Honda S660 is af, misschien ook naar Europa
Honda heeft de S660 officieel uit de doeken gedaan. Het kleine roadstertje blijft voorbehouden aan de thuismarkt, al zijn exportplannen niet helemaal uitgesloten.
Vorig jaar liet Honda weten dat het de S660, toen nog in de gedaante van studiemodel, in productie zou nemen en de Japanners hebben woord gehouden. Dit is de productieversie van de S660, een compact roadstertje met softtop dat wordt aangedreven door een achterin gemonteerd turbo-driecilindertje van 660 cc en 64 pk.
De gewichtsverdeling tussen voor- en achteras is 45/55. Het vermogen wordt via een zeventraps CVT-automaat of handgeschakelde zesbak overgebracht naar de achterwielen. Prestatiecijfers zijn nog niet bekend.
Er gaan geruchten dat er wordt gewerkt aan een versie met 1,0-liter driecilinder turbo met een vermogen tussen de 100 en 130 pk. Met die specificaties is het officieel geen kei-car (maximaal 660 cc) meer, wat zou kunnen betekenen dat Honda plannen heeft om de S660 ook buiten Japan te gaan leveren.
De eerste serie S660 heet Concept Edition (een 'eerbetoon' aan het studiemodel uit 2013) en wordt in een oplage van 660 exemplaren gebouwd.