007’
De auto op 6 juni ’s ochtends terug van de dealer. Afneembare trekhaak gemonteerd en de chip door ABT onderhanden genomen.
Heb er nu zo’n 400 km opzitten, en ik moet zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben in het resultaat van de tuning. Ik merk er eigenlijks (bijna) niets van. Een vermogensstijging van 50 pk en een koppelstijging van 70 nm zou mijns inziens toch duidelijk merkbaar moeten zijn, maar de stopwatch liegt niet zou ik zeggen. Ik kom niet sneller van 0-100 dan de fabriek opgeeft. Hiervoor heb ik niet zoveel geld uitgegeven.
Er werd me verteld door een kennis van een kennis dat ik het ESP moest uitzetten, dus dit ook gedaan, alleen springt deze volgens mij automatisch weer aan vanaf 30 km/u. Ik ga in ieder geval terug naar de dealer, want dit kan de bedoeling niet zijn.

Ondertussen wel de S6 gril gemonteerd (nog even zonder logo, want dit was ook S6, en dat gaat me toch echt te ver op een diesel). Persoonlijk vind ik het een enorme vooruitgang. Heb even wat nieuwe foto’s geplaatst.

Update 2 juli 2007

Ondertussen 2 keer teruggeweest naar de dealer. 1 keer een defecte smoorklep (wat dat ook moge zijn), en één keer ivm wegvallen vermogen. Weer iets in de klep.
Dit zou volgens de dealer een oorzaak kunnen zijn voor het niet merken van de tuning.
Allemaal vlot gerepareerd, maar nog steeds merk ik niets van de tuning.
De afneembare trekhaak (origineel dealer gemonteerd, merk Westfalia, werkt naar behoren, geen probleem met grote aanhangers. Alleen de stekker hangt er los bij, slordigheidje van de dealer bij montage.

Ook nieuwe velgen, recent model S8, in de maat 18 inch, met 245-40 ContiSport banden. Ben er erg blij mee. Alleen moet de auto nu eigenlijk weer wat worden verlaagd ivm (mijns inziens) teveel ruimte tussen wiel en wielkast.
Slordigheidje van de dealer om vooraf vergeten te zeggen dat de bandenspanningssensor nu niet meer werkt, dus ook hiervoor moet ik weer terug om de sensoren uit de oude velgen om te laten zetten.
Ook de strook tussen de uitlaten is ondertussen in kleur gespoten.
Was een optie met het monteren van de trekhaak, maar bleek achteraf niet mogelijk bij de dealer (???). Dus naar een scahdehersteller gereden (ook eigendom van PON!!) en het daar maar laten doen.

Qua rijden is het nog steeds helemaal top. Ben erg tevreden.
Heb een lange vakantierit voor de boeg, dus ik kijk er al naar uit.

Ik hou jullie op de hoogte.

PROBLEMEN

  • 4 juni 2007

Geen problemen.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.052
Bekijk nu ⟩
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 64.000 KM - BTW auto - Dealer onderhouden

    Audi A6 64.000 KM - BTW auto - Dealer onderhouden

    • 2005
    • 63.311 km

    € 12.940

    Audi A6 2.0 TFSI 170pk Business Edition

    Audi A6 2.0 TFSI 170pk Business Edition

    • 2008
    • 126.854 km

    € 9.995

    Audi A6 2.7 TDI 180pk Pro Line Business Aut. Leder|Luchtvering|LMV

    Audi A6 2.7 TDI 180pk Pro Line Business Aut. Leder|Luchtvering|LMV

    • 2008
    • 179.370 km

    € 8.950

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    • 24 november 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line...

    • 19 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    12
    • 8 februari 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2005)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    • 29 augustus 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 TDI (2006)

    Audi A6 Avant 2.0 TDI (2006)

    • 15 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)

    Audi A6 Avant 2.0 T FSI Pro Line (2008)

    5
    • 13 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (2006)

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (2006)

    1
    • 6 januari 2014
meer reviews
Audi A6 Avant 4.2 Quattro - 2005 – 305.831 km - Klokje Rond

Audi A6 Avant 4.2 Quattro - 2005 – 305.831 km - Klokje Rond

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    100
    • 16 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi Q4 Sportback e-tron 40 Advanced edition (2022)

    Audi Q4 Sportback e-tron 40 Advanced edition...

    8
    • 13 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden