Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180pk Super (2017)

autoreview

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180pk Super (2017)

Signalement

UitvoeringGiulia 2.2 JTD 180pk Super
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst500 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bella Giulia

  • 500 km

Nadat mijn lease contract was verlopen mocht ik weer een nieuwe auto uitzoeken.

Ik heb proef gereden in de Jaguar XE sport en de Giulia.

Ik heb voor de Giulia gekozen omdat het gewoon een ontzettend mooie sportieve auto is die zich onderscheid van alle andere auto's. Bovendien zie je ze nog steeds weinig op de weg (wat ik overigens onbegrijpelijk vind). Aan de ene kant vind ik dat wel jammer maar aan de andere kant vind ik het wel prima want dan ben ik niet één van de zovele. Bij de dealer hadden ze en hebben ze nog steeds de Launch Edition. Er zit dan ook meer dan 10.000 euro aan optie korting op. Dit was voor mij een kans om een dik aangeklede auto te krijgen wat nog binnen mijn lease budget past.
Het betreft een Giulia 2.2 Launch edition Grigio Vesuvio.
Mooie tobaco leren bekleding, soundpack, sportpack plus, light pack en allerlei veiligheids- paketten zoals, dodenhoek herkenning, parkeersensoren met achter uitrij camara, etc etc. ben. De dubbele uitlaat pijp maakt het van achteren ook echt af.

Privé rijden we een BMW320D uit 2013 vol aangekleed met M pakket. Maar wat je hoort/ leest over de Giulia dat die minder Premium is dan BMW is zeker niet waar. De Giulia die stuurt strakker en directer dan onze BMW. Wat een stuur gedrag heeft die Giulia toch. Nog nooit ervaren in andere type auto's. Het design van binnen vind ik ook erg strak en netjes afgewerkt. De soundpack met 11 speakers klinkt erg goed. Dit is nog niet het Harman Kardon systeem overigens. De i-drive voelt misschien wat minder degelijk aan t.o.v. de bmw maar kom op mensen lekker belangrijk. Het gaat mij niet om de knoppen het gaat mij om de fun om in te rijden. Erg fraai hoe de navigatie in de Giulia is verwerkt. Grafisch is het navigatie scherm wat minder t.o.v. de BMW maar ook dat stoort me totaal niet. Ik heb weleens het idee dat de media betaald wordt om bepaalde merken hoog te houden. Wat ik wel mis is wat opbergruimte. BMW en Giulia zijn erg gewaagd aan elkaar. Waar de Giulia een beter stuur gedrag heeft is de BMW weer wat degelijker. Ontzettend knap wat Alfa heeft neergezet. Er is geen winnaar of verliezer maar als ik op dit moment zou moeten kiezen tussen de BMW of Giulia dan wordt het de Giulia omdat het een feestje is om in te rijden. De looks zijn gewoon bruut en is het interieur erg mooi vormgegeven. Gelukkig hoef ik niet te kiezen :)
De eerste 500 km was het een feestje om in te rijden en kijk ik uit naar de volgende rit.

Mocht ik meer kilometers hebben gemaakt dan kom ik weer eens terug.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.