Alfa Romeo 145 1.7 16V (1994)

autoreview

Alfa Romeo 145
Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145Alfa Romeo 145 - interieurAlfa Romeo 145 - interieur

Signalement

Uitvoering145 1.7 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf143.900 km
KM-stand laatst173.750 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 165.950 km

Inmiddels al ruim 4 jaar in ons bezit en nog steeds met veel plezier. De motor is redelijk sterk en hij rijdt best lekker. Klein nadeeltje is dat het vermogen bij hogere toeren vrijkomt (4000 tot 6800 toeren), maar bij wat minder toeren slaapt hij zeker niet.
Het verbruik over 10000 km gemeten bedraagt 8,6 L / 100 km. Bij meer snelwegkilometers daalt dit naar 8 L / 100 km. Jammer is dat de auto net te oud is voor prettige luxe als cruise control (zou hem ook wat zuiniger maken). Airco en ABS waren een optie, maar die zijn er destijds niet opgezet.

17/2/08: Gisteren olie gecontroleerd; verbruikt nauwelijks olie.

13/7/08: Paar weken geleden olie ververst; nog steeds nauwelijks olieverbruik.

7/12/08: Alweer twee maanden APK gekeurd. Tevens een grote beurt gehad en distributie (riemen, rollen) + waterpomp vervangen bij 164700.

PROBLEMEN

  • 165.950 km

Problemen zijn er vooral geweest met de bougies, die gauw vet uitsloegen door het rijden van de korte stukjes en op lage toeren. Sinds dat ik er in rij (normaal mijn moeder) wordt hij wat vaker schoongeblazen en wat langere stukken meegereden.
Vervangen zijn onder meer:

uitlaat vanaf katalysator (na 80.000 km)
stuurbekrachtingsbuizen (zat lek)
radiator (lekje)
thermostaat (bleef open staan)
accu (na 3 jaar mag dat wel)
en wat kleinere dingen zoals stofhoezen etc.

Een groot probleem dat bij de laatste APK keuring is geconstateerd is een gat in de bodem van 2 bij 5 cm. Dit is ontstaan op de plek waar de 2 bodemplaten met puntlassen aan elkaar vastzitten. Momenteel heb ik dit met roestomvormer behandeld en flink in de tectyl gezet om verder leed te voorkomen. Het was bij de APK keuring een adviespunt (1.5/2.0 E). Misschien komt het van de leeftijd, maar ik denk dat puntlassen sowieso zwakke punten zijn. Dit is inmiddels gelast. Overigens is de auto voor de rest roestvrij.

  • 173.750 km

Binnenkort weer op voor de APK. Stabilisatorstangrubbers worden dan vervangen evenals twee pakkingen bij het carter.
Verder geen olie bij moeten vullen sinds laatste beurt (164700 km).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.