Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Alfa Romeo
  • GT

Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

autoreview

5
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGT 2.0 JTS 16V Distinctive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf125.000 km
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste indrukken

  • 59.400 km
  • 31 augustus 2011

Met het onder dubieuze failliet gaan van mijn werkgever moest ik (gelukkig) op zoek naar een nieuwe en auto. Ik gokte erop dat ik geen baan vond/wilde met auto van de zaak en heb daarop vorige week een particuliere Alfa GT gekocht.

Ik heb eerst in de my-reviews gesnuffeld naar ervaringen van andere en daar kwam uit dat het geen slechte c.q. onbetrouwbare auto is. Vroeger heb ik al eerder naar Alfa's gekeken maar heb het toen niet aangedurfd, nu stond het eingelijk al vast en het moest een GT worden. De uitvoering stond ook vast een 2.0 JTS Distinctive met gelig leer, rood kon ook. Standaard bose audio systeem en navigatie. Ook nog gekeken voor een selespeed maar toch maar niet gedaan, daar blijkt toch veel mee mis te kunnen gaan, maar Alfa is niet de enige, ook Toyota met hun robotbak in de Corolla hadden veel mankementen, we hadden er een aantal bij mijn inmiddels vorige baas rondrijden en das toch niet zonder problemen gegaan.

Ik heb eerst een proefrit gemaakt met een GT die bij een dealer werd aangeboden en die beviel in eerste instantie erg goed, rood leer, ook mooi. We voelde wel trillingen van voren, waarschijnlijk banden laten uit balanceren. Verders wel een nette auto. Echter toen we met deze reden merkten we wel veel verschil, hij rijd erg strak, geen trillen en ook al geen fluittoon die de andere achteraf onterecht bleek te hebben. Ook een voordeel en nog 60000km op de teller, distributie ketting pas gedaan, banden nog perfect dus voorlopig niet veel te doen. Gelukkig wel gemerkt dat de bodemplaat defect was, daar komt natuurlijk nog een nieuwe op.

Dan de wagen zelf, heerlijk. In vergelijking met de C30 moet ik zeggen dat ie nog beter stuurt, ik heb het idee dat ie zeer neutraal is in de bochten, perfect. De C30 is volgens mij onderstuurd. De vering is misschien iets harder, even wennen maar niet schokkend. De voorvering is strak en t.o.v. de C30 veel beter maar goed dat kan ook de leeftijd/km stand van de C30 zijn want die was enorm zompig geworden.

De zitpositie is misschien wat minder maar dit komt denk ik doordat ik ietwat te gezet ben. Voor normaal postuur geen probleem lijkt me.

Dan de motor, heerlijk zoals de turbo er vanaf ongeveer 3500 toeren in drukt, wat een versnelling. De geluidsinstallatie, pfff geweldig wat een geluid, doet zeker niet onder voor die in de C30 die ook top is. Ik heb wel een loudlink virtuele cd speler besteld, deze simuleert een cd-wisselaar te zijn voor een vriendelijker prijs dan een echte. Binnenkort laat ik weten of het wat is.

Naast de bodemplaat moeten de ruitenwissers ook vervangen worden, kleinigheid natuurlijk maar ik ga de Bosch Aerotwin Flatblade ruitenwissers eens proberen, moet zeer goed zijn. Resultaten komen binnkort, moet het wel regenen natuurlijk.

Verder heeft deze GT nog als extra dubbele uitlaten met 4 uitmondingen (hoe noem je dat?), staat heerlijk en maakt een zwaarder geluid, net genoeg om niet ordinair te zijn. Ook zit er nog een spoilertje op de kofferbak. Zal binnekort nog eens wat foto's maken. Ga nog wel op zoek naar de 17" velgen die beter staan dan de 16" die ik nu heb.

Update na de eerste 7000km.

  • 65.000 km
  • 25 oktober 2011

Zo, er is aardig wat gebeurd na de eerste 7000km. Allereerst wat opmerkingen na de opmerkingen van @Bofkont. Het is inderdaad geen turbo, sorry voor mijn onwetenheid. Ik dacht ten onrechte dat de T in JTS daarvoor staat. Tja dan de prestaties, ik vind ze goed maar heb wel geleerd dat er "problemen" zijn, maar dan meer omtrend de belofte van Alfa, het zou 165pk moeten zijn maar het is maar tussen de 140 a 145pk. Ik heb afgelopen zaterdag de auto laten tunen door Quadratuning en dat heeft hem veel goed gedaan. Hij trekt nu veel soepeler. Vooral in files had ie last van stoteren door o.a. het arm-mengsel gebeuren. Ik heb er geen spijt van, hij rijd nu echt heerlijk. Ben benieuwd wat het verbruik zal gaan doen.

De vorige eigenaar(en) hebben toch niet zo goed voor de auto gezorgd moet ik zeggen. Het oliepijl bleek eigenlijk direct al te laag, nu is het zowiezo wel goed bijhouden want hij verbruikt zo'n liter per 2000km. Ook zit er de verkeerde olie in, moet ik nog rechttrekken, het moet 10W60 zijn en niet de 10W40 die er in zit. Het is wel belangrijk om de JTS goed te verzorgen heb ik van de tuner begrepen.

