Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Alfa Romeo
  • Giulia

Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)

autoreview

10
Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2018)
Sjonnie GTI
  • Sjonnie GTI11
  • Gebruikersreview
11 mei 2018 om 15:41
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGiulia 2.0T 200pk Super
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf19 km
KM-stand laatst19 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste kilometers,,.

  • 19 km
  • 11 mei 2018

Al een paar maanden was ik me aan het oriënteren op een opvolger voor mijn donkerblauwe Lancia Thesis. Niet dat die me niet beviel, want ik vond en vind dat nog steeds een prachtige auto die veel te sterk ondergewaardeerd is gebleven. Comfortabel, chique en elegant, bovendien veel betrouwbaarder dan 'men' denkt. Maar toch, een keer een nieuwe auto kopen...dat wilde ik nog eens graag. Het gesnuffel door de folder en het aanvinken van de opties in de optielijst...er zullen enorm veel mensen zijn die er niets mee hebben maar ik vind dat toch wel enorm leuk om te doen.

Er stonden een paar auto's op mijn shortlist, om uiteenlopende redenen de Renault Megane RS (ooit een jaune sirius R26 gehad), een Nissan Micra Tekna (voormalig Nissan-fanboy en voordelig in de private lease) en de Alfa Romeo Giulia. De Micra viel af toen de andere auto's haalbaar bleken, en van die twee vond mijn vrouw de Giulia veruit het mooist. Daarnaast kreeg ik bij Kien Veenendaal een prachtige prijs voor mijn Thesis terug; het werd dus wel erg verleidelijk om te vallen voor een nieuwe Alfa Romeo.

Na twee uitgebreide proefritten met twee verschillende Giulia's is het uiteindelijk een 2.0T Super A/T in de kleur Titanio Imola geworden, voorzien van de volgende opties:

- Sound Pack by Harman Kardon
- 18" LM Lusso velgen (runflat tyres)
- Climate Upgrade Pack
- Automatisch Dimmende Binnenspiegel
- Parkeersensoren voor en achter met display
- Pack Lusso Walnut Wood, een pakket met daarin de volgende opties:
- 7" TFT Kleurendisplay in instrumentenpaneel
- Achtvoudig elektrisch verstelbare voorstoelen
- Automatisch inklapbare buitenspiegels
- Walnoothout inlegpanelen
- Lederen bekleding met Pieno Fiore afwerking
- Verchroomde sierlijsten rond portierruiten
- Verwarmbare voorstoelen
- Verwarmbaar stuurwiel
- 25W bi-xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting
- In delen neerklapbare achterbank (jawel!)
- LED-ambiance verlichting
- Convenience Pack met daarin bijv. keyless entry

Alfa Romeo geeft al een aantal maanden flinke kortingen op de Veloce en Lusso packs op de Super-uitvoeringen, en eigenlijk zou je naar mijn mening wel een van tweeën moeten kiezen als je in de markt bent voor een Giulia, want je krijgt op die manier behoorlijk wat extra's voor je geld.

Zelf zijn we voor het Lusso Pack gegaan, vooral vanwege de stoelen. De standaard stoelen die in een Giulia zitten, bevielen me namelijk tijdens een proefrit bijzonder slecht. Ze hebben vlakke zittingen en zijn maar matig verstelbaar. Na drie kwartier kwam ik gebroken de auto weer uit. Zonde, want de auto reed fantastisch. Met een lichte, maar zeer directe en exacte besturing.
Een proefrit in een exemplaar met Veloce-stoelen verliep niet veel beter. Zelf zat ik wel wat beter, maar mijn vrouw vond het niets. Ze stootte met haar ellebogen voortdurend tegen de wangen van de leuningen en kreeg erg veel pijn in haar rug. Bovendien staan ook de Veloce-exemplaren erg vlak waardoor mijn bovenbenen niet voldoende ondersteund werden.
Het werd dus de Lusso, een beetje een gok omdat ik er niet in had kunnen zitten. Vrijwel geen enkele dealer had er eentje staan om te kunnen proefzitten/rijden.

Vrijdag 4 mei mocht ik na bijna twee maanden wachten dan eindelijk de Giulia ophalen. De eerste indruk: wat een prachtige auto! De combinatie van Titanio Imola en het beige leren interieur vind ik erg mooi. Het zachte en wat stroeve leer, de walnoten afwerking, de beige stiksels...het is misschien ietwat besmettelijk...maar ik krijg absoluut het gevoel dat ik in iets bijzonders zit. Dat miste ik een beetje bij de exemplaren met een non-Lusso zwart interieur waarmee ik had proefgereden.

Achteraf heb ik misschien alleen een tikje spijt dat ik geen Veloce Exterior Pack erbij heb genomen, maar ik vond het op het moment van bestellen wat afbreuk doen aan de elegantie van het ontwerp waardoor ik het heb laten schieten. Enfin, dat kan altijd nog.

Na een week en bijna 600 kilometer op de teller ben ik nog steeds zo blij als een kind. Het sterkste punt vind ik het weggedrag. Comfortabel én sportief tegelijkertijd, en daarnaast zeer stabiel op hogere snelheden.

Toch een aantal opvallende zaken: het Harman Kardon-systeem. In de Lancia Thesis was ik verwend met een Bose-systeem wat prachtig klonk. Het was alsof het drumstel achter de voorstoelen stond, en het verschil in bas bij een fill over de toms kwam goed naar voren. Daarnaast kon het zo óntzettend hard dat je er tinnitus van zou krijgen. Dat is niet het geval bij het HK-systeem in de Giulia. Het klinkt zeker niet slecht, maar het is niet top. Bovendien kraken de speakers vóór ontzettend snel bij een beetje bas. Dat lijkt me niet te horen. De balans drie tikken naar achteren zetten verhelpt dat probleem overigens.

