Gereden: Mitsubishi Outlander PHEV Facelift
Lage bijtelling... En verder?
Wie nog een Outlander PHEV wil rijden met lage bijtelling van zeven procent moet snel zijn, want na 1 januari 2016 gaat de bijtelling van plugin hybrides omhoog naar vijftien procent. Daardoor gaat er deels een streep door de nummer één reden - voor veel mensen - om voor deze Japanse SUV te kiezen. Wat biedt-ie verder?
Soepel
De aandrijflijn van de hybride Outlander is niet grondig aangepast, maar dat was ook niet nodig. De verbrandingsmotor en elektro-aandrijving werken erg soepel samen en hoewel de aandrijflijn af en toe flink van zich laat horen tijdens accelereren presteert de PHEV aangenaam vlot en met veel souplesse.
Comfort
Comfort is nog steeds de voornaamste kracht van deze SUV, want hoewel de Europese versies een verstevigd voorste subframe hebben dat voor scherpere stuurreacties zou moeten zorgen, blinkt de Outlander niet uit in communicatie met de bestuurder. Het is nog steeds een vrij afstandelijke machine, met een erg soepel onderstel dat de auto mede dankzij het wagengewicht wat log aan laat voelen. Voor z'n bochtengedrag moet je hem dus niet hebben, de Outlander blijft - mede dankzij verbeterde geluidsisolatie en een fraaier interieur - bij uitstek geschikt voor het bovengemiddeld ontspannen woon-werkverkeer.
Meer weten over de vernieuwde Mitsubishi Outlander? Bekijk dan binnenkort onze video én lees de Eerste Rijtest in AutoWeek 37 die vanaf 9 september in de winkels ligt en digitaal te bestellen is via www.autoweek.nl/bestel.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Pure CARPLAY // CAMERA // TREKHAAK
- 2020
- 177.971 km

Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Pure CARPLAY // CAMERA // TREKHAAK
- 2020
- 159.407 km

Mitsubishi Outlander 2.0 PHEV Instyle | Schuifdak | Leder | Trekhaak | Stoelverwarming | Camera | Xenon | Navigatie | Keyless | Climate control | Cruise control
- 2013
- 159.593 km