Abarth 500 1.4 16v T-Jet (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 500 1.4 16v T-Jet |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 48.500 km |
KM-stand laatst | 56.000 km |
Een half jaartje Abarth
- 56.000 km
Voordelen:
- Geluid!
- Vermogen
- Exclusiviteit
- Design
- Uitrusting
- Prijs
- Aftermarket
Nadelen:
- Is niet comfortabel (Wel sportief natuurlijk!)
- Afwerking; soms kraakt op piept er wat
- Kleine tank
- Ruimte achterin
- Slappe normale (niet-sport) stand
Ik rijd nu sinds Juli 2011 in een Abarth 500. De keus viel op deze auto door de uitrusting/vermogen voor het geld wat je er tegenwoordig nog voor betaald. Ook is het een hele aparte verschijning!
Wat als eerst opvalt is de stugheid. Verwacht van deze auto niet al te veel comfortabele ritjes. Ook het verbruik is niet echt zuinig maar dat is logisch. Je rijd door de kleine tank van 35 liter echter maar 400/450 km op een tank. Meestal maakt dit een gemiddeld verbruik van 1/12,2.
Dat het een aparte verschijning is wordt elke dag/week wel weer bevestigd. Vaak genoeg komen er mensen een praatje maken over de auto :)
Standaard heeft de Abarth 500 135 PK. Dit is door middel van een remap en luchtfilter-element opgetrokken tot 165 PK. Dit was al gebeurd toen ik hem kocht dus kan de vooruitgang niet beschrijven. Kan alleen melden dat het genoeg vermogen is voor zo'n licht en klein wagentje!
De sportmodus staat 100% van de tijd aan. Zonder is de besturing wel erg slapjes en is het gas erg ver te zoeken.
Ook beschikt de auto over TTC wat het slippen van de voorwielen tegengaat. Dit heb ik echter nooit aan aangezien je het altijd opnieuw moet aanzetten bij het starten...
Een ander positief punt aan de Abarth reeks is dat de tuners erg actief zijn. Er zijn meer dan 5 gevestigde tuners die pakketten voor de Abarth's leveren. Ook in nederland! Hiermee kan het vermogen worden opgetrokken naar zo'n 225/300PK!.
Een ander (HEEEL!) positief punt is: Het geluid! Standaard maakt de Abarth 500 al een mooie brul, echter is mijn wagen voorzien van een compleet Magnetti Marelli "Record Monza" uitlaatsysteem. Deze brengen 4 uitlaatpijpjes en een fantastisch geluid! Ook is de wagen voorzien van een Dumpvalve. Oftewel, bij het schakelen of het loslaten van het gas komt het geluid uit de turbo vrij met een geweldige Pssjiiiiishhhhh...!
Het interieur is mooi uitgevoerd met Rode sportieve stoelen van leer die voldoende support geven. Verder zijn er mooie retro stijlen terug te vinden in het interieur. Tevens is er een turbometer naast de teller te vinden. Deze vult de ruimte op het dashboard mooi. Kijken doe je er echter niet naar :)
De ruimte achterin is gering. De voorstoelen moeten aardig naar voren om plaats te maken. Aangezien ik 1.93 ben is dit geen plezier voor het rijden ;)
De lichtopbrengst van de verlichting is gering te noemen. Ik heb zelf (ook al mag het dan misschien niet) een Xenon set ingebouwd. Deze heb ik natuurlijk wel getest op het verblinden. Het monteren van zo'n set is wel een hel. Dit ivm de irritante adapters die je erbij moet kopen. Tip: pas ze aan zodat ze sneller 'pakken'.
Ik heb het Interscope geluidssysteem. Het is geen Bose maar vele malen beter dan de standaard boxen. Ook heb ik zelf een Pioneer Appradio ingebouwd voor de luxe en navigatie :) Deze is weer gekoppeld aan een achteruitrijd camera die te vinden is in het kenteken. Ook dit is meer een luxe bij een kleine auto als dit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Abarth 500
Had je deze auto's al gezien?

Abarth 500 1.4 T-Jet 180pk Abarth Competizione Automaat | Beats Audio | Navigatie | Parkeersensoren | DAB+
- 2016
- 72.576 km

Abarth 500 1.4-16V 135pk H5 | Leder | Xenon | Airco | Akrapovic uitlaat
- 2012
- 79.661 km

Abarth 500 1.4-16V Abarth|135PK|Pano|Leder|Interscope|Goed onderhouden
- 2011
- 146.262 km