Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)

autoreview

Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2017)

Signalement

UitvoeringGiulia 2.0T 200pk Super
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst1.800 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste kennismaking met Giulia benzine

  • 1.800 km

Vrijdagavond nog de Giulia gaan afhalen. Stond daar mooi in een aparte box met die hoes erover, mmm, en als het doek dan werd weggenomen, prachtig, werkelijk prachtig in het Alfa Rosso! Uurtje uitleg van de dealer gekregen. Het was blijkbaar de eerste 2.0T die ze afleverde, want sommige dingen zouden blijkbaar anders zijn, bijvoorbeeld twee reservoirs voor het koelvloeistofcircuit... en even zoeken om de zetels achter neer te klappen, maar voor de rest, alles duidelijk uitgelegd. Dan eindelijk de weg op.

Wat rijdt zo'n Giulia zalig, ik ga ze de eerste 1000km nog een beetje sparen, maar je voelt dat die motor heel wat in zijn mars heeft. Lekker stil, een lekkere grom als je wat gas geeft, mmm, lekker interieur (combinatie rood/zwart stof). Als het eens wat mooier weer is maak ik nog wat foto's. Wegligging is fenomenaal, en op verkeersdrempels toch een zachte demping, indrukwekkend! Versnellingsbak is picobello afgeregeld, ook van voor- naar achteruit rijden gaat heel snel en vlot, zonder schokken.

Welke zaken vallen mij op, wegrijden zonder gordel, vergeet het, dat lukt niet (perkeerrem wil niet lossen dan), dus ook niet om bijvoorbeeld achteruit te rijden... linksachter kijken als je bijvoorbeeld moet (of wil) inhalen is ook niet dat, zicht is zeer beperkt. Slotje van de middenarmsteun is ook wat zoeken, het past precies niet echt, had de dealer al gezegd, dat vind ik toch niet echt kunnen voor zo'n auto. het systeem voor de achterbank neer te klappen vind ik ook wat vergezocht en primitief, maar ach, het is geen gezinswagen he.

Voor de rest veel bekijks gehad en ik rijd met een smile van oor tot oor, wat een fantastiche wagen! Eentje om te koesteren.

We zitten ondertussen aan de 1000 km en er vallen toch een paar dingetjes op. Kleine details die toch eens ergeren. De gordels voorin zijn in de hoogte niet verstelbaar bijvoorbeeld, ik heb er geen last van, sommige andere mensen wel, want de gordel ligt dan echt niet goed langs de nek. Idem achterin, de kinderen (en zelfs mijn vriendin) klagen dat de gordel 'snijdt' langs de nek. Ik heb het eens vergeleken met mijn 308 (van het werk) en inderdaad, het gordelpunt zit verder naar achter bij de Giulia en vrij laag boven de zitting, dusja... de gordel gaat nu maar onder de arm. Het FCW had de garage op 'gevoelig' gezet, maar het begint me mateloos te ergeren, ik zet het maar een trapje minder gevoelig denk ik... De eerste keren schrik je je rot als dat spel begint te piepen (en zelfs één keer zelf kort geremd maar noch ik, noch mijn vriendin die mee was weet waarom? er was geen voorligger). De bediening van de Cruise Control vergt wat gewenning, inderdaad het kleine tikje sneller of trager of direct de grote tik om 10km/h te versnellen/vertragen. Enig minpuntje hier vind ik dat je hem telkens dat je start, de CC weer moet inschakelen, terwijl veel concurenten een knopje hebben, zet je het op CC, dan blijft hij op CC, moet je dus niet telkens kiezen. De remmen, tsja, ze hebben echt wel een lange slag, zal wel aan mij liggen aangezien iedereen lyrisch is, maar ik heb me al verschillende keren bijna 'mispakt', je moet echt doorduwen eer madame begint te remmen. Maar eenmaal ze begint te remmen bijt ze zich wel vast in het tarmac! Op dat gebied verkeerlijk ik dan weer mijn Citroen CX, dat ding had nog eens remmen, 2 mm slag, bij de Giulia is het eerder 20cm :-) De koffer dan, twee keer duwen op je sleutel en hij zou moeten openen, nuja, eens wel en eens niet, haha, we zullen het maar op karakter houden zeker...

Maar, ondanks deze kleine 'onhebbelijkheden' begin ik steeds meer verknocht te geraken aan mijn 'Julia'. Zo af en toe zie je eens een hoofd achterom kijken ook en wat is ze lekker snel zeg. Snel even inhalen is geen probleem en ze heeft dan ook zo een heerlijke grom, mmmmm. Al enkele vrienden laten 'testrijden' en een weekje later zijn ze er nog over bezig, hoe goed die Alfa wel niet rijdt. Verbruik is momenteel gezakt naar 8,5l/100km. Onderstel en stuur zijn echt mijn ding, beste dat ik ooit gereden heb, puur genieten! Jammer dat de verkoop precies niet echt vlot, want het is zoeken naar familie van Julia... waarom?

Ondertussen mocht de Giulia naar de garage... op een warme dag plots iedere keer bij het starten een witte walm in het interieur. Weekje later blijkt de auto niet meer koel te krijgen binnenin... airco? Indeed, er bleek een koppeling tussen de interieurradiator en die onder de kap kapot te zijn. Vlotjes hersteld en uitleg gekregen en alles weer in orde nu :-)

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.