AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Alfa Romeo 155 1.8 Twin Spark L (1993)

autoreview

Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155 - interieur
Alfa Romeo 155 - interieur

Signalement

Uitvoering155 1.8 Twin Spark L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf22.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Gekocht voor een habbekrats (950 euro) en ik moet zeggen, het is geen miskoop geweest.

De auto was verlaagd, en lag daardoor heerlijk strak op de weg, maar het comfort ontbrak een beetje en zeker met drempels was et een drama, de veren en dempers uit het 155 Sport pakket eronder gezet en nooit meer last gehad van drempels of over de grond schrapen. Het confort is nu prima in orde en de wegligging is ook nog steeds prima in orde.

De motor trekt zeer goed en met de Squadra chip blijft hij ook lekker doortrekken tot aan ongeveer 6100toeren. Tot ligt zo ongeveer op net iets over de 200km op de teller. Zeker niet slecht voor een 15 jaar oude auto.

Met de hoeveelheid kilometers die ik er het afgelopen jaar mee gereden heb (ruim 30duizend) is het onderhoud en de problemen me heel erg meegevallen. Eigenlijk geen tot nouwelijks noemenswaardige problemen gehad.

Grootste voordeel aan deze auto en dit blok blijft eigenlijk toch de distributie ketting ipv een riem, waardoor je niet elk jaar 500 euro hoeft te betalen voor de vervanging ervan.

Het interieur kraakt op hobbelige wegen, en dat hoort ook, want het blijft een alfa. Het motor geluid is vooral tussen de 3500 en 4000 toeren overdreven aanwezig, maar dat heeft vooral te maken met de soundpipe en het gebrek aan middendemper. Het klinkt echter lekker en niet irritant.

PROBLEMEN

- Lekke middendemper (afkeuringspunt APK), vervangen voor een Sebring soundpipe a 69 euro, en gelijk de einddemper ook maar vervangen voor een nieuwe originele (was niet nodig, maargoed).

- Doorgefikt draadje wat ervoor zorgde dat de accu niet meer bijlaadde, stukje isolatie tape loste dit op.

- Gebroken ruitenwisser aandrijvings stang. Vervangen voor een zogenoemde DTM wisser (90 euro).

Gebruikelijke onderhoud: Achterremmen vervangen, alle vloeistofjes vervangen en de stofhoes van een aandrijfas en 4 nieuwe bandjes. Verder de pech gehad dat de voorruit doormidden ging door een steen..

Conclusie; voor 950 euro een geweldige snelle en sportieve auto met een heerlijke wegligging en toch luxe. Redelijk onderhouds vriendelijk en met 30000 km in een jaar toch zeer betrouwbaar.

Enige minpuntje is toch het benzine verbruik, waarbij 1 op 10 eerder regel is dan uitzondering..

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren
Sub-reacties inklappen

Er zijn nog geen reacties geplaatst.