AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Gulden middenweg: Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS
Is een Porsche 911 Carrera S je wat te tam, maar vind je de GT3 net te heftig? Dan heeft het merk uit Zuffenhausen nu de gulden middenweg voor je in de aanbieding: de 911 Carrera GTS.

De Carrera GTS heeft uiteraard een zescilinder boxermotor onder de kap. Het vermogen is 430 pk en daarmee zit deze versie dus mooi tussen de Carrera S (400 pk) en de GT3 (475 pk) in.

De sprint naar 100 km/h kost met handgeschakelde zevenbak 4,4 seconden, met PDK-transmissie is dat 4 seconden rond. De topsnelheid is 'meer dan 300 km/h', aldus Porsche.

Ondanks de toegenomen prestaties zijn de verbruikscijfers gelijk aan die van de Carrera S. De CO2-uitstoot ligt tussen de 202 en 223 g/km.

GTS-geluid

De Carrera GTS heeft standaard het Sport Chrono-pakket en een adaptief PASM-onderstel. Dat verlaagt de auto met 10 mm. Een speciaal uitlaatsysteem zorgt voor een sportiever geluid en de stoelen zijn bekleed met een combinatie van leer en alcantara.

Qua uiterlijk onderscheidt de GTS zich door verbrede achterste wielkasten, matzwarte 20-inchwielen en donker uitgevoerde bixenonlampen. De speciale versie heeft diverse donkere accenten aan de buitenkant, onder meer op de uitlaatpijpen.

De 911 Carrera GTS komt beschikbaar als coupé en cabrio. De levering start in november, de prijzen zijn inmiddels bekend.

*Update: inmiddels zijn de prijzen bekend. De Carrera GTS coupé kost 145.200 euro, de Cabrio mag mee vanaf 152.500 euro. De Carrera 4 GTS coupé is er vanaf 159.100 euro en de Carrera 4 GTS Cabrio krijg je voor minimaal 166.400 euro. Vanaf 29 november staat-ie in de showroom.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (35)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Maar de 911 Carrera S met Sport Chrono heeft ook 430 pk...
Of is deze (net als de vorige) een stuk lichter dan (o.a. tweezitter i.p.v. vierzitter)?

Ziet er overigens fraai uit!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Geen GTS versie van de Targa?
JDx
JDx
  • 0
Heel erg mooi voor de mensen die wel een GT3 zouden willen, maar de looks te agressief vinden.
Nuvolarii
Nuvolarii
  • 0
Mooie aanvulling op het 911-programma.

Ik vind deze matzwarte velgen echt te gek. Maar heel eerlijk vind ik de coupé in de GTS-uitvoering mooier als de cabrio...
DJMouse
DJMouse
  • 0
Mocht ik ooit de jackpot winnen dan staat deze samen met de Panamera diesel voor mijn deur. De 911 blijft een pracht wagen en 1 van de weinige supersportauto's die geschikt is voor dagelijks gebruik. 👍
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ze hadden die velgen wel eens even mogen wassen voor de foto's.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind dat Porsche het 911-label wel heel erg aan het uitmelken is.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat een mooi uitvoering. Die zwarte grille doet me een beetje denken aan de 993 2S/4S uitvoeringen. Dit zou mijn kueze zijn ;-)

Hoe bedoel je uitmelken? Valt best mee vind ik. Nu is er voor ieder wat wils.
Edelachtbare
Edelachtbare
  • 0
Doet een beetje denken aan de Aston Martin Virage. Hopen voor Porsche dat deze wél goed verkoopt. Beiden zijn trouwens beeldschoon!
Maxi Me
Maxi Me
  • 0
Een GT3 te heftig ??? Komaan zeg, heb onlangs 500 km meegereden in een GT 3 RS en die was comfortabeler dan mijn Cliootje.
Nu niet dat ik die GTS niet zou willen hoor ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooie auto, ook met die zwarte velgen. Hou ik wel van. Weer een topauto van een topmerk
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik zie zoveel van die Porsches, ik ben er een beetje klaar mee. Er zijn inmiddels zoveel versies van de 911 dat ze echt niet uit elkaar te houden zijn. De een heeft meer pk dan de ander, en sommige hebben twee uitlaten, andere 4. Sommige zien er aggresiever uit en hebben bredere wielkasten. Ja die zullen vast sneller zijn.
Het zijn denk ik prima auto's waar ik ook wel van zou genieten achter het stuur. Maar ik ben er wel klaar mee, gezien ik in Amsterdam en het Gooi kom zie ik er genoeg. Het blijkt wel, iedereen met een beetje geld koopt een Porsche, totaal fantasieloos. Interesseert mij het wat of de een 350pk heeft en de ander 500pk. Ze rijden over het algemeen rustig net als iedereen, een enkeling trapt hem op z'n staart.