Ondertussen heb ik andere orginele 17" spaakvelgen onder de auto gemonteerd, er zaten 16" onder met, bleek, winterbanden, zonde natuurlijk om die in de zomer te gebruiken. Met de 17" ziet ie er nog beter uit.

Storing gehad aan de kenteken verlichting, lampjes vervangen probleem opgelost. Alleen de alfa klaagt er wat mij betreft teveel over, elke keer maar blijven piepen erover, werdt er gek van. De bodemplaat heb ik vervangen alleen kreeg ik niet alle bouten goed op plaats en moest met tyraps werken, op een brug bij een garage is alles mooi opgelost. Daar zag ik wel dat de ophangrubbers van de uitlaat bijna allemaal doorgescheurd waren, ook gelijk laten vervangen.

Mijn radio ontvangst was zeer belabberd, ontzettend veel geruis en gekraak, er stond bij de garage een andere GT en ik zag dat daar een veel langere atenne op zat, op die van mij maar eentje van 10cm. Ik heb er een op proef mee gehad en nu is de ontvangst bijna perfect.

Grootste melee is wel een hagelbui geweest. Hagelstenen van meerdere cm groot. Mijn auto is nu een grote golfbal, zeker voor 3000 euro aan schade.

Ik heb wel een tijdje gekloot met de loudlink mp3 wisselaar, bleek aan mezelf te liggen, het is zaak om gelijk de firmware te upgraden. Ik kan zeggen dat ie perfect werkt. Tot aan 8GB aan muziek in 10 mappen op een sd kaartje zetten en blazen maar.

Al snel heb ik via marktplaats een set Bosch ruitenwisserbladen gekocht en ze zonder problemen gemonteerd. Deze passen en werken perfect, ook een regelrechte aanrader.

Al ,et al ben ik zeer tevreden met hoe ie nu is. Ondanks de golfbal toch een heerlijk rijdende auto.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Alfa Romeo GT? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Alfa Romeo GT
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Airco, Cruise Control, Isofix, Navigatie

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Airco, Cruise Control, Isofix, Navigatie

    • 2006
    • 158.294 km

    € 2.944

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed Automaat

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed Automaat

    • 2007
    • 179.083 km

    € 3.950

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Imola

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS Imola

    • 2007
    • 177.384 km

    € 2.450

Meer Alfa Romeo GT occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Alfa Romeo GT specificaties
  • Alfa Romeo GT occasions
  • Alfa Romeo GT video's
Advies en informatie
  • Alfa Romeo GT tests
  • Alfa Romeo GT gebruikersreviews
  • Alfa Romeo GT index
PREMIUM
Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587 km - Klokje Rond

Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587 km - Klokje Rond

Het heeft even geduurd, maar deze week maakt de Alfa Romeo Giulietta voor het eerst zijn opwachting...

Lees meer
 

Alfa Romeo GT reviews

  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    8
    • 27 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    6
    • 21 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    10
    • 7 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression...

    4
    • 2 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    • 16 maart 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    5
    • 18 april 2016
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Distinctive...

    10
    • 22 april 2015
meer reviews
Klokje Rond - Alfa GT 1.9 JTDm 16V

Klokje Rond - Alfa GT 1.9 JTDm 16V

63

Na zijn goede ervaringen met een Alfa Romeo 147 JTD was er voor Roy Nitert geen twijfel mogelijk...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2007)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2007)

    11
    • 29 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2005)

    8
    • 27 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Distinctive (2004)

    6
    • 21 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    Alfa Romeo GT 2.0 JTS 16V Progression (2005)

    10
    • 7 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression (2006)

    Alfa Romeo GT 1.8 T.Spark 16V Progression...

    4
    • 2 mei 2017
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive (2006)

    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 16V Distinctive...

    • 16 maart 2017
  • Frank van der Lende (3FM) zoekt een nieuwe auto

    Frank van der Lende (3FM) zoekt een nieuwe...

    39
    • 30 januari 2017
Merk
Merk
  • Nieuws
    Toyota Aygo X en BMW i4 scoren vier Euro NCAP-sterren

    Toyota Aygo X en BMW i4 scoren vier Euro...

    31
    • 6 juli 2022
  • PREMIUM
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587 km - Klokje Rond

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 T – 2010 – 320.587...

    • 5 juli 2022
  • Nieuws
    Waarom de Alfasud zulke klunzige achterklepscharnieren had

    Waarom de Alfasud zulke klunzige achterklepscharnieren...

    111
    • 3 juli 2022
  • Nieuws
    Emilia GT Veloce: Giulia GT Coupé-restomod met 540 pk

    Emilia GT Veloce: Giulia GT Coupé-restomod...

    46
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV - Liefhebber gezocht

    Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV - Liefhebber gezocht

    80
    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Brennero - Vooruitblik op kleine SUV onder Tonale

    Alfa Romeo Brennero - Vooruitblik op kleine...

    123
    • 12 juni 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Tonale - Back to Basics

    Alfa Romeo Tonale - Back to Basics

    132
    • 4 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden