Gulden middenweg: Porsche 911 Carrera GTS
De Carrera GTS heeft uiteraard een zescilinder boxermotor onder de kap. Het vermogen is 430 pk en daarmee zit deze versie dus mooi tussen de Carrera S (400 pk) en de GT3 (475 pk) in.
De sprint naar 100 km/h kost met handgeschakelde zevenbak 4,4 seconden, met PDK-transmissie is dat 4 seconden rond. De topsnelheid is 'meer dan 300 km/h', aldus Porsche.
Ondanks de toegenomen prestaties zijn de verbruikscijfers gelijk aan die van de Carrera S. De CO2-uitstoot ligt tussen de 202 en 223 g/km.
GTS-geluid
De Carrera GTS heeft standaard het Sport Chrono-pakket en een adaptief PASM-onderstel. Dat verlaagt de auto met 10 mm. Een speciaal uitlaatsysteem zorgt voor een sportiever geluid en de stoelen zijn bekleed met een combinatie van leer en alcantara.
Qua uiterlijk onderscheidt de GTS zich door verbrede achterste wielkasten, matzwarte 20-inchwielen en donker uitgevoerde bixenonlampen. De speciale versie heeft diverse donkere accenten aan de buitenkant, onder meer op de uitlaatpijpen.
De 911 Carrera GTS komt beschikbaar als coupé en cabrio. De levering start in november, de prijzen zijn inmiddels bekend.
*Update: inmiddels zijn de prijzen bekend. De Carrera GTS coupé kost 145.200 euro, de Cabrio mag mee vanaf 152.500 euro. De Carrera 4 GTS coupé is er vanaf 159.100 euro en de Carrera 4 GTS Cabrio krijg je voor minimaal 166.400 euro. Vanaf 29 november staat-ie in de showroom.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Porsche 911 GT2 RS: lichtgewicht aan de turbotop
Test: Porsche 911 Carrera S – Net dat schepje erbovenop, gewoon lekker
Deze unieke Porsche ontstond in de breinen van een student, een Porsche-ingenieur en een modelbouwer
De vijf duurste occasions met drie ton op de klok
Porsche 911 Spirit 70 grijpt terug op vervlogen tijden
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (35)
Reageren
Of is deze (net als de vorige) een stuk lichter dan (o.a. tweezitter i.p.v. vierzitter)?
Ziet er overigens fraai uit!




Ik vind deze matzwarte velgen echt te gek. Maar heel eerlijk vind ik de coupé in de GTS-uitvoering mooier als de cabrio...




Hoe bedoel je uitmelken? Valt best mee vind ik. Nu is er voor ieder wat wils.


Nu niet dat ik die GTS niet zou willen hoor ;-)


Het zijn denk ik prima auto's waar ik ook wel van zou genieten achter het stuur. Maar ik ben er wel klaar mee, gezien ik in Amsterdam en het Gooi kom zie ik er genoeg. Het blijkt wel, iedereen met een beetje geld koopt een Porsche, totaal fantasieloos. Interesseert mij het wat of de een 350pk heeft en de ander 500pk. Ze rijden over het algemeen rustig net als iedereen, een enkeling trapt hem op z'n staart.
Koop toch eens wat anders als je geld hebt. Iets leuks uit de Engelse stal, of iets Japans.



Okee, die hebben 4wd, maar de 911 staat bekend als uitstekende sprinter, vanwege het gewicht op de achterwielen. Veel tractie bij de start.

Een Golf R en een A45 AMG zijn zeer snelle auto's, maar nu overdrijf je toch. De Golf R doet er 5,5 seconden over, en de Merc wel weer in 4,6 seconden. Maar belangrijker is de versnelling vanaf de 100. Hetzelfde zie je bij de Lamborghini Avantador en de Nissan GT-R. Tot 100 gaan beiden gelijk op, maar daarna rijdt de Lambo de GT-R weg.






Neem een Cayman met misschien wat extra pit. De motor zit tenminste wel op de juiste plek en de Cayman benadert het 911 gevoel van vroeger veel beter (puurder).
De 911 lijdt aan het Panamera-syndroom. Net als de augurk is de moderne 911 te groot. Als iemand mij kan vertellen waarom een 911 steeds groter moet worden...

Wat bedoel je met goede restwaarde? Goed is betrekkelijk. Maar ik gok dat je er zelf niet eentje rijdt.

In Hilversum zie ik vaak genoeg een 911 (of een andere Porsche die er te veel op lijkt), maar die ene GTR die er rond rijdt is zoveel vetter om te zien. Zelfs een Audi R8 zou trouwens al leuker zijn, omdat je het niet dagelijks tegenkomt.
@Passievoorauto's: een 911 gaan rijden voor de restwaarde is al helemaal belachelijk. Het is al een sportwagen die door 95% van de bestuurders niet op wordt gebruikt waar hij voor bedoelt is, en als je dan ook nog met het financiele aspect bezig bent haha, het bevestigt het alleen maar.
En ik zie vrijwel iedere dag een 911, misschien om de dag. In het gooi. Of maak een fietstochtje over de grachten in Amsterdam, staan ze her en der ook wel gaprkeerd.



Voorbeeldje, als er een 911 voorbij komt, weet iedereen dat het een Porsche is. Dat hebben ze mooi gedaan.
Komt er een GTR voorbij weet zeker de helft van de mensen niet wat er voorbij komt rijden. Exclusief betekent dat je hem niet overal tegenkomt zoals een Golf of een Corolla.
Maar goed, het feit dat je Japanse auto's vergelijkt met Chinese auto's en alles uit Azie op een hoop gooit spreekt boekdelen, echt om te janken zo dom. Blijft maar lekker Duits kopen jongen. Andere mensen hebben een bredere horizon.




Vanmorgen zag ik alleen al drie 911's op de A1! Dus ik overdrijf niet.
@Voitures Allemandes, nee hoor, ik zie ook graag wat Brits (Lotus bijv.) of Italiaans. Frans ook wel, maar die hebben in dit segment niet zoveel. En zelfs Duitsland zelf heeft leuke alternatieven.

De volgende Honda NSX zal waarschijnlijk de toon zetten op sportwagengebied, net als de huidige toen die uitkwam.
En stiknaden en afwerking worden gekopieerd?? oei oei...
Japanners zetten de toon op innovatieve aandrijflijnen. Toyota heeft de concurrentie al jaren geleden knock-out geslagen met hybride's. En wie o wie gaat de eerste in serie geproduceerde, commercieel verkrijgbare H20 auto op de markt brengen? Weer de japanners. De Honda FCX-Clarity rijdt al jaren rond... Andere merken volgen slechts, net zoals bij hybride.


Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.