Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A5 Sportback

Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line (2010)

autoreview

12
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line (2010)
Anoniem
  • Gebruikersreview
10 januari 2014 om 00:04
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst67.000 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

7.000 km, gemengde gevoelens

  • 67.000 km
  • 9 januari 2014

Na pas 4 maanden in deze Sportback te hebben gereden vandaag de auto al weer ingeruild op een BMW 520d touring. De Audi zorgt voor gemengde gevoelens.

Om heel positief te beginnen, ik vind het een schitterende auto om te zien, helemaal in deze uitvoering: pareleffect zwart, 19 inch velgen en privacy glas.

Waarom na 4 maanden al weer iets nieuws?
Hiervoor reed ik een BMW X5 (E70). Machtige auto, maar ook machtige kosten. Ik heb de A5 Sportback altijd een mooie auto gevonden. Ik ging steeds minder km's rijden en heeft een dikke diesel weinig zin meer. Bij de Audi dealer kreeg ik een aardige inruilprijs voor mijn X5 en met een kleine bijbetaling deze A5 gekocht met alles erop en aan en 60.000 km op de teller. Met name de beduidend lagere km-kosten hebben me over de streep getrokken.
Na de proefrit nog wel even gekeken of ik de kinderzitjes er wel inkreeg met zo'n aflopende daklijn maar dat was geen probleem. De kofferbak is ook ruim genoeg om een flinke kinderwagen + bagage kwijt te kunnen.

Eigenlijk na een maand al spijt. Op zich rijdt de auto prima en ook de kwaliteit is (voor zover ik nu kan zien) goed, maar de door de fabriek opgegeven 1 op 13,9 haal ik zeker niet. Met een beetje geluk rijd ik 1 op 11, maar dan moet je geen zware voet hebben. Bovendien is het door de lage daklijn erg lastig je kinderen in de stoeltjes te zetten en bijna onmogelijk om ze de gordel om te doen.

Het zicht naar achteren is ook beperkt. Je moet duidelijk consessies doen door het mooie uiterlijk van de auto. Ook het sportonderstel en de laagprofielbanden hebben een flink nadeel, je voelt ieder bobbeltje in de weg. De wegligging daarentegen is fantastisch. Snelle bochten neemt de auto perfect zonder ook maar het gevoel te geven van onderstuur.

Het MMI system vind ik erg onoverzichtelijk. Iedereen valt over het bedieningsgemak van BMW's I-drive, maar dat vind ik beduidend gebruiksvriendelijker dan het Audi systeem. Ik ben er bv nog steeds niet achter hoe ik mijn telefoonboek moet sorteren op voornaam ipv achternaam. Wel is het Bluetooth systeem extreem snel. Binnen 2 a 3 seconden is de telefoon verbonden met de auto.

Wellicht een kleinigheidje, maar waar ik me aan irriteer is dat wanneer je de achterklep opent als het geregend heeft er altijd een klein straaltje water in de kofferbak valt. Bij absolute windstilte valt het in het gootje langs de rand van de kofferbak, maar helaas is het in NL bijna nooit helemaal windstil.

Na 4 maanden toch maar besloten m'n verlies te nemen en de auto in te ruilen op een 5-serie touring. Had ik geen kinderen gehad dan zou ik de kleine ongenoegen op de koop toe hebben genomen en nog langer in de Audi hebben gereden. Het is en blijft een schitterende auto, maar iedere dag bijna je rug breken om de kinderen in te snoeren gaat echt irriteren.

Nog 2 aanvullingen: Deze auto heeft een multitronic automatische bak. Geen idee wat het verschil met een gewone automaat is, maar op een schuine helling kent de Multitronic niet de standaard 'handremstand'. Zodra je je voet van de rem afhaalt begint de auto te rollen. Een gewone automaat blijft keurig op z'n plaats staan, maar deze dus niet. Je moet dan het rempedaal een paar seconden ingedrukt houden en dan blijft de rem daarna een paar seconden actief. Daar moet je echt aan wennen. Ik blijf het vervelend vinden.

