Alfa Romeo 156 2.4 JTD (1999)

autoreview

Alfa Romeo 156 2.4 JTD (1999)

Signalement

Uitvoering156 2.4 JTD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf167.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het rijden met een 156 2.4 JTD is werkelijk een genot. 17’ wielen, brede banden en het sportpakket met 25 mm verlaging zorgen voor een dijk van een wegligging en een oogverblindend uiterlijk. Nog nooit heb ik zo vaak passerende voetgangers (en andere automobilisten) bewonderende blikken zien werpen, om nog maar niet te spreken van de complimenten die je dan krijgt.

Het interieur met lederen bekleding lijkt op maat gemaakt te zijn. Wanneer je instapt is het alsof je een maatpak aantrekt.

De prestaties van de 2.4 JTD-motor zijn geweldig. Een koppel van 304 Nm en een vermogen van 136 pk zorgen ervoor dat de auto aan trekkracht en snelheid niet te kort komt. Menige benzine-auto (BMW, VW) heeft moeite de Alfa bij te houden. Af en toe trekt het asfalt krom als er even wat extra gas gegeven wordt. De wegenbeheerders in de regio zijn er niet blij mee. En dan het geluid: de 5 cilinders dieselen een mooie roffel bij elkaar, zonder ooit lawaaiig te worden.

En het belangrijkste minpunt: het is zo leuk om in deze 156 2.4 JTD te rijden dat je nog eens voor je plezier een stukje om gaat rijden, waardoor je jaarlijks vele extra kilometers maakt!


Per 30 augustus 2006 is deze Alfa 156 ingeruild voor een 156 SportWagon 1.8 TS op LPG (G3) uit 2003

PROBLEMEN

Speling in een poelie van de multiriem. Multiriem, poelie, riemspanner, nokkenastandwiel en distributieriem (+ spanrollen) vervangen.
Een merkdealer heeft hierover een verkeerde diagnose gesteld, waarna mijn eigen garage de wagen heeft opgehaald en het probleem op een uitstekende wijze heeft opgelost.
Cuppende achterbanden (Pirelli P7000), opgelost door het monteren van, alweer de tweede set Toyo Proxes.
Een gebarsten luchtslang van de turbo, een nieuwe kostte €27,50 incl. BTW, excl. montage.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.