Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Alfa Romeo
  • GT

Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V Distinctive (2004)

autoreview

8
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V Distinctive (2004)
Anoniem
  • Gebruikersreview
5 juli 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGT 3.2 V6 24V Distinctive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 4 juli 2006

Update 30-8-2006:
Even reageren op hoe ik de problemen met de ruit in 2005 opgelost heb: de lasnaad waarop het afdichtrubber zit gemonteerd heb ik wat verbogen, ik heb bovenaan in de hoek zacht schuim gemonteerd in het rubber (daar zit al een opening in het rubber), en de dealer had al de afstelling van de ruit aangepast. Nu werkt het prima!
In Juni heeft K&N (na 2 jaar, maar toch..) kosteloos de Typhoonkit gemonteerd: ziet er fantastisch uit. Héél mooi aluminium laswerk. Nu nog ca 9 pk erbij, dus zo’n 270 pk top. Maar bij 5500 rpm schijnt ’t zelfs +12 pk te zijn. Hij trekt als de spreekwoordelijke brandweer. De sensatie wordt versterkt door een geweldige snerp tussen 5 en 7 duizend toeren, aangevuld met het geluid van de dubbele (links-rechts) Ragazzon uitlaat is het waanzinnig. Bij lage toeren klinkt ie ontzettend donker, sterk, maar niet te hard. Vanaf 4000 rpm zal de autohater het een takkeherrie vinden, de liefhebber krijgt een grijns van oor tot oor.

Enige probleem dat ik in deze 41000 km’s heb gehad is met de remmen. Was ontzettend sponzig. Na wat heen en weer gefilosofeer met de dealer is de hoofdremcilinder vervangen. Dealer Driessen in Eindhoven en deimporteur namen als coulance 80% van de kosten voor hun rekening. Ik heb gelijk staalflex remleidingen laten monteren, en nu is het weer 100%.

Erg fijne auto, maar wel héél uitdagend. Bij zakelijke ritten door nederland is het wel een vermoeiende auto door geluid en comfort. Maar dat heb ik er dan ook zelf van gemaakt. Bij het betere scheur- en bochtenwerk fantastisch.
Vorige maand heb ik toch iets heel anders besteld: een Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive met alle opties. ff iets anders, maar op zijn heel eigen manier ook een geweldige auto waar ik met plezier naar uitkijk (hoewel de mensen in mijn omgeving, en ook de Citroendealer me niet helemaal kunnen volgen)
-------------------------------------

In februari 2004 besteld, zou binnen 3-4 maanden worden geleverd. Duurde uiteindelijk tot november voor ik ’m had. Da’s niet zo’n ramp; op zo’n auto wil je wel even wachten, maar 10x een nieuwe leverweek opgeven is gewoon belachelijk.
De GT heeft alle bestelbare opties, de originele 17’ uitgevoerd met winterbanden, en Dunlop SportMaxx om 18’. Die zijn ruwweg op het niveau van PZero etc., maar stiller en comfortabeler.
Heerlijke auto, wel hard geveerd en zwaar op de vooras. Voorbumper slaat daardoor op drempels snel op de straat. Lager gelegd met Eibach progressieve veren, scheelt iets, maar wordt er natuurlijk niet echt comfortabeler op.
Mijn GT heeft model gestaan voor het ontwikkelen van een chip voor de 3.2GT bij. Er kwam 260pk uit, op de rollenbank. Naast de extra PK’s is de extra gretigheid bij lage- en bij hoge toerentallen merkbaar. Middengebied scheelt niks. De toerenbegrenzer staat nu op 7350, daardoor eigenlijk nooit meer in de begrenzer rijden, eerst wel. Daarna ook nog bij K&N op de brug gestaan voor het ontwikkelen van een Typhoonkit. Die kit is echter nog steeds niet klaar, en het beloofde gratis exemplaar heb ik dus nog niet. Verschil op top is ca. 8 pk extra, en ca. 10 pk bij 5600 tpm.

PROBLEMEN

  • 4 juli 2006

Windruis rond de portierramen; is slechts gedeeltelijk door de dealer opgelost, rest heb ik zelf moeten doen.
Probleem met sponzige remmen: dealer Driessen in Eindhoven heeft onder 80% coulance de hoofdremcilinder vervangen, naar volle tevredenheid opgelost

3,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Alfa Romeo GT? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Alfa Romeo GT
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Progression

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Progression

    • 2004
    • 125.000 km

    € 3.500

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Dist. Selesp Automaat 122PK

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Dist. Selesp Automaat 122PK

    • 2004
    • 238.721 km

    € 2.190

    Alfa Romeo GT

    Alfa Romeo GT

    • 2005
    • 76.000 km

    € 4.950

Meer Alfa Romeo GT occasions

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Alfa Romeo GT specificaties
  • Alfa Romeo GT occasions
  • Alfa Romeo GT video's
Advies en informatie
  • Alfa Romeo GT tests
  • Alfa Romeo GT gebruikersreviews
  • Alfa Romeo GT index
PREMIUM
Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Alfa Romeo 166 vs. Lancia Thesis - Occasion dubbeltest

Het lijkt soms wel alsof niet alleen de leeftijdsgrens van vijftien jaar als voorwaarde geldt...

Lees meer
 

Alfa Romeo GT reviews

  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    8
    • 27 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    6
    • 21 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    10
    • 7 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression...

    4
    • 2 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    • 16 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    5
    • 18 april 2016
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Distinctive...

    10
    • 22 april 2015
meer reviews
Klokje Rond - Alfa GT 1.9 JTDm 16V

Klokje Rond - Alfa GT 1.9 JTDm 16V

63

Na zijn goede ervaringen met een Alfa Romeo 147 JTD was er voor Roy Nitert geen twijfel mogelijk...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2007)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2007)

    11
    • 29 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    8
    • 27 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    6
    • 21 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    10
    • 7 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression...

    4
    • 2 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    • 16 maart 2017
  • Frank van der Lende (3FM) zoekt een nieuwe auto

    Frank van der Lende (3FM) zoekt een nieuwe...

    39
    • 30 januari 2017
Merk
Merk
  • Test: Alfa Romeo Tonale

    Test: Alfa Romeo Tonale

    100
    • 5 mei 2022
  • Achtergrond
    Het grote Alfa-interview: CEO wil SUV van X5-formaat

    Het grote Alfa-interview: CEO wil SUV van...

    80
    • 23 april 2022
  • Achtergrond
    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de Oude Doos

    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de...

    80
    • 20 april 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Alfasud 1.5 (1982)

    Alfa Romeo Alfasud 1.5 (1982)

    7
    • 11 april 2022
  • Nieuws
    Eerste prijs Alfa Romeo Tonale bekend

    Eerste prijs Alfa Romeo Tonale bekend

    113
    • 6 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    114
    • 5 april 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    38
    • 28 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden