Audi A2 1.4 TDI Exclusive (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A2 1.4 TDI Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Audi is uitgerust met:
Exclusive pakket
Sideguard hoofdairbags
Audi telefoon
Electrische ramen achter
Boordcomputer
Mistlampen voor
dubbele bagaevloer
Winterpakket
3 spaaks sportstuur
VDO Dayton MS 5000 met TMC
Becker Mexico Pro ipv de standaard radio
Parkeerhulp achter
Cruisecontrol
Webasto Thermtop standkachel
Al met al een hele complete auto.
* Wat bevalt:
Ik ben zelf bijna 2m en 120 kilo zwaar en ik zit als een vorst in deze auto.
De degelijkheid van de auto, na ruim vier jaar rijdt en oogt hij nog als nieuw.
Goede dealerorganisatie.
Opvallende uitstraling, zeker in ’t rood.
De auto heeft me nooit in de steek gelaten. In Oostenrijk met -25 zonder problemen starten en in Italie met +45 graden ook prima rijden.
Goede aanrijding gehad, een Grand Espace verleende geen voorrang en ramde vol rechts op de neus. Gevolg, neus stond scheef. Auto is naar Audi herstelcentrum gebracht en er is een nieuwe neus op gelast (spaceframe). En het is niet te merken, geen trilling, geen trekken in ’t stuur, de auto is gewoon perfect gerepareerd.
De veelzijdigheid van de auto is ook goed. Achterbank verwijderen en er kan een complete wasmachine in (liggend). Halve achterbank eruit, skies op ’t dak en met drie volwassenen een week op vakantie, geen enkel probleem.
De trekkracht van de diesel, een collega met een V70 had motorpech en die heb ik naar kantoor gesleept. Geen problemen.
Met vier volwassenen in de auto moet ik als bestuurder ietsjes naar voren, maar door de dubbele bodemconstructie kunnen we prima met z’n vieren een dagje weg.
* Wat bevalt minder:
Veercomfort is knalhard, de strepen in de weg voel je. In het begin is dat sportief maar op een lange rit wel vermoeiend.
De aluminium carrosserie geeft geluiden goed door. Bij regen is het net of je in een caravan zit. dat heb ik opgelost door geluidsisolatie achter binnenverlichting en zonnekleppen te stoppen, daar zaten holle ruimtes.
De 3 cylinder diesel produceert een sportief geluid maar wordt op duitse snelheden wel luidruchtig.
Update:
Woensdag 8 November is de Audi ingeleverd na bijna 5 jaar trouwe dienst.
PROBLEMEN
Eigenlijk alleen een ’kinderziekte’, na 600 km (4 dagen oud) besloot de turbo er mee te stoppen, een O-ring schoot los en alle olie werd door de turbo uit het carter gezogen en de uitlaat in geblazen. Turbo en uitlaatsysteem zijn vervangen.
Daarna nooit meer problemen gehad, wat klein spul uitgezonderd zoals een beslagen koplamp (typische VAG kwaal).
Wel heeft de accu te lijden onder de standkachel, de accu moet meestal na een jaar vervangen worden maar dat komt niet door de auto.
Zicht door de achterruit is beperkt, vandaar de parkeerhulp.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.