Koop toch eens wat anders als je geld hebt. Iets leuks uit de Engelse stal, of iets Japans.
Anoniem
Anoniem
  • 0
GEpower. Interessant. Iets Engels of Japans. Bij iets Engels heb ik beeld maar iets uit Japan niet. Help me even op weg.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zo'n 911 blijft toch mooi. Voor de gemiddelde loonslaaf uiteraard onbereikbaar, maar al het mooie heeft zijn prijs. Ik blijf het knap van Porsche vinden om dit model steeds maar weer up-to-date te houden, en ook nog eens erg mooi, zonder erg ver van het oer-ontwerp te blijven.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Matige prestaties voor 430 PK. Een Golf R of A45 AMG zijn net zo snel van 0-100.
Okee, die hebben 4wd, maar de 911 staat bekend als uitstekende sprinter, vanwege het gewicht op de achterwielen. Veel tractie bij de start.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Koos Koets
Een Golf R en een A45 AMG zijn zeer snelle auto's, maar nu overdrijf je toch. De Golf R doet er 5,5 seconden over, en de Merc wel weer in 4,6 seconden. Maar belangrijker is de versnelling vanaf de 100. Hetzelfde zie je bij de Lamborghini Avantador en de Nissan GT-R. Tot 100 gaan beiden gelijk op, maar daarna rijdt de Lambo de GT-R weg.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Maakt voor mij niets uit welke 911.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooie bak, maar uiteindelijk sta je ook een beeje voor lul in de file met zo'n scheurijzer.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooi! Ook met GT3 spoiler leverbaar? Heb je comfort en de toch de looks...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Mooi ding, zeker in het rood.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@GEPOwer. Wat een bullshit verhaal zeg. Er werden (cijfers 2013) nog geen 300 911's in heel Nl verkocht. Dus struikelen is een beetje overdreven. 911 is gewoon een keigoede auto met een goede restwaarde. Dan weet je waar je zuurverdiende centjes blijven. Blijkbaar heb jij die centen nog niet........helaas pindakaas voor jou. Trouwens Japanse topsport? Dan kom je uit bij een Nissan GTR-----prima auto maar schrijft nog harder af dan die rijdt. .........
Anoniem
Anoniem
  • 0
De 911 wordt te groot en te zwaar.
Neem een Cayman met misschien wat extra pit. De motor zit tenminste wel op de juiste plek en de Cayman benadert het 911 gevoel van vroeger veel beter (puurder).
De 911 lijdt aan het Panamera-syndroom. Net als de augurk is de moderne 911 te groot. Als iemand mij kan vertellen waarom een 911 steeds groter moet worden...
Alfa33
Alfa33
  • 0
Passievoorauto's "911 is gewoon een keigoede auto met een goede restwaarde. Dan weet je waar je zuurverdiende centjes blijven. Blijkbaar heb jij die centen nog niet........helaas pindakaas voor jou. "

Wat bedoel je met goede restwaarde? Goed is betrekkelijk. Maar ik gok dat je er zelf niet eentje rijdt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Voitures Allemandes, ok ik help je even met iets Japans. Een Nissan GTR, presteert minstens net zo goed en veel exclusiever. Of een 370Z als het een concurrent moet zijn voor een lager budget. Hoe dan ook, hoeft niet Japans te zijn, bedoel meer te zeggen dat er veel meer keuze is dan een 911.

In Hilversum zie ik vaak genoeg een 911 (of een andere Porsche die er te veel op lijkt), maar die ene GTR die er rond rijdt is zoveel vetter om te zien. Zelfs een Audi R8 zou trouwens al leuker zijn, omdat je het niet dagelijks tegenkomt.


@Passievoorauto's: een 911 gaan rijden voor de restwaarde is al helemaal belachelijk. Het is al een sportwagen die door 95% van de bestuurders niet op wordt gebruikt waar hij voor bedoelt is, en als je dan ook nog met het financiele aspect bezig bent haha, het bevestigt het alleen maar.

