Renault Mégane GT ook met dieselmotor
165 pk en 380 Nm voor Mégane GT dCi 165
Als we het huidige motorenaanbod van de Mégane onder de loep nemen, komen we daar de TCe 100, 130 en 205 aan de kant van de benzineblokken tegen. Op dieselvlak, biedt Renault tot op heden twee motoren aan, de dCi 110 en dCi 130. De zelfontbranders krijgen er spoedig een nieuwe broer bij die boven aan de dieselladder komt te staan.
Waar de sterkste benzineversie in de Mégane alleen in de sportief ingestelde GT te krijgen is, zal ook de nieuwe topdiesel, de dCi 165, alleen als GT te krijgen zijn. Het betreft, zoals zijn naam al weggeeft, een 165 pk en 380 Nm sterke 1.6 met twee turbo's. Het blok is een door Renault Sport herziene versie van de dCi 160 die we kennen uit de Talisman en de Espace. Schakelen gaat middels een zestrapsautomaat met dubbele koppeling. Net als bij de GT met TCe-benzinemotor is ook Renaults 4Control aanwezig in de Mégane GT met 165 pk sterke dCi. Het gemiddeld verbruik moet voor de Mégane GT liggen op 4,6 l/100 km. De Mégane GT Estate slurpt 0,1 l/100 km meer.
Informatie voor de Nederlandse markt volgt spoedig.