Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2019)

autoreview

Alfa Romeo Giulia 2.0T 200pk Super (2019)

Signalement

UitvoeringGiulia 2.0T 200pk Super
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst25.500 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch een Alfa Romeo

  • 2.500 km

Bij de zoektocht naar een nieuwe auto stonden volgende eisen voorop:
Stijlvol en mooi
Niet alledaags
Comfortabel sportief
Genoeg vermogen
Bruikbare opties
Veel waar voor je geld

Allerlei auto’s passeren de revu van mooie coupe’s tot snelle BMW’s e.d. Maar bij die zoektocht van gebruikt spul heb je niet altijd de nieuwste opties zoals adaptieve cc. En er is altijd wel iets wat net niet goed is.
Een Range Rover Evoque stond ook op het lijstje maar als je gaat configureren met wat mooie opties gaat het al gauw naar 80-90 K en dat werd me te gek.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor Alfa Romeo. En de Guilia vond ik mooi Italiaans design , zowel binnen als buiten en voldeed aan al mijn voorwaarden. Op de statusladder staat die wel wat lager maar daar heb ik lak aan want ik rijd de auto niet om te patsen bij de buren. Dus een proefrit gemaakt in de buurt en dat beviel goed. Ook eens wat zoeken op internet wat er op voorraad stond hier en daar en zo kwam ik uit bij Een dealer in Velp. Daar stonden wat voorraad modellen waarbij er een bijstond die aan alle eisen voldeed. Een Guilia 200 T Super met Veloce Pack in de mooie kleur Grigio Lipari. Zelfs al die namen zijn mooi.... Vooral de stoelen uit dit pakket zitten super waarbij alles in te stellen is en je lekker vast zit met opblaasbare zijwangen. De Veloce voor en achterbumper met die twee uitlaten links en rechts staan hem super. Er zitten stijlvolle18’’ Lusso velgen onder met achter dikke 255/40 Goodyear Eagle Assymatric banden.

Alle opties zal ik komende tijd benoemen en beoordelen.
Heb er ondertussen 2500 km. opzitten en geniet van het mooie interieur wat volgens mij een van de mooiste is van dit moment in de premium klasse. En het werkt allemaal prima en zit logisch in elkaar. Vooral het 8,8 inch scherm vind ik mooi ingebouwd in het dashboard. Bij de meeste merken staat het als los after market schermpje op het dashboard. Voor de rest mooie materialen en grote alu flippers die zo van een Ferrari lijken te komen.
Het rijden is inderdaad sportief comfortabel waarbij de motor bak combi ideaal is. De 8 traps ZF automaat schakelt heerlijk soepel en snel en kan naar believe met de DNA knop beïnvloed worden. D is dynamisch, N normaal en A advanged. Ik zal hier later meer over vertellen. Tot zover mijn bevindingen.

Meer ervaring

  • 25.500 km

Er staan nu veel meer kilometers op de teller en vind het tijd voor een update. Hij is een jaar geleden bij Savali geweest voor "software update". Daardoor zou ie minimaal 280 pk moeten hebben en dat verschil voel je wel. Maar nu ik er al zo lang mee rijd wen je er ook wel aan. Je went er ook aan dat je altijd als eerste weg bent, zelfs als je voor je gevoel rustig weg rijd. Als je er voor gaat zitten en vol op het gas gaat voel je zeker bij nat weer de traction control al (te) gauw ingrijpen. Dit is wel heel veilig maar wat minder speels. Je kan dit niet uitzetten. Maar met de DNA knop kan je dit wel beinvloeden. Dit werkt echt goed en je voelt duidelijk de verschillen hoe de motor reageert . Hij staat meestal in Normaal maar als ik alleen rijd gaat ie vaak in Dynamisch. Of in de bergen van Oostenrijk waar we afgelopen jaar waren. We zijn daar de GrossGlockner pas opgereden wat natuurlijk een feest was met zo'n auto. Onderweg door Duitsland hebben we er op gelet maar zijn geen Guilia tegen gekomen wat wel impliceert dat het ook daar een zeldzame auto is. Het valt op zo'n lange rit ook wel op hoe comfortabel de Guilia is. Lekker op de ACC rijden en deze wat aanpassen op de geldende maximum snelheid. Of niet.......als het kan. Ook bij 200 plus heerlijk stabiel. Zoals al gezegd zitten er heerlijke stoelen in die mij als gegoten zitten met veel zijdelingse steun. Zeker omdat ze nog aan alle kanten in te stellen zijn. Maar omdat ik vrij lang ben zit ik ver naar achteren en zou ik het stuur nog iets meer naar me toe willen trekken maar dat gaat niet. Een ander minpuntje vind ik de connectie met de verschillende telefoons van de bestuurders. Als er een ander in gereden heeft kan die moeilijk connectie krijgen met mijn telefoon en als dat wel lukt moet ik vaak dingen opnieuw instellen. Daarentegen werken de gesproken opdrachten bij vooral de navigatie uitstekend en hoef je niet alles in te toetsen. Ik geniet nog steeds van de buitenkant maar ook zeker van design aan de binnenkant wat ik echt wel "premium" vind. Tot zover geen klagen en zeker geen mankementen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.