Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V Distinctive (2004)

autoreview

Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V Distinctive (2004)

Signalement

UitvoeringGT 3.2 V6 24V Distinctive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Update 30-8-2006:
Even reageren op hoe ik de problemen met de ruit in 2005 opgelost heb: de lasnaad waarop het afdichtrubber zit gemonteerd heb ik wat verbogen, ik heb bovenaan in de hoek zacht schuim gemonteerd in het rubber (daar zit al een opening in het rubber), en de dealer had al de afstelling van de ruit aangepast. Nu werkt het prima!
In Juni heeft K&N (na 2 jaar, maar toch..) kosteloos de Typhoonkit gemonteerd: ziet er fantastisch uit. Héél mooi aluminium laswerk. Nu nog ca 9 pk erbij, dus zo’n 270 pk top. Maar bij 5500 rpm schijnt ’t zelfs +12 pk te zijn. Hij trekt als de spreekwoordelijke brandweer. De sensatie wordt versterkt door een geweldige snerp tussen 5 en 7 duizend toeren, aangevuld met het geluid van de dubbele (links-rechts) Ragazzon uitlaat is het waanzinnig. Bij lage toeren klinkt ie ontzettend donker, sterk, maar niet te hard. Vanaf 4000 rpm zal de autohater het een takkeherrie vinden, de liefhebber krijgt een grijns van oor tot oor.

Enige probleem dat ik in deze 41000 km’s heb gehad is met de remmen. Was ontzettend sponzig. Na wat heen en weer gefilosofeer met de dealer is de hoofdremcilinder vervangen. Dealer Driessen in Eindhoven en deimporteur namen als coulance 80% van de kosten voor hun rekening. Ik heb gelijk staalflex remleidingen laten monteren, en nu is het weer 100%.

Erg fijne auto, maar wel héél uitdagend. Bij zakelijke ritten door nederland is het wel een vermoeiende auto door geluid en comfort. Maar dat heb ik er dan ook zelf van gemaakt. Bij het betere scheur- en bochtenwerk fantastisch.
Vorige maand heb ik toch iets heel anders besteld: een Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive met alle opties. ff iets anders, maar op zijn heel eigen manier ook een geweldige auto waar ik met plezier naar uitkijk (hoewel de mensen in mijn omgeving, en ook de Citroendealer me niet helemaal kunnen volgen)
-------------------------------------

In februari 2004 besteld, zou binnen 3-4 maanden worden geleverd. Duurde uiteindelijk tot november voor ik ’m had. Da’s niet zo’n ramp; op zo’n auto wil je wel even wachten, maar 10x een nieuwe leverweek opgeven is gewoon belachelijk.
De GT heeft alle bestelbare opties, de originele 17’ uitgevoerd met winterbanden, en Dunlop SportMaxx om 18’. Die zijn ruwweg op het niveau van PZero etc., maar stiller en comfortabeler.
Heerlijke auto, wel hard geveerd en zwaar op de vooras. Voorbumper slaat daardoor op drempels snel op de straat. Lager gelegd met Eibach progressieve veren, scheelt iets, maar wordt er natuurlijk niet echt comfortabeler op.
Mijn GT heeft model gestaan voor het ontwikkelen van een chip voor de 3.2GT bij. Er kwam 260pk uit, op de rollenbank. Naast de extra PK’s is de extra gretigheid bij lage- en bij hoge toerentallen merkbaar. Middengebied scheelt niks. De toerenbegrenzer staat nu op 7350, daardoor eigenlijk nooit meer in de begrenzer rijden, eerst wel. Daarna ook nog bij K&N op de brug gestaan voor het ontwikkelen van een Typhoonkit. Die kit is echter nog steeds niet klaar, en het beloofde gratis exemplaar heb ik dus nog niet. Verschil op top is ca. 8 pk extra, en ca. 10 pk bij 5600 tpm.

PROBLEMEN

Windruis rond de portierramen; is slechts gedeeltelijk door de dealer opgelost, rest heb ik zelf moeten doen.
Probleem met sponzige remmen: dealer Driessen in Eindhoven heeft onder 80% coulance de hoofdremcilinder vervangen, naar volle tevredenheid opgelost

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.