Gefacelifte MG6 gepresenteerd

MG 6 facelift
MG 6 faceliftMG 6 faceliftMG 6 faceliftMG 6 faceliftMG 6 faceliftMG 6 facelift
Spannender wordt het niet. Vandaag speelt de gefacelifte MG6 de hoofdrol in de rubriek 'lekker irrelevant, toch interessant'.

Vorige maand schreven we al over de op stapel staande facelift voor de MG6, het model dat verwant is aan de Roewe 550 - die op zijn beurt weer DNA deelt met de aloude Rover 75.

De MG6 is een middenklasser die sinds 2010 in de showrooms staat. In het Verenigd Koninkrijk zijn de modellen via officiële verkoopkanalen te krijgen en deze gefacelifte versie - op deze foto's te zien als hatchback (GT), maar hij is er ook als sedan (Magnette) - staat vanaf 19.300 euro in de prijslijst.

Voor dat geld krijg je een nieuwe 1,9-liter DTi-dieselmotor met 150 pk en 350 Nm koppel. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 4,6 l/100 km (119 gram CO2 per kilometer), en daarmee is hij marginaal zuiniger dan z'n voorganger. Door de facelift slankt de MG6 75 kilo af, waardoor hij een sprintje naar de 97 km/h (60 mph) in 8,4 seconden aflegt. Voorheen was dat 8,9 seconden.

We zien een nieuwe snoet met nieuwe lichtunits en leddagrijverlichting. Ook het interieur is iets aangepast. MG monteert een elektronische handrem en ook een gewijzigd instrumentarium maakt deel uit van de facelift.

Lezersreacties (39)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.