Alfa Romeo 146 1.6 Twin Spark 16V L (1998)

autoreview

Alfa Romeo 146
Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146Alfa Romeo 146 - interieurAlfa Romeo 146 - interieur

Signalement

Uitvoering146 1.6 Twin Spark 16V L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb hem gekocht vanwege het uiterlijk, de complete uitrusting en natuurlijk de rij-eigenschappen. Plus: het is geen ´13 in een dozijn´ auto. Hij is lekker stug geveerd waardoor de communicatie met het wegdek goed is. Bochtgedrag is prima: de auto voelt lekker levendig aan, maar niet nerveus. Sturen kan heel scherp en precies. Het is leuk bochten nemen!

Verder hebben we er gewoon erg veel plezier van de auto. De zit is goed dus je houdt het op de stoelen lang uit. De auto is ruim (er kan bovendien veel in de kofferbak) en je zit voor en achter gewoon prima. Hij is wel wat rumoerig op hoge snelheden, vanaf 140 km/h. Dat komt omdat de motor dan veel toeren gaat maken.

De L uitvoering is compleet uitgevoerd met zaken als centrale vergrendeling, electrisch bediende ramen voor en spiegels (+ verwarmd). Hoogteverstelling koplampen, stuur en bestuurdersstoel. Hoofdsteunen achterin en mooie bekleding. Ik heb ook airco, maar dat was toen een optie.

PROBLEMEN

Ik ben eenmaal stil komen te staan: de koppeling ging kapot. Dat kwam door een defecte hydraulische pomp die dat mechanisme bedient. Was geen dure reparatie. De wegenwacht had me in 5 minuten weer op weg.

60.000 km grote beurt, apk, distributieriemen vervangen, diverse kleine zaken zoals lampjes, pollenfilter, defecte nokkensteller, etc. Kosten 1100 euro.
70.000 km defecte hydraulische pomp van de koppeling. Kosten 136 euro.
80.000 kleine beurt en apk. Kosten 95 euro.
102.000 grote beurt, APK, nieuwe bougies (8!). Kosten 580 euro.
103.500 airco afvullen, slang vervangen, radiator vervangen (verroest). Kosten 630 euro.

Verder zijn in de loop der tijd de banden vervangen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.