2e punt van aandacht: kan aan mezelf liggen dat ik de werking van het MMI systeem niet goed begrijp, maar sinds een aantal weken wordt de file-informatie in het navigatiesysteem bijna niet meer ververst. Het kan wel een half uur duren voordat de files van de vorige dag zijn vervangen door de nieuwste van die dag. Ik kan op 2 manieren van mijn huis richting een snelwegknooppunt. Beide trajecten zijn erg filegevoelig, dus een accurate filemelding zou wel gewenst zijn om onnodig filerijden te voorkomen.

Aanvulling: Komende week krijg ik mijn nieuwe auto. Afgelopen week voor de 4e keer een liter olie moeten bijvullen (op 7.500 km). Om problemen voor de nieuwe eigenaar te voorkomen bij de garage het olieverbruik laten controleren. Bleek inderdaad abnormaal. Nu zijn de zuigerveren en drijfstangen vervangen. Gelukkig zat er verlengde fabrieksgarantie op de Audi, dus het kost me niets, maar wel een slechte zaak voor een auto met maar 67.000km op de teller. Volgens de garage stond er deze week nog een A5 met hetzelfde probleem. Dit komt dus kennelijk vaker voor.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A5

INFO
Audi
Audi
Audi A5 Sportback 35 TFSI Pro Line (5D/7A)
€ 825
Stel samen ▸
Audi A5 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S Line Xenon, Navi, Leer, Lm..

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI S Line Xenon, Navi, Leer, Lm..

    • 2009
    • 166.619 km

    € 12.400

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI Pro Line 132kw 6-Bak Bj:2011 NAP!

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI Pro Line 132kw 6-Bak Bj:2011 NAP!

    • 2011
    • 154.022 km

    € 10.950

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI QUATTRO S-LINE AUTOM SPORTLEDER NAVI LED AIRCO LMV PDC

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI QUATTRO S-LINE AUTOM SPORTLEDER NAVI LED AIRCO LMV PDC

    • 2011
    • 168.019 km

    € 12.900

Meer Audi A5 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A5/S5

    65
    • 10 december 2019

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A5 specificaties
  • Audi A5 occasions
  • Audi A5 video's
Advies en informatie
  • Audi A5 tests
  • Audi A5 gebruikersreviews
  • Audi A5 index
PREMIUM
Audi SQ5 Sportback vs. Audi E-tron S Sportback - Dubbeltest

Audi SQ5 Sportback vs. Audi E-tron S Sportback - Dubbeltest

Geheel tegen de heersende trends in mag de Audi SQ5 zijn dikke V6 TDI ook na de facelift houden....

Lees meer
 

Audi A5 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line (2010)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk quattro...

    4
    • 30 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line (2010)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line...

    12
    • 9 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line (2011)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line...

    4
    • 26 september 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line (2010)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line...

    6
    • 26 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk quattro Pro Line (2011)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk quattro...

    11
    • 27 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk Pro Line (2009)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 211pk Pro Line...

    4
    • 21 augustus 2010
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line (2010)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 180pk Pro Line...

    27
    • 2 maart 2010
meer reviews
Rij-impressie Audi A5 Sportback

Rij-impressie Audi A5 Sportback

Met de A5 Sportback schaart Audi zich tussen de lifestyle-achtige coupés met achterportieren....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    43
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI CNG 170pk (2018)

    Audi A5 Sportback 2.0 TFSI CNG 170pk (2018)

    2
    • 18 januari 2022
  • Audi S5 Quattro Sportback - Op de rollenbank

    Audi S5 Quattro Sportback - Op de rollenbank

    126
    • 6 januari 2022
  • Audi A5 - 2009 - 292.056 km - Klokje Rond

    Audi A5 - 2009 - 292.056 km - Klokje Rond

    • 25 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 40 TDI Business edition (2020)

    Audi A5 Sportback 40 TDI Business edition...

    11
    • 25 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Sportback 40 TFSI Pro Line (2020)

    Audi A5 Sportback 40 TFSI Pro Line (2020)

    7
    • 23 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Audi A5 Coupé 2.0 TDI 190pk sport (2017)

    Audi A5 Coupé 2.0 TDI 190pk sport (2017)

    3
    • 14 september 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    43
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Autosport
    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de Formule 1 in'

    CEO Volkswagen: 'Audi en Porsche gaan de...

    34
    • 2 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden