Audi A6 Avant 2.0 T FSI (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A6 Avant 2.0 T FSI |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 15 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
ERVARINGEN
- 68.000 km
Sinds vrijdag 18 aug. 2006 ben ik de bezitter van een Audi A6 Avant 2.0TFSI.
Wat een heerlijke auto is het. Je kunt merken dat het weer een klasse hoger is als mijn ’oude’VW Passat uit 2002. De Passat was absoluut geen misselijke auto met een 6 cilinder en 4 motion maar ondanks de achteruitgang in PK’s, Cilinders en aangedreven wielen ben ik nu al verkocht. Deze auto rijdt stukken beter. Wat een fijne rijdersauto met voldoende trekkracht onderin, perfect afgewerkt en het minpunt wat men ooit in de autoweek noemden, de achterklep die niet te ver zou opengaan, hebben ze verbeterd of het was geen echt probleem want ik kan met mijn 1,85meter zonder mijn hoofd te stoten eronder staan.
Wat gebruik betreft is deze auto zuiniger als mijn Passat maar dat is niet zo verwonderlijk met wat Cilinders minders minder.
Wat een neus en wat een kont heeft deze auto, gewoon te gek.
Na ruim 3 jaar verder en 45000 km op de teller ben ik nog steeds laaiend enthousiast over mijn Audi 2.0 TFSI. Heb ooit chiptuning overwogen maar bij deze auto is dat echt niet nodig.
Met meer PK's en meer trekkracht denk ik dat de auto nog meer door zal "slippen"van voren.
Ook de vormgeveing van de auto blijft actueel, nog steeds vind ik dat er weinig mooiere auto's zijn dan de A6 Avant.
07-05-2010
Helaas ben ik op dit moment minder tevreden over de Audi.
Binnen 2,5 jaar en 30000 km moet de accu weer vervangen worden. Dit had ik van een kwaliteitswagen niet verwacht.
De eerste keer was het een af fabriek accu die niet goed was en nu is het weer een orginele audi accu die vervangen moet worden.
Volgens de werkplaatsreceptie was dat mogelijk. Maar ik heb diverse auto's van een minder merk gereden, waarvan ik in de 4 jaar dat ik de auto reed, de accu nooit heb vervangen.
Kosten accuvervanging en controle Euro 310,00
PROBLEMEN
- 68.000 km
Geen problemen allen maar genieten.
Een probleem gehad met het electrische systeem. De accu liep om onverklaarbare reden leeg. Na onderzoek bleek het de voeding te zijn van de trekhaak die ik bij een trekhakenspecialist had laten inbouwen.
De sluiting van mijn middenarmsteun is gebroken, een stukje kunststof maar het zou bij zo'n kwaliteitswagen niet mogen gebeuren.
Accu vervangen (2,5 jaar oud!!!!!!)
- 80.000 km
Na in Januari weer een defecte accu te hebben gehad rijdt de wagen nu zonder problemen.
Heb me door de dealer, werkplaats receptionist, de afgelopen jaren niet erg serieus genomen gevoeld en ga dus overstappen naar een ander merk.
Mijn keuze is gevallen op een BMW 520D.
IN september van dit jaar zal deze geleverd gaan worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.