Het airco-systeem werkt op zichzelf prima, maar ik was een tochtvrij systeem gewend (maar goed welke auto in deze klasse heeft dat) en gek genoeg blaast het linkerrooster warme lucht terwijl het rechter exemplaar koele lucht blaast...normaal?

Verder bevalt de auto me uitstekend. De stoelen zitten goed, ze zijn goed verstelbaar en zeker het overwegen waard. Ze bieden niet de zijdelingse steun van de Veloce-exemplaren, maar bieden de bovenbenen door de kantelbare zitting wel veel meer steun.

Het 6,5" infotainment systeem bedient makkelijk en intuïtief via de centraal geplaatste knop. De ervaring dat de knoppen gammel en zwak aan zouden voelen deel ik niet. Slechts de buitenste ventilatieroosters vind ik van bedenkelijk plastic gemaakt, voor de rest is het prima. De lederen bekleding op de portieren en het dashboard zorgt voor een luxe uitstraling; wat mij betreft een aanrader.

De optionele schakelflippers heb ik niet genomen en ook nog geen moment gemist. De automaat schakelt zeer snel en werkt erg goed samen met de benzinemotor. Hij levert kracht en snelheid genoeg, al wilde ik nog wel langs Squadra voor de Veloce-software. Meer is altijd leuker natuurlijk, en 280 pk (310 pk in de realiteit aldus Squadra) is behoorlijk wat voor een sedan van 1400kg.

Plannen voor de toekomst dus. Voor nu: lekker kilometers maken.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Alfa Romeo Giulia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Alfa Romeo Giulia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 BITURBO 510pk Quadrifoglio

    Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 BITURBO 510pk Quadrifoglio

    • 2016
    • 117.394 km

    € 55.945

    Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio | MY2021 | Harman/Kardon | Adapt. cruise | Camera | Carbon ext. + int. | Carplay | Stoelverw.

    Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio | MY2021 | Harman/Kardon | Adapt. cruise | Camera | Carbon ext. + int. | Carplay | Stoelverw.

    • 2020
    • 18.421 km

    € 99.500

    Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 280 PK AWD Veloce | Navi | Xenon | Rosso | 19"

    Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo 280 PK AWD Veloce | Navi | Xenon | Rosso | 19"

    • 2017
    • 58.561 km

    € 34.900

Meer Alfa Romeo Giulia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Alfa Romeo Giulia (952)

    1240
    • 12 mei 2021

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Alfa Romeo Giulia specificaties
  • Alfa Romeo Giulia occasions
  • Alfa Romeo Giulia video's
Advies en informatie
  • Alfa Romeo Giulia tests
  • Alfa Romeo Giulia gebruikersreviews
  • Alfa Romeo Giulia index
PREMIUM
Opel Insignia - Alfa Romeo Giulia - Kia Stinger

Opel Insignia - Alfa Romeo Giulia - Kia Stinger

Een bovengemiddeld sportieve, middelgrote auto? Zal wel weer een Audi, Mercedes of BMW worden....

Lees meer
 

Alfa Romeo Giulia reviews

  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2019)

    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2019)

    16
    • 23 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180pk Super (2017)

    Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180pk Super (2017)

    8
    • 29 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio (2018)

    Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 Quadrifoglio (2018)

    39
    • 18 oktober 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2019)

    Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2019)

    9
    • 8 september 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180pk Eco Business Super (2017)

    Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180pk Eco Business...

    8
    • 4 april 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)

    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)

    16
    • 8 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)

    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)

    36
    • 24 oktober 2019
meer reviews
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180 pk – 2018 – 262.084 km - Klokje Rond

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 180 pk – 2018 – 262.084 km - Klokje Rond

Normaal gesproken leggen we een aanmelding voor Klokje Rond met een auto op diesel met iets...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    114
    • 5 april 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    38
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2019)

    Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2019)

    16
    • 23 februari 2022
  • Nieuws
    'Alfa Romeo Giulia en Stelvio krijgen facelift naar Tonale-voorbeeld'

    'Alfa Romeo Giulia en Stelvio krijgen facelift...

    55
    • 10 februari 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo 'Giulia' - Blik to the Future

    Alfa Romeo 'Giulia' - Blik to the Future

    106
    • 23 januari 2022
  • Nieuws
    'Alfa Romeo Giulia-opvolger waarschijnlijk puur elektrisch'

    'Alfa Romeo Giulia-opvolger waarschijnlijk...

    58
    • 8 november 2021
  • Nieuws
    Ultieme Alfa Romeo Giulia's zijn uitverkocht

    Ultieme Alfa Romeo Giulia's zijn uitverkocht

    24
    • 30 september 2021
Merk
Merk
  • Test: Alfa Romeo Tonale

    Test: Alfa Romeo Tonale

    100
    • 5 mei 2022
  • Achtergrond
    Het grote Alfa-interview: CEO wil SUV van X5-formaat

    Het grote Alfa-interview: CEO wil SUV van...

    80
    • 23 april 2022
  • Achtergrond
    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de Oude Doos

    BMW 320i vs. Alfa Romeo 155 V6 - Uit de...

    80
    • 20 april 2022
  • Gebruikersreview
    Alfa Romeo Alfasud 1.5 (1982)

    Alfa Romeo Alfasud 1.5 (1982)

    7
    • 11 april 2022
  • Nieuws
    Eerste prijs Alfa Romeo Tonale bekend

    Eerste prijs Alfa Romeo Tonale bekend

    113
    • 6 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    Nieuwe Alfa Romeo Giulia wordt elektrisch

    114
    • 5 april 2022
  • Nieuws
    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    Alfa Romeo Giulia en Stelvio als Estrema

    38
    • 28 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden