Audi A6 Avant 2.7 TDI (2005)

autoreview

Audi A6 Avant
Audi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 - interieurAudi A6 - interieur

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.7 TDI
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf279.000 km
KM-stand laatst279.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanschaf a6 2.7

  • 279.000 km

Na bijna 4 jaar in mijn mooie 2.5 tdi quattro sedan gereden te hebben wilde ik in verband met gezin uitbreiding graag een avant gaan rijden. Omdat ik het 98-04 model in station uitvoering niet heel mooi vond en gebonden ben aan een maximaal budget ben ik naar het nieuwere model gaan zoeken met meer kilometers en uitgekomen op de 2.7 tdi avant uit 2005 met 280000 kilometer op de teller.

op de foto bij de handelaar zag de auto er prachtig uit en ben ik gaan kijken. Ongelooflijk was helemaal toen ik de auto in het echt zag. Ondanks zijn forse kilometers zag de auto er werkelijk als nieuw uit aan de binnenzijde. De buitenkant zag er goed uit op flink wat steenslag na op de motorkap en de voorruit en 1 restyle deukje rechts achter.
Toen de handelaar vroeg of ik een proefritje wilde maken gaf ik volmondig antwoord: Uiteraard!

Direct toen ik bij de garage weg reedt had ik al het gevoel dat de auto geweldig was. Het enige wat me opviel was een soort bobbelig geluid wat uit de wielen kwam. Zelf dacht ik dat het een wiel lager of zoiets was, zo klonk het in ieder geval. Verder viel me enorm op hoe stil de auto aan de binnen zijde was en fantastisch over de weg zweefde. Hiervoor had ik een verlaagde a6 (sport onderstel) maar dit "zweven"over de weg bevalt mij veel meer dan dat stugge gebeuren dat je bij elk hobbeltje op de weg heel voorzichtig eroverheen moet omdat anders de onderzijde geraakt werd. Bij terugkomst bij de garage heb ik hem meteen meegenomen.Netjes alle boekjes dealer gestempeld en autopas er bij
Ik ga proberen zoveel mogelijk info in mijn review te schrijven over hoe het verloop gaat zijn van mij avant.


Update: 03-03-11 (banden en onregelmatige start bij koudstart).

de auto heb ik nu 2 weken in het bezit, en ben na aanschaf direct naar de garage gereden. Deze kwam direct met het probleem van het hobbelige geluid uit de banden. Er zaten redelijk nieuwe Pirelli's P7 banden onder maar deze waren heel raar ingesleten, nl: de buitenwangen gelijkmatig versleten terwijl het loopvlak nog nieuw was. Direct andere banden met velgen aangeschaft met Michelin Premacy's 225 45 17 en alle problemen waren direct verholpen, 1e en laatste ervaring met Pirelli's! Verder start de auto s"ochtends als hij koud is rommelig/ratelig de toerenteller danst heel even een beetje na 15 seconden is het weg en is hij weer rustig.Ik weet zelf niet goed wat het is, zelf denk ik aan de kettingspanners, alleen lijkt me dat ik het probleem dan elke keer moet hebben bij het starten, maar het is alleen bij eerste keer nadat hij de hele nacht heeft stilgestaan. Wordt vervolgd

UPDATE 05-07-11

Nu 291.000 km

auto is inmiddels voor zijn beurt geweest, en ik had veel ellende verwacht. het ratelen bij het starten is inmiddels weg, waarschijnlijk kwam dit omdat het toen erg koud was. Het trillen zat hem in de banden en deze inmiddels vervangen. Bij de grote beurt is me wel verteld dat de stabilisatiestangrubbers links en rechts vervangen moeten worden bij een volgende beurt. verder maakt de auto bij ver insturen een piepend geluid, dit heeft met de multiriem te maken en deze met de spanrol moet ook bij de volgende beurt vervangen worden. kosten beurt € 400,00 Nog steeds een geweldige bak en weinig zorgen, verbruik is redelijk wel zit ik te denken aan tuning. hier kom ik nog op terug.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.