En ik zie vrijwel iedere dag een 911, misschien om de dag. In het gooi. Of maak een fietstochtje over de grachten in Amsterdam, staan ze her en der ook wel gaprkeerd.
Anoniem
Anoniem
  • 0
GEpower: een Japans auto exclusief? Haha.. en straks een Chinese auto nog exclusief zeker!? Alles wat uit Azië komt is niet exclusief. Of vindt jij je casio ook exclusief? Ik zie ze allemaal met een cabonpapiertje auto's ontwerpen. Voor het geval je het niet ziet, een heel duidelijk voorbeeld; de vorige Plexus LS maar ook de huidige en wat dacht je van de huidige GS.. BMW 5-serie oud model. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Om over Chinese en Koreaanse maar te zwijgen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Weleens het interieur van een 350/370Z gezien? Neem voor het gemak de deur panelen, Tupperware is er exclusief bij. Zo mooi als Europese fabrikanten ex en interieurs maken en afwerking ervan, dat voelt en ziet als exclusiviteit. Dat proberen Aziaten te imiteren. Alleen al met die gedachte heb ik werkelijk helemaal niets met auto's die uit Japan of e.d. komen. Ze apen alles na. Stiknaden, patronen van leer afwerking, interieur indeling, uiterlijke kenmerken. Kijk eens hoeveel Duitse elementen je in een lexus Is ziet, van single frame gril tot een soort hofmeister knik , opgelegde kofferdeksel enz..
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Hmmmm... ik zie dat jij een van de probleemgevallen bent die ik aan het beschrijven was. Mensen voor wie een auto alleen uit Duitsland kan komen.

Voorbeeldje, als er een 911 voorbij komt, weet iedereen dat het een Porsche is. Dat hebben ze mooi gedaan.
Komt er een GTR voorbij weet zeker de helft van de mensen niet wat er voorbij komt rijden. Exclusief betekent dat je hem niet overal tegenkomt zoals een Golf of een Corolla.

Maar goed, het feit dat je Japanse auto's vergelijkt met Chinese auto's en alles uit Azie op een hoop gooit spreekt boekdelen, echt om te janken zo dom. Blijft maar lekker Duits kopen jongen. Andere mensen hebben een bredere horizon.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Volgens mij is je eigen horizon alleen gericht op het verre oosten..
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als ik het geld had zou ik zowel de GTR als de 911 laten staan, en een mooie (gele) Mercedes AMG gt kopen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Alfa33, ok ben ik wel met je eens. Maar ben je dan ook met me eens dat het omgekeerde wel waar is, dus als je ze veel ziet dat ze niet meer exclusief zijn?

Vanmorgen zag ik alleen al drie 911's op de A1! Dus ik overdrijf niet.

@Voitures Allemandes, nee hoor, ik zie ook graag wat Brits (Lotus bijv.) of Italiaans. Frans ook wel, maar die hebben in dit segment niet zoveel. En zelfs Duitsland zelf heeft leuke alternatieven.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hmmmmmm.. Een Lexus LFA is exclusiever dan een doorsnee Ferrari, of welke Veyron, Porsche, Jaguar of Audi dan ook. Geldt ook voor de sound en V10 motor, die 'engine of the year' Awards won. Een 2de hands LFA is duurder dan een nieuwe, die al uitverkocht was voor dat 'ie in productie ging.
De volgende Honda NSX zal waarschijnlijk de toon zetten op sportwagengebied, net als de huidige toen die uitkwam.

En stiknaden en afwerking worden gekopieerd?? oei oei...
Japanners zetten de toon op innovatieve aandrijflijnen. Toyota heeft de concurrentie al jaren geleden knock-out geslagen met hybride's. En wie o wie gaat de eerste in serie geproduceerde, commercieel verkrijgbare H20 auto op de markt brengen? Weer de japanners. De Honda FCX-Clarity rijdt al jaren rond... Andere merken volgen slechts, net zoals bij hybride.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Je kan behoorlijk overdrijven C Barning, het is bijna zielig..
Alfa33
Alfa33
  • 0
Gepower, ben ik wel met je eens. 911 vind ik trouwens ook ok ondanks dat je ze veel ziet rijden. Naar wat gebruikte 911s gekeken. Astronomische bedragen voor onderhoud hadden sommige. Dat perspectief maakte de aanschaf van een Maserati opeens een stuk rationeler. De 911 klinkt trouwens fantastisch.