AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Audi A2 1.4 Pro Line (2004)

autoreview

Audi A2
Audi A2
Audi A2
Audi A2
Audi A2
Audi A2
Audi A2
Audi A2
Audi A2 - interieur
Audi A2 - interieur

Signalement

UitvoeringA2 1.4 Pro Line
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf18.800 km
KM-stand laatst40.140 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wij hebben onze kinderen groot en die gaan nooit meer mee dus besloten we een kleinere auto aan te schaffen. Onze keuze was gevallen op een A2. Ik heb een tijdje gezocht en de auto bij een Honda dealer in Maastricht gevonden waar deze ingeruild was.Ik moest er wel 100km voor rijden maar de moeite waard. Het ging om een meeneem prijs. Bij de Audi dealers waar ik geweest ben was over het algemeen een A2 veel te duur en ik kreeg voor mijn Scenic ook veel minder terug. Het totale verschil, 4800 euro. De onderhoudsboekjes waren in orde. Ik had de historie erbij en autopas. Ook heb ik nog navraag gedaan bij de dealer waar hij altijd in het onderhoud is geweest. Heb de auto zonder garantie gekocht en hem bij ons in het dorp bij een Volkswagen/Audi onderhoudsgarage een beurt laten geven. De auto is volgens hun zeggen in een perfecte conditie. Mijn ervaring nu is, goed zoeken en geduld hebben dan kun je veel geld verdienen. De auto bevalt redelijk. Hij is kleiner als de Scenic maar op alle fronten na de aanschaf goedkoper in gebruik. Ik heb de auto nu een maand en moet zeggen dat ik wel heb moeten wennen. De wagen toont van buiten klein maar van binnen is hij ruimer dan men van te voren denkt. Het komfort kan niet tippen aan de Renault. De afwerking is buiten en binnen perfect. Daar kunnen de Fransen wel wat van leren. De zit achter het stuur is met mijn 1.91 goed. Alleen de stoel is voor mijn gevoel te hard en de zijdelingse steun is ook minder dan van de Scenic. Als je altijd Frans gereden hebt dan moet je hier wel aan wennen. De wegligging is prima. De vering is veel te hard. De auto stuitert over een slechte weg. Dat had beter gemoeten. Hij is vrij stil en rammel vrij. Ik heb nu een tank leeg gereden en het gebruik is 1:14,7 maar dat was alleen op korte stukjes. Gemiddeld moet je wel 1:16 kunnen halen. Dat was bij de Renault wel anders 1:10,5. De wagen is wat karig uitgerust als men bedenkt dat de nieuwprijs 23500 euro is geweest. De opbergvakken zijn maar klein en te weinig in aantal. Een wisser achter is ook een gemis. De materialen die in de auto zijn gebruikt zijn op het oog beter en ook mooier als van de Renault. Alles bij elkaar een nette auto.

PROBLEMEN

Als ik de auto na een dag stilstaan start blijft het controle lampje van de dynamo branden totdat je een keer flink gas geeft dan gaat het pas uit en blijft deze ook uit. Ik heb dat in de garage na laten kijken maar de dynamo werkt goed.

We zijn weer een maandje verder en ik moet zeggen de wagen bevalt mij steeds beter. Ik heb nog wel wat probleempjes gehad maar die zijn voor zover als het ging verholpen. Een probleem was, de auto maakte stationair als hij warm is maar 650 toeren. Als men dan weg rijd en men geeft niet genoeg gas valt hij stil. Na controle bleek dat er blijkbaar in het verleden de accu afgekoppeld is geweest waardoor de computer niet meer de juiste data door gaf. Als de airco aan staat moet de motor 100 toeren meer maken wat niet gebeurde. Ze hebben de computer weer op nieuw gereset. Nu is het beter maar nog niet zoals het zijn moet! De wagen wil niet goed vertrekken maar als hij eenmaal rijdt gaat het wel. Ook bij lage toeren in een bepaalde versnelling wil hij bij gas geven niet direct weg wat niet prettig is. Heeft iemand anders dit probleem ook. Graag hier reacties over. Zo had ik twee keer in een week pech. Eenmaal op de autoweg een flinke steen op de voorruit gehad waardoor deze moest worden vervangen. Een paar dagen later ontdekte ik een snee in een achterband van 3 cm tot aan het canvas. Advies was de band vervangen. Na controle bleek dat deze Continentalband niet meer leverbaar is zodat ik 2 nieuwe banden moest kopen. Op een as moeten namelijk dezelfde banden liggen. Het is wel een schande dat na 3 jaar een band niet meer te krijgen is. Wat ook lastig is dat de ruimte tussen gas en rempedaal wat weinig is als je brede schoenen aan hebt. Dan klemt het hier en daar wat of als je gas geeft raak je ook het rempedaal. Dat had wat breder gemoeten. Het gemiddelde gebruik is na 3 tankbeurten 1:15,3 wat netjes is. Het probleem met het dynamo lampje is er nog steeds en ik zal dit bij een volgende bezoek aan de garage aankaarten. Verders geen nieuws.

Volgende probleem.
Heb nu in totaal 4 keer gehad dat ik na afsluiting van de wagen terug bij de auto kwam en de twee zijruiten in de voorste deuren ( elektrische bediening) helemaal open staan. Ben er mee in de garage geweest. Uitlezen van de gegevens geeft geen storing aan. Garage kan het niet vinden. Wat nu. Is natuurlijk heel lastig dat je niet kunt vertrouwen op het afsluiten van de wagen. Wie heeft er dit probleem ook of gehad.

Het probleem met de zijruiten is opgelost. Ze hebben de fabrieksinstellingen aangepast en de problemen zijn nu voorbij. Het probleem met het wegrijden is er nog steeds, daar is weinig aan te doen volgens de garage. Verders zijn er geen problemen meer.

We zijn weer een maandje verder en heb geen problemen meer met de auto gehad. We zijn er met vier man een weekend mee naar Duitsland geweest en heb hem eens de sporen gegeven op de Duitse autobaan. 180 op de teller en nog gas over. De auto rijd dan nog perfect. Geen rammel, geen trillen, geen herrie. Niet te geloven. Ik heb dat weekend 600 km gereden met een gemiddeld verbruik van 1:16 dat is met een kruissnelheid op de Duitse autobaan van 140 natuurlijk hééééél mooi.

Nog even dit!!
Marcel, ik begrijp uit jouw reacties dat jij een Honda fan bent. Dat is mooi maar je moet een Jazz niet met een A2 vergelijken. Ik ken de Jazz ook goed en dat is in mijn ogen appels met peren vergelijken, dus niet doen.

Bedankt voor de tips Triple_NL. Maar deze zijn door de dealer al verholpen behalve met dat weg rijden. Daar kan men zoals jij al vertelde niets aan doen. Ik heb de auto nu bijna een jaar en ik ben er zeer tevreden over, ook vooral dat hij zo zuinig is en erg goed rijd. Nog een kleine aantekening is, dat het olie pijlen niet zo goed gaat. Als men er de peilstok uithaald staat de olie aan een kant op max. en aan de andere kant half tussen max en min. Wat is nu goed?? Verders niets te vertellen.

De auto heeft een 30.000 beurt gehad en is gekeurd. Er waren geen problemen. Ik had gevraagd wat het kost voor een orginele cruise control in te bouwen. Maar men rade dat niet aan. Kan bij achteraf inbouwen regelmatig problemen opleveren zo zij men. Wie o wie heeft er problemen gehad met achteraf inbouwen van een orginele cruise control!!

De auto is weer gekeurd. Er waren geen problemen.Ik heb in Waddingsveen een cruise control laten inbouwen. Deze werkt perfect. Wat ze bij de audi dealer vertelde over dat dit af te rade is, komt volgens mij alleen dat men niet veel ervaring heeft met het inbouwen, en om problemen te voorkomen zegt men zo iets. Deze werkt in ieder geval perfect. Anders geen meldingen. Ben nog steeds te vrede met deze auto.

Olie verbruik

  • 40.140 km

Beste oldenuut,
Het olieverbruik bij jouw A2 vind ik ook erg hoog. Dat heb ik bij de mijne niet. Ik denk een halve liter op 10000 km. Ik moet wel zeggen ik gebruik geen longlife olie. Ik rij met die auto maar 10000km per jaar. Ik laat hem ieder jaar een beurt geven met gewone Synthetische merk olie. Die gaat met gemak met normaal autorijden volgens mijn garage 20000km mee. Dus dat longlife gebeuren vind ik geldklopperij. Of je moet altijd het uiterste vragen van jouw auto. Maar dat kan in Nederland toch niet.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (17)

Reageren