Renault gaat voor groei in China
400.000 auto's per jaar
Samen met het Chinese Dongfeng zette Renault in 2013 de joint venture Dongfeng Renault Automotive Company op en het is pas sinds begin vorig jaar dat het samenwerkingsverband daadwerkelijk auto's verkoopt. Sinds dat moment zijn zo'n 60.000 auto's aan de man gebracht. Daar moet iets bij, vindt Renault. In het 2022 Vision-gedoopte plan laat Dongfeng Renault weten dat het de jaarlijkse verkoopteller in 2022 op 400.000 wil zien staan.
Dongfeng Renault laat weten dat het omstreeks 2022 een Chinees portfolio wil hebben dat uit negen lokaal gebouwde auto's bestaat. Drie daarvan moeten een EV zijn en Renault zegt de focus vooral te leggen op SUV's. Het modellenaanbod bestaat vandaag de dag uit de Kadjar, de Koleos en de Captur, al zijn oudgedienden Mégane RS (vorige model) en Fluence ook op de bestellijst te vinden. Die laatste twee zullen snel verdwijnen. Spoedig wordt de Espace ook aan de line-up toegevoegd. Dongfeng Renault is tevens van plan het dealernetwerk uit te breiden naar 400 